نگاهی به وضعیت بیت کوین؛

تلاش دولتی ها برای ورود پاپاسیِ نوین به ایران!

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29272|10:31 - 1396/12/15
نسخه چاپی
تلاش دولتی ها برای ورود پاپاسیِ نوین به ایران!
در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا از ارزهای دیجیتال استقبال چندانی نکرده اند، مسئولان کشور در تلاش برای ورود این تکنولوژی جدید هستند.

به گزارش دیوانگاهبه نقل ازمرصاد، در حالی که گفته می شود ارزهای دیجیتال امنیت ندارد و ممنوع شده اما وزیر ارتباطات از پیاده سازی اولین ارز دیجیتال به صورت آزمایشی خبر داده است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در این باره با اشاره به اینکه کشور به نقشه راه حرکت به سمت بلاک چین نیاز دارد، گفته است:بلاک چینبه عنوان یک واقعیت خواهد آمد نکات مثبت و بی نظیری در کنار این تکنولوژی وجود دارد؛ البته در کنار هر تحولی، تهدیدهایی است حتی در بیت کوین ارز زیادی از کشور خارج و مردم متضرر شدند.

با این حال بانک مرکزی درباره خرید و فروش آن به مردم هشدار داد

سیف، رئیس بانک مرکزی نیز در این باره گفته است: این بیت کوین ها را نه ما و نه هیچ بانک مرکزی دیگری ضمانت نمی کنیم؛ همچنین مواضع بانک های اروپایی و آسیایی بررسی شده اما این پول مورد تائید هیچ بانکی نیست.

وی درباره بلاک چین افزود: بانک مرکزی تحولات را پایش می کند و با همکاری سایر بانک های مرکزی و نهادهای سیاسی و اتخاذ رویه هایی با نظر داشت به ریسک رمزینگی پول درصدد است بتواند با اتکا به فناوری جدید آن زمینه استفاده کاربردی را فراهم کند.

خلاهای قانون ارزهای دیجیتال پر شود

اسکویی، رئیس شورای سیاست گذاری همایش فرصت ها و چالش های ارز با اشاره به اینکه ابعاد پدیده نو ظهور ارزهای دیجیتال بیشتر بررسی می شود،گفت:این حوزه فرصت بسیار بزرگی برای کشور است اما به دلیل اینکه قانون گذاری درباره آن وجود ندارد ابهاماتی هست؛ تمام کسانی که می خواهند به این حوزه وارد شوند خواهان ورود قانونی هستند پس باید این خلاها پوشش داده شود.

سودبردن هکرها و قانون شکنان از ارز مجازی

ملکی، کارشناس فضای مجازی نیز در این باره گفت: این نوع ارز بسیار مقبول هکرها، باجگیرها، توزیع کنندگان مواد مخدر، فروشندگان اسلحه و کارهای غیرقانونی دیگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد،بانک مرزی در حال سیاست گذاری برای بیت کوئین است و از سوی دیگر وزارت ارتباطات نیز به دنبال نهایی کردن زیر ساخت های ارز دیجیتال است؛ آنچه می بایست مورد توجه قرار گیرد هماهنگ سازی سرعت این اقدامات با توجه به ماهیت در هم شکننده امنیت این پول هاست.