طراح طرح تصویب شده کمک به مناطق زلزله زده خبرداد:

تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نقد به مناطق زلزله زده/ نماینده اسلام آباد غرب تغییرات را نمی دانستند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28965|15:07 - 1396/09/21
نسخه چاپی
تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نقد به مناطق زلزله زده/ نماینده اسلام آباد غرب تغییرات را نمی دانستند
طراح طرح تصویب شده کمک به مناطق زلزله زده از تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نقد به این مناطق خبر داد.

به گزارش دیوانگاه،عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  گفت: پس از سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار شد طی طرحی که ارائه می شود ابعاد مختلف خسارت ها و منابع تامین آن مشخص شود که کار به ردیف های بودجه حواله داده نشده و یک چیز نقدی برای استان مشخص باشد.

مصری افزود: هفته گذشته با کمک آقای لاریجانی و اذنی که از رهبر معظم انقلاب گرفته شد قرار شد منبع اعتبارات از صندوق توسعه ملی باشد. بنده همه نمایندگان استان را در جریان این موضوع قرار دادم سپس هم بنده و هم آقای دکتر فرهنگی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس توضیح دادیم که منابع این طرح از صندوق توسعه ملی است.

وی تصریح کرد: توضیح دادیم که دو بند اصلی در این طرح وجود دارد. بند ۲ به اختصاص ۱۰۰ هزار دلار از صندوق توسعه ملی (علاوه بر همه منابعی که قبلا اعلام شده) برای بازسازی مدارس، درمانگاه ها و تامین کانکس و ... اشاره دارد.

نمیانده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: مشخصا توضیح دادیم بند ۴ که ابتدا منبع آن از ۱۰ درصد منابع یارانه ها در پیشنویس آمده بود نیز به اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی تغییر کرده است.

وی گفت: ظاهرا برادر عزیزم جناب آقای فلاحت پیشه متوجه این توضیحات در صحن علنی مجلس نشد و پس آن صحبتهایی را گفتند که دیگر موضوعیت نداشت و حل شده بود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: ما باید همه توان خود را برای تامین اعتبارات زلزله زدگان به کار بگیریم. اگر این اعتبارات به بودجه سال آینده حواله شود پولی حاصل نخواهد شد.

مصری در پایان گفت: از مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان کشور برای تصویب این طرح سپاسگذارم و اعلام می کنم ۱۵۰۰ میلیارد دلار جدید به مناطق زلزله زده تزریق خواهد شد.