امام جمعه هرسین :

برجام تابوتی بود که جنازه ای داخل آن نبود/لزوم حرکت صنعت کشور از مونتاژ به سمت نوآوری/استان کرمانشاه مقام اول بیکاری را در کشور دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28782|18:05 - 1396/07/28
نسخه چاپی
برجام تابوتی بود که جنازه ای داخل آن نبود/لزوم حرکت صنعت کشور از مونتاژ به سمت نوآوری/استان کرمانشاه مقام اول بیکاری را در کشور دارد
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: چهار سال کشور ما را با موضوعی به نام برجام مشغول کردند، برجام تابوتی بود که جنازه ای داخل آن نبود و این کشورها دورش سینه می زدند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیزاز گناهان با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: ماه صفر و ورود کاروان اهل بیت(ع) و اسرای کربلا به شام را در پیش داریم، وقتی از امام سجاد(ع) پرسیدند که تلخ ترین لحظه اسارت بر شما کجا بود امام(ع) سه بار فرمودند: الشام، الشام، الشام،

 

ایشان افزود: در شهر شام خیلی مصیبت ها و جسارت ها به اهل بیت(ع) و اسرای کربلا شد و در واقع از شهادت حضرت رقیه(س) تا تلخ ترین صحنه های اسارت در این شهر صورت گرفت و اسراء را به عنوان خارجی در شهر گرداندند و اگر اسلام امروز در میان ما عزیز است باید دانست که چه خون ها به پای آن داده شده است.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به اول آبانماه سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی تصریح کرد: امام خمینی(ره) این واقعه را از الطاف خفیه الهی دانست و البته که وقتی انسان ایمان قوی داشته باشد شهادت فرزند خود را لطف خدا می داند.

 

حجت الاسلام اجرایی چهارم آبانماه سالروز تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343را از دیگر مناسبت های پیش رو عنوان کرد و اظهار داشت: این قرار داد ننگین در آنزمان با آمریکا انعقاد شد و ما از آمریکا خاطره خوبی در این کشور نداریم، آنها مردم ما را وحشی می دانستند و از ما حق توحش می گرفتند، امروز آنهایی که در داخل به آمریکا دل خوش کرده بودند بدانند که چه کسانی در گذشته در کشور ما حضور داشتند.

 

ایشان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند که اقتصاد ما تا به حال بر اساس مونتاژ بوده است و باید از این به بعد اقتصاد را به سمت نوآوری ببریم، همچنانکه ما در صنایع موشکی جزء کشورهای برتر جهان هستیم.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: ما از کشوری مثل ژاپن چه کم داریم که این همه پیشرفت در زمینه صنایع دارد در حالی که نه خاکی دارد و نه نفتی! رهبر معظم انقلاب فرمودند: که صنعت ما باید در یک بازه زمانی ده ساله برود به سمت نوآوری تا از این وضعیت نگرانی نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: اقتصاد اولویت اول کشوراست و دشمن هم اولویت خود را در بحث اقتصاد گذاشته است و برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از راه اقتصاد وارد شده است.

 

ایشان افزود: چهار سال کشور ما را با موضوعی به نام برجام مشغول کردند که تابوتی بود که جنازه ای داخل آن نبود و این کشورها دورش سینه می زدند، آمریکا به قولی کدخدای این کشورها بود که الان بعد از گذشت چند سال از انعقاد این قرار داد زیر آن زده است که این نشان از بدعهدی آمریکاست ما چرا باید به او اعتماد کنیم؟

 

امام جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: رهبری از روزهای اول تأکید کردند که من خوش بین نیستم و آمریکا قایل اعتماد نیست، امروز به حمدالله جمهوری اسلامی ایران با صلابت رهبری معظم انقلاب در منطقه حضور دارد و ایران در میان کشورهای حوزه مقاومت حرف اول را می زند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عراق موفق شد که داعش را متلاشی کند و حشد الشعبی که الهام گرفته از بسیج است را به وجود بیاورد، در سوریه دشمن اطمینان پیدا کرده بود که نظام سوریه از هم پاشیده است ولی به واسطه مشت جمهوری اسلامی ایران نتوانست کاری از پیش ببرد.

 

ایشان افزود: علی رقم اینکه حدود 8ماه از سال گذشته است اما از موضوع نبود اشتغال گله مندیم، در استان کرمانشاه مشکل بیکاری بیداد می کند و مقام اول را در کشور داریم چرا با وجود این همه ظرفیت این میزان بیکار در استان وجود دارد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: استاندار جدید باید برنامه خوب و مناسبی ارائه دهد که نتیجه آن بهبود وضعیت کسب و کار بشود، واقعاً انسان متأثر میشود وقتی که جوانی دنبال انجام کار است ولی کاری وجود ندارد.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به آغاز فصل بارندگی و وضعیت تصفیه خانه آب شرب هرسین اظهار داشت: با وجود آغاز فصل بارندگی ها مردم باید با تضمینی خیالشان از بابت انجام این پروژه راحت شود و این مسئله باید ریشه ای حل شود.