كميته اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان هرسين تشكيل جلسه داد/

امیر شاه آبادی: زمینه سازی برای جذب 35میلیارد ریال سرمایه گذاری در هرسین/ از عدم استفاده از نظرات فرمانداري ها در راستاي صدور مجوزهاي كلان صنعتي گله مندیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28567|10:53 - 1396/06/01
نسخه چاپی
امیر شاه آبادی: زمینه سازی برای جذب 35میلیارد ریال سرمایه گذاری در هرسین/ از عدم استفاده از نظرات فرمانداري ها در راستاي صدور مجوزهاي كلان صنعتي گله مندیم
كميته اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان هرسين با حضور فرماندار ، مديركل دفترجذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري ، مديركل اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ، مديركل اداره آموزش فني و حرفه اي و ديگر ادارات عضو برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،كميته اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان هرسين با حضور امير شاه آبادي فرماندار ، شريف خسروي مديركل دفترجذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري ، داود ياوري مديركل اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ، داود ناصري اميد مديركل اداره آموزش فني و حرفه اي و ديگر ادارات عضو برگزار گرديد .

 

در آغاز اين جلسه امير شاه آبادي فرماندار شهرستان هرسين به تشريح وضعيت اشتغال در اين شهرستان پرداخت و اظهار داشت : بيش از 50 درصد جمعيت شهرستان هرسين در شهر هرسين متمركز شده است از لحاظ وضعيت اشتغال در وضعيت خوبي قرار ندارد و ما تلاشمان را بر محور عمل گرايي و پرهيز از هرگونه تئوري و نظريه پردازي قرار داده ايم .

 

وي بيان داشت : در طول ده ماه گذشته با برنامه ريزي هاي جامع و مدون و با استفاده از اعتبارات دولتي مقدمات و زمينه اجراي تعدادي از طرح هاي عمراني ، فرهنگي و اجتماعي كلان و راهبردي را در شهرستان هرسين فراهم نموديم و اين پروژه هاي صرف نظر از مزاياي مثبتي كه دارند بعد از اتمام منشا اشتغال و تحول خواهند بود .

 

شاه آبادي ادامه داد : مذاكرات و نشست هايي با حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي در محل فرمانداري برگزار گرديد و توانستيم نظر آنان را براي سرمايه گذاري 350 ميليارد ريالي در شهرستان هرسين جلب كنيم و با همكاراي تعدادي از ادارات زمينه اعطاي مشوق هاي سرمايه گذاري و صدور مجوز را براي آنان بصورت ويژه فراهم خواهيم كرد و اين ظرفيتي مهم در راستاي اشتغال زايي جوانان هرسيني خواهد بود .

 

فرماندار هرسين افزود : باحضور جناب آقاي سليماني نماينده محترم منطقه در مجلس شوراي اسلامي جلسه اي را با مديران عامل گروه صنعتي شكري و پتروشيمي اوره و آمونياك مبني بر بكارگيري نيروهاي بومي شهرستان هرسين در بخش هاي جديد اين واحدهاي صنعتي برگزار كرديم كه در پايان اين جلسه مقرر كرديد كارخانجات مذكور كليه نيروهاي كار مورد نياز خود را از شهرستان هرسين تأمين كنند .

 

شاه آبادي از عدم استفاده از نظرات فرمانداري ها در راستاي صدور مجوزهاي كلان صنعتي در سطح استان انتقاد كرد و بيان داشت : مجوزهاي كلاني مبني بر استفاده اشخاص يا سرمايه گذاران از ظرفيت هاي شهرستان ها ( منابع طبيعي ، محيط زيست و... ) در سطح استان صادر ميشود كه متأسفانه در اين جهت هيچگونه استعلام يا نظر خواهي از فرمانداران نميشود و اين در حاليست كه اينگونه اقدامات گاهاً تبعات جبران ناپذير زيست محيطي و از بين رفتن غير ملموس ميراث فرهنگي و تاريخي را به همراه دارد.

 

در پايان اين جلسه ياوري مديركل اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان كرمانشاه به تشريح چگونگي اجراي طرح كارورزي در استان كرمانشاه و عملكرد اين اداره كل در اين حوزه پرداخت .