امام جمعه موقت هرسین :

ما برای برجام هزینه های زیادی از لحاظ معنوی و مادی پرداخت کرده ایم/ انتظار از مسئولین این است که به هیچ وجه زیر بار مذاکرات جدید نروند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29125|16:07 - 1396/10/29
نسخه چاپی
ما برای برجام هزینه های زیادی از لحاظ معنوی و مادی پرداخت کرده ایم/ انتظار از مسئولین این است که به هیچ وجه زیر بار مذاکرات جدید نروند
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته: اگر کسی بگوید ما هزینه ای نداده ایم این سادگی است، ما برای برجام هزینه های زیادی هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ مادی پرداخت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سانحه دلخراش کشتی سانچی و گرامیداشت درگذشتگان این حادثه اظهار داشت: در این سانحه دریایی عزیزانی که برای جهاد اقتصادی و کمک به اقتصاد کشور به سمت دریاها رفتند و خطرات را به جان خریدند را از دست دادیم و جا دارد که یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم و به خانواده این عزیزان و ملت ایران تسلیت عرض کنیم.

 

وی در ادامه در خصوص بحث برجام و اتفاقات اخیر در این رابطه افزود: مذاکرات برجام تقریباً 4سال از وقت ملت ایران و نظام را گرفت، و منجر به توافقی شد که گرچه نقایص متفاوتی داشت اما بلاخره با عبور از مجاری قانونی خود برای ما به عنوان یک توفق قابل احترام است و از نظر نظام و بین الملل هم قابل پذیرش است.

 

امام جمعه موقت هرسین تصریح کرد: این توافق می تواند کمکی با مسائل بین المللی بکند و کسانی که دم از این می زدند که ایران دنبال سلاح هسته ای است تقریباً با این توافق خلع سلاح شدند هر چند که ایران اسلامی هم برای این توافق هزینه های زیادی پرداخت کرد.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: اگر کسی بگوید ما هزینه ای نداده ایم این سادگی است، ما برای برجام هزینه های زیادی هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ مادی پرداخت کرده ایم.

 

وی افزود: هزینه معنوی اینکه ما یک کشوری بودیم که در دنیا ما را با برند استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا و نه گفتن به شرق و غرب می شناختند ما در موضوع برجام در یک سری از اصول خوب یک نرمش قهرمانانه نشان دادیم.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد:  خسارت های مادی هم این است که ما در بحث انرژی هسته ای پیشرفت های خوبی داشتیم و در برخی از رشته های هسته ای جزء چهار کشور برتر دنیا بودیم، با قبول برجام ما یکسری از پیشرفت های علمی و هسته ای را متوقف کردیم و حتی در برخی از مسائل علمی هر انچه به دست آورده بودیم استفاده از آن را ممنوع کردیم.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: قرار بر این بود که مذاکرات برجام بدون قید و شرط پذیرفته شود و همه طرفین به این قرار داد بین المللی متعهد شوند، اما از همان ابتدا معلوم بود که آمریکا دنبال این تعهد نیست و با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ما هر روز شاهد ایجاد دست اندازی در بحث مذاکرات هسته ای هستیم.

 

وی افزود: در هفته گذشته تعلیق تحریم های جمهوری اسلامی 120روز دیگر تمدید شد، هر چند که آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مرجع اصلی و راستی آزمایی برجام پایبندی ایران به تعهدات را اعلام و تأیید کرده است.

 

امام جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد: این جریانات می تواند به توافق بین المللی برجام لطمه وارد کند، انتظار ما از مسئولین این است که به هیچ وجه زیر بار مذاکرات جدید نروند تا انشاالله بتوانند در احقاق حقوق ملت ایران محکم تر قدم بردارند.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب(س) الگویی بی نظیر از لحاظ صبر و استقامت برای زنان جامعه ماست و پرستاران هم با توجه به اینکه صبوری می کنند در جهت رفع مشکلات مردم الگوی آنها حضرت زینب(س) است.