رسانه های وهابی و سلفی همگام با هک توییتر العالم

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15898|15:25 - 1394/01/23
نسخه چاپی
رسانه های وهابی و سلفی همگام با هک توییتر العالم
رسانه های وهابی و تکفیری وابسته به عربستان سعودی در اقدامی حساب شده با دنباله روی از هک برنامه ریزی شده حساب کاربری العالم، خبر کذب قرار گرفته روی توییتر را منعکس کردند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حساب کاربری شبکه خبری العالم روی توییتر و شبکه یوتیوب امروز یکشنبه توسط عربستان سعودی هک و به صورت موقت از فعالیت خارج شد.

هکرهای وابسته به حاکمان سعودی با این اقدام برنامه ریزی شده و دسترسی به حساب کاربری توییتر العالم ، خبر کذبی در باره شهادت عبد الملك الحوثي رهبر جنبش انصار الله روی این صفحه قراردادند.

برخی از سایت ها و شبکه های تلویزیونی وابسته به خاندان آل سعود مانند شبکه العربیه و برخی از منابع خبری سلفی ها و وهابی ها خبر دروغین صفحه هک شده توییتر العالم را به اسم  این شبکه منتشر و به هک شدن صفحه اشاره نکردند.

سایت های الیوم السابع،المصری الیوم ، المصراوی و سایت روزنامه القدس العربی و برخی سایت های دیگر هم این خبر کذب را منتشر کردند.

با وجود آنکه شبکه العالم بلافاصله با طرح موضوع هک شدن صفحه توییتر خود خبرهای قرار گرفته در آن را تکذیب کرد ، سایت فارسی شبکه العربیه و سایر سایت های وهابی و سلفی همچنان خبر کذب شهادت عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله را به نقل از العالم به عنوان خبرهای مهم و یا فوری خود حفظ کرده و از انتشار موضوع هک شدن توییتر العالم و توضیحات این شبکه در این باره خودداری می کنند.

فعالیت حرفه ای شبکه خبری العالم در باره تجاوز عربستان به یمن درهفته های اخیر موجب خشم گسترده سعودی ها از این شبکه شده است.

عربستان سعودی با برخورداری از كمترين سطح آزادي‌های مدنی و سياسی ، هرگونه فعالیت در مسیر افشای وضعیت داخل آن کشور و سیاست های مخرب آن در منطقه را سرکوب می کند.

ارائه آمار و ارقام کشتار بی سابقه مردم یمن در بمباران های دو هفته گذشته هواپیماهای سعودی که با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می شود و انعکاس مخالفت های گسترده افکار عمومی جهانی به این حملات موجب خشم و ناراحتی حاکمان ریاض شده و به هر طریق تلاش می کنند ، مانع اینگونه فعالیت ها شوند.

فعالیت هایی از جمله قطع پخش شبکه العالم روی ماهواره های نایل ست و عرب ست و فشار براي بستن دفتر این شبکه در قاهره و امان، عدم اجازه فعاليت خبرنگاران العالم در عربستان، مراکش و بحرین محدوديت‌هاي فزاينده در انجام فعاليت خبري العالم در فلسطين اشغالي، يمن و بحرين نیز پیش از این بخشی از تلاش ارتجاع عرب و منطقه برای ممانعت از انعکاس صدای واقعی مردم از طریق شبکه العالم بوده است.

 

منبع: العالم