مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه :

امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند/ مجتمع فرهنگی تالار ملل هرسین سال آینده افتتاح میشود

سرویس: فرهنگیکد خبر: 29095|18:23 - 1396/10/22
نسخه چاپی
امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند/ مجتمع فرهنگی تالار ملل هرسین سال آینده افتتاح میشود
مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند اگر فرهنگ ها درست شود خیلی از مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع میشود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام جعفری مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: فرهنگ به تأیید تمام منابع علمی، تاریخی به معنی باورها، عقاید، اندیشه ها ، افکار و آنچیزی است که در اندیشه ما راجع به عالم هست که منشأیی برای رفتار و کردار میباشد.

 

وی افزود: همه چیز جامعه ما به فرهنگ بر میگردد، امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند اگر فرهنگ ها درست شود خیلی از مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع میشود.

 

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد:  ارشاد اسلامی و اداراتی از این دست صرفاً متولی ابزارهای فرهنگی هستند نه خود فرهنگ ، فرهنگ آن نتیجه ای است که از باورها و ارتباطات ما تأثیر می پذیرد.

 

جعفری در ادامه اظهار داشت: شهرستان هرسین از نظر ظرفیت های فرهنگی وضعیت خوبی دارد و مجتمع فرهنگی (تالار ملل) در ورودی شهر در دست ساخت است که بودجه آن از محل سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تأمین میشود و پیش بینی می شود تا سال آینده افتتاح شود.

 

وی افزود:  مجموع طرح های در دست انجام در سطح استان 7پروژه میباشد که با راه اندازی این طرح ها سرانه فضای فرهنگی و هنری استان از 15سانتیمتر به 45سانتیمتر خواهد رسید.

 

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوان در هرسین تصریح کرد: هرسین امروز در حوزه کتابخوانی پیشتازترین شهرستان است ، به خصوص در حوزه قرآنی یکی از شهرستان های موفق با ظرفیت بالا و برگزاری کلاس های آموزشی خوب است و این را مدیون سابقه معنوی هرسین هستیم.

 

جعفری در پایان از برگزاری جشنواره نمایشی با موضوع آسیب های اجتماعی در ماه های آینده خبر داد و اظهار داشت: جشنواره نمایش های خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی علی رغم دوبار تأخیر در ماه های پایانی سال در شهرستان هرسین برگزار میشود.