مراسم افتتاح مرکز بیمارستان صحرایی شهید بابایی روستای چشمه کبود در هرسین/

سردار ریحانی: استمرار برپایی بیمارستان های صحرایی از برنامه های بسیج جامعه پزشکی در سال آینده است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29282|15:05 - 1396/12/17
نسخه چاپی
سردار  ریحانی: استمرار برپایی بیمارستان های صحرایی از برنامه های بسیج جامعه پزشکی در سال آینده است
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی شهید بابایی روستای چشمه کبود در هرسین گفت: استمرار برپایی بیمارستان های صحرایی از برنامه های بسیج جامعه پزشکی در سال آینده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  با حضور سردار ریحانی  فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه و مسئولین بسیج جامعه پزشکی و علوم پزشکی شهرستان هرسین و استان کرمانشاه مراسم افتتاح مرکز بیمارستان صحرایی شهید بابایی روستای چشمه کبود برگزار شد.

 

سردار بهمن ریحانی در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در برپایی این بیمارستان صحرایی طی سخنانی اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمات در مناطق محروم است و یکی از این بسترها ارائه خدمات درمانی است که بسیار کار ارزشمندی است.

 

وی افزود: مردم مناطق محروم به دلیل عدم دسترسی به امکانات لازم همیشه با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و یکی از کارهایی که باید در این راستا انجام دهیم بحث پیشگیری است.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه ما در بحث پیشگیری به خصوص در مناطق محروم نتوانسته ایم یک فضای نسبتأ پایداری را ایجاد کنیم علی رغم اینکه جامعه پزشکی هم زحمات زیادی را متحمل می شود.

 

سردار ریحانی در ادامه اظهار داشت: یکی از کارهایی که در بحث بسیج جامعه پزشکی در سال آینده در دست انجام است ارائه خدمات مستمر درمانی در مناطق محروم است ما باید بتوانیم از کادر درمانی متعهدی که در این راستا زحمت می شکند به طور متوالی بهره بگیریم.

 

در ابتدای این مراسم دکتر منصوری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال جاری اظهار داشت: فعالیت های بسیج جامعه پزشکی عمدتاً در سه عمومی، تخصصی و برپایی بیمارستانهای صحرایی انجام می شود.

وی افزود: انجام 12برنامه تخصصی در غالب اعزام تیم های پزکش به مناطق محروم و ایجاد 2بیمارستان صحرایی از جمله اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی در سال96بوده است.

 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز این دومین بیمارستان صحرایی است که در سطح استان برپا می شود و این در حالی است که در طول سالیان گذشته 28بیمارستان صحرایی دیگر در استان برپا شده است.

 

منصوری در ادامه اظهار داشت: با توجه به حساسیت هایی که در منطقه غرب وجود دارد عمده فعالیت ها در آن مناطق بوده و این قول را به هم استانی های عزیز می دهیم که در سایر مناطق هم این عدالت درمانی برقرار شود.

 

وی افزود: بیمارستان صحرایی شهید بابایی چشمه کبود مجهزترین بیمارستانی است که در طوال سالهای گذشته برپا کرده ایم که مردم از همه تخصص ها در طول این دوره دو روزه در این مرکز بهره مند می شوند.