عقب نشینی ترامپ در برابر کره شمالی؛

آمریکا، یک تفنگ پلاستیکی!

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 29303|14:46 - 1396/12/23
نسخه چاپی
آمریکا، یک تفنگ پلاستیکی!
پذیرفتن دیدار با رهبر کره شمالی توسط دولت آمریکا در حالی که در گذشته این دیدار را منوط به خلع سلاح کرده بود، نشان می دهد ایالات متحده همچون یک تفنگ پلاستیکی فقط یک ظاهر است و در عمل چیزی ندارد!

به گزارش دیوانگاهبه نقل از مرصاد، برخی کارشناسان ملاقات احتمالی رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی را به گشایش سیاسی و برخی دیگر به عقب گرد تاریخی تعبیر می کنند زیرا پیش از این واشنگتن هرگونه مذاکره با این کشور را به خلع سلاح منوط می کرد.

معاون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در این باره گفته است: این خبر برای کره شمالی و آمریکا بسیار شگفت انگیز است که مواضع خود را به طور ناگهانی تغییر داده زیرا قبلا ترامپ گفته بود تا زمانی که کره شمالی از برنامه های موشکی دست برندارد ملاقاتی در کار نیست.

این پذیرش دیدار بدون پیش شرط در حالی است که در این مدت کره شمالی به آزمایش بمب هیدروژن پرداخت و به موشک قاره پیما دست یافت؛ همچنین فناوری کوچک سازی بمب اتمی و سوار کردن آن بر موشک قاره پیما نیز از دیگر دستاوردهای آنان بوده است.

اعمال تحریم بیشتر علیه کره شمالی بی فایده است

سابقا پوتین نیز گفته بود: ما بر این باوریم اعمال تحریم بیشتر علیه کره شمالی بی فایده است در عوض بازگشت به دپیلماسی می تواند به حل موضوع کمک کند.

کره شمالی در برابر آمریکا مقاومت می کند

رئیس اسبق سازمان سیا نیز گفته است: باید توجه داشت رهبر کره شمالی برنامه هسته ای را به مساله ای حساس تبدیل کرده و در برابر آمریکا مقاومت می کند.

یک سناتور آمریکایی در این باره گفته است: دیپلماسی یک کار تیمی است با این حال وزیر امور خارجه امریکا از آن ملاقات ترامپ با رهبر کره شمالی خبر نداشته بنابراین این تصمیم شخص ترامپ است که نشان می دهد آمریکا در باره دیدار ترامپ دچار دو دستگی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پذیرش دعوت ملاقات، در واقع عقب گرد آمریکا از سیاستهای گذشته است که علی رغم تهدیدات، بی قید و شرط پذیرفته شد.

این شرایط نشان می دهد که ایالات متحده همچون یک تفنگ پلاستیکی فقط یک ظاهر است و در عمل چیزی ندارد!