پایان نمایش گروهک شرور؛

جزئیات حمله به سفارت ایران در لندن/ پای تشیع انگلیسی در میان است/ دستگیری هر 4 مهاجم به ساختمان سفارت+ عکس

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29287|08:37 - 1396/12/19
نسخه چاپی
جزئیات حمله به سفارت ایران در لندن/ پای تشیع انگلیسی در میان است/ دستگیری هر 4 مهاجم به ساختمان سفارت+ عکس
هواداران یک گروهک منحرف با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند.

به گزارش دیوانگاهبه نقل ازراه دانا،حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس دقایقی پیش تأیید کرد عده‌ای،سفارت ایران در لندن را مورد تعرض قرار داده‌اند. اعضای این گروهک با سرنگون کردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت به اهتزاز درآوردند. تحرکات این گروهک شورشی به صورت زنده از برخی شبکه‌های ضدانقلاب به صورت زنده در حال پخش شدن است.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس، در این خصوص در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت:

«دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

 

 

فرقه شیرازی که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام سید صادق شیرازی است. طرفداران وی از جمله «یاسر حبیب»، صاحب شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه‌برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند.

 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با این خبر با بیان اینکه با لندن در تماس هستیم، تصریح کرد: دولت انگلیس موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد.

قاسمی تأکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌اند.

 

چهار نفری که به سفارت ایران در لندن حمله کردند

 

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس در توییتر با انتشار این عکس نوشت: متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

 

پلیس لندن در خصوص حمله عده ای شرور به سفارت ایران اعلام کرد: ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی گزارش شده است که افرادی وارد سفارت ایران شده‌اند. این اشخاص چهار نفر هستند و ماموران در حال رسیدگی به وضعیت هستند. هنوز کسی بازداشت نشده است.

 

بلافاصله پس از وصول خبر تعرض به سفارت ایران در لندن، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به نیکلاس هاپتون سفیر انگلستان در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

 

قاسمی افزود: سفیر انگلستان در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلستان گفت: پلیس ضدشورش انگلستان در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اعلام کرد که متعرضان به سفارت ایران در لندن دقایقی پیش توسط پلیس انگلستان دستگیر و با دخالت پلیس مسئله تمام شد.