در هفته دفاع مقدس صورت گرفت/

اجرای ویزیت رایگان، محفل انس با قرآن و همایش علمی سازی کشاورزی در هرسین/

سرویس: اجتماعیکد خبر: 26219|13:28 - 1395/07/06
نسخه چاپی
اجرای ویزیت رایگان، محفل انس با قرآن و همایش علمی سازی کشاورزی در هرسین/
در آخرین روز از هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در سطح شهرستان اجرا شد که از آنجمله می توان به اجرای ویزیت رایگان، محفل انس با قرآن و همایش علمی سازی کشاورزی در هرسین اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در آخرین روز از هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در سطح شهرستان اجرا شد که از آنجمله می توان به اجرای ویزیت رایگان، محفل انس با قرآن و همایش علمی سازی کشاورزی در هرسین اشاره کرد.

 

 به مناسبت هفته دفاع مقدس محفل انس باقرآن کریم توسط شورای توسعه فعالیت های قرآنی شهرستان هرسین درمسجد حجت ابن حسن عج برگزار شد.

 

حضور قاریان شهرستان  در این مراسم و اجرای تلاوت های زیبا معنویت خاصی به مراسم بخشید.

 

از جمله دیگر برنامه ها یی که در ایام دفاع مقدس اجرا شداعزامکاروان سلامت به روستاهای بخش بیستون با همکاری بخشداری ، آموزش وپرورش ،هلال احمر ومرکز بهداشت بود.

 

این برنامه در روستای محروم سرآبله (سیر دوله )بیستون انجام شد و اهدا بسته های کمک آموزشی به دانش آموزان ومعاینه وتحویل دارو به مردم بصورت رایگان به مناسبت هفته دفاع مقدس از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته بود

 

همایش علمی سازی کشاورزی از جمله دیگر برنامه ها بود

 

در این مراسم مهندس احسان قربانی مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان هرسین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس چند دقیقه ای در رابطه با علمی سازی کشاورزی از دیدگاه اقتصاد مقاومتی سخنرانی کرد

 

در ادامه سرهنگ محمدی فرمانده محترم سپاه شهرستان هرسین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  اظهار داشت این عزتی که به پاس جانفشانی شهدای علمی، نظامی و صنعتی خود داریم به برکت جنگ بود که دشمنان را برای رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند بنابر این این هشت سال جنگ را دفاع مقدس نامیدند.

 

 وی افزود: جنگ برکات زیادی برای ما داشت و ما انقلاب خود را به وسیله این جنگ صادر کردیم و دوست و دشمن خود را شناختیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و ثابت کردیم که می توانیم روی پای خود بایستیم.

 

سرهنگ محمدی در ادامه افزودند: بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان هرسین۶شبکه همگام با کشاورز را طی دوسال اخیر افتتاح کرده که مهندسین بسیجی از مرحله کاشت و داشت تا برداشت محصولات در کنار کشاورزان هستند و هر دوهفته یکبار در روستاهای تحت پوشش شبکه همگام با کشاورز کلاس های آموزشی توسط این بسیجیان برگزار می شود.

 

 مهندس نوروزی رئیس جهاد کشاورزیاز دیگران سخنرانان این مراسم بودند که در مورد کاشت گندم و جو و کلزا که جز محصولات غالب شهرستان هستند به کشاورزان توصیه هایی در رابطه با کاشت این محصولات و مزایای آنها از جمله( رعایت تناوب کشت، زمانبندی کشت ، نوع شخم زنی، عمق کشت محصولات، مبارزه با آفات و خرید تضمینی محصولات) ارائه کردند.

 

 در ادامه این جلسه چندتن از کشاورزان خبره شهرستان مشکلات و علل پیشرفت در کشاورزی را بیان کردند.