اوج بی اخلاقی سیاسی در شورای مشورتی خاتمی در کرمانشاه ؛

تشنج، ضرب و شتم و حضور پلیس خروجی نشست اصلاح طلبان کرمانشاه/ از اعتراف مدیرمسئول روزنامه نشاط به دست داشتن در فجایع مسجد معتضدی تا مشت خوردن دبیر یک حزب اصلاح طلب

سرویس: سیاسیکد خبر: 15516|23:51 - 1393/12/08
نسخه چاپی
تشنج، ضرب و شتم و حضور پلیس خروجی نشست اصلاح طلبان کرمانشاه/ از اعتراف مدیرمسئول روزنامه نشاط به دست داشتن در فجایع مسجد معتضدی تا مشت خوردن دبیر یک حزب اصلاح طلب
نشست اصلاح طلبان کرمانشاه مطابق رویه ی معمول به تشنج کشیده شد و اینبار با در گرفتن ضرب و شتم کار به حضور پلیس 110 انجامید.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  نشست اصلاح طلبان کرمانشاه مطابق رویه معمول به جنجال و درگیری کشیده شد.

بر اساس این گزارش شنیده ها حاکی از این است که محمد خاتمی در هر یک از استان های کشور جمعی را مأمور به تشکیل یک شورای مشورتی برای مدیریت انتخابات آینده کرده است.

منابع آگاه افراد مأمور به تشکیل شورای مشورتی در کرمانشاه را لطیف صقری (مدیر مسوول روزنامه توقیف شده نشاط)، مجتبی موسوی اجاق (نماینده اسبق مردم کرمانشاه در مجلس) جهانگیری (نماینده اسبق مردم سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلان غرب) و مصطفی محمدی (نماینده سابق مردم اورامانات) اعلام می کنند.

بر اساس این گزارش بعد از ظهر امروز جمعه نشستی در تالار شهید بهشتی کرمانشاه با حضور این افراد و برخی از اصلاحاتی ها و دبیران احزاب اصلاح طلب برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص تشکیل شورای مشورتی 15 نفره و اعضای این شورا تشکیل شد.

در این نشست افرادی از جمله لطیف صفری و ابراهیم فتاحی (از عناصر حامی جریان فتنه) در مخالفت با عضو شدن برخی از احزاب اصلاح طلب در این شورای مشورتی سخن می گویند که با اعتراض برخی از دبیران این حزبها مواجه می شود.

موسوی اجاق نیز که موافق حضور احزاب در شورای 15 نفره محمد خانمی در کرمانشاه بود با لحنی تند خطاب به مخالفان حضور احزاب سخن گفت به آنها اعتراض کرد.

اعتراف به دست داشتن در فجایع اولین سالگرد دوم خرداد در کرمانشاه

متشنج شدن جو نشست به دلیل اعتراض احزاب نسبت به نادیده گرفته شدن خود باعث شد نظم جلسه تا حدودی به هم بخورد. در این میان لطیف صفری با اعتراف تلویحی به این موضوع که حوادث مسجد معتضدی و ضرب و شتم برخی از مردم انقلابی معترض در آن سالها به خواست وی انجام شده است، اعلام کرد که همانطور که بر هم زنندگان نظم آن روز را کنترل کردم امروز هم نمی گذارم نظم این جلسه به هم بخورد.

* اشاره لطیف صفری به حمله برخی از چماقداران افراطی اصلاحطلب در اولین سالگرد دوم خرداد به برخی از جوانان انقلابی در کرمانشاه است

لطیف صفری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام می کند که اجازه نخواهد داد 80 درصد آراء اسلام آباد غرب به افراد خاص! تعلق بگیرد.

یکی از دبیران احزاب اصلاح طلب حاضر در جلسه (چشمه گچی دبیر حزب توسعه)  در واکنش به سخنان لطیف  صفری با لحنی تند وی را "رستاخیزی" (کنایه از عضویت صفری در حزب رستاخیز پهلوی) خطاب می کند و می گوید: تو کی هستی که می خواهی برای مردم تصمیم بگیری؟ احزاب باید حضور داشته باشند در غیر این صورت کار شما به نتیجه نخواهد رسید.

این حواشی باعث شد که برخی از همراهان لطیف صفری در جلسه با هجوم به دبیر حزب توسعه و زدن یک مشت به وی کار به ضرب و شتم کشیده شد و متقابلا همراهان مهدوی نیز به درگیری وارد شدند.

بالا گرفتن این موضوع کار را به کتک کاری میان سارین هم رساند.

پس از اطلاع این حواشی به فرماندار، پلیس 110 در محل درب بیرونی مراسم برای کنترل جلسه اصلاح طلبان حاضر می شود.

تندروهایی که امید به رای مردم دارند

تشکیل جلسه با حضور برخی از افرادی که در صفحه های شخصی خود بد ترین اتهامات را مانند یک ضد انقلاب به نظام وارد می کنند و یا افرادی که محکومیت های خاص دارند و در نهایت ضرب و شتم و درگیری لفظی ایجاد می کنند آیا می تواند در معرض آرای عمومی شانسی برای پیروزی داشته باشد؟

آیا چنین افرادی صلاحیت کار سیاسی و تلاش برای تزریق نیرو به مجلس را دارند؟ آیا مردم چنین رفتارهای عجیب و غریبی که خروجی آن قطعا شبیه مجلس متشنج و سیاست زده ششم خواهد بود را خواهند پذیرفت؟

اوج استیصال اصلاح طلبانی که از اداره نشست های خود عاجزند بارها نشان داده شده و حتی در روند اداره دولت فعلی نیز به شکلی نمایان اثرگذار بوده است. مشخص نیست چنین افرادی با چه اعتماد به نفسی امیدوارند که عنان اداره امور چه از نظر تأیید صلاحیتها و چه از نظر انتخاب شدن به آنها سپرده شود.

منبع: مرصاد