رئیس شورای شهر هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

دغدغه مجموعه شورا و شهرداری رفع مشکلات شهر است/ برای اولین بار هیچ کارگری در شب عید حقوق و عیدی عقب افتاده نداشت/ حدود 44کیلومتر نیاز به مرمت، روکش و یا آسفالت دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29430|10:32 - 1397/02/16
نسخه چاپی
دغدغه مجموعه شورا و شهرداری رفع مشکلات شهر است/ برای اولین بار هیچ کارگری در شب عید حقوق و عیدی عقب افتاده نداشت/ حدود 44کیلومتر نیاز به مرمت، روکش و یا آسفالت دارد
رئیس شورای شهر هرسین گفت: با مدیریتی خوبی که در شهرداری صورت گرفت برای اولین بار هیچ کارگری در شب عید حقوق و عیدی عقب افتاده نداشت.

مصطفی اله مرادی رئیس شورای شهر هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص عملکرد مجموعه شورا و شهرداری در مدت حضورشان در شهرداری هرسین اظهار داشت: در ابتدای حضور و در جلسه اول با دوستان اعضای شورا به این توافق رسیدیم علی رغم فشارهایی که در بحث انتخاب شهردار وارد میشد و از طرفی با وجود اینکه موضوع مورد اهمیت برای اعضا کل شهر بود که احساسی تصمیم گیری نشود و شهرداری انتخاب شود که بتواند به اوضاع شهر سر و سامانی بدهد، پس از فراز و نشیب های فراوان و با وجود اینکه حدود 30نفر کاندید داشتیم و همه هم دارای تخصص و تجربه بودند در نهایت به این نتیجه و جمع بندی رسیدیم که آقای کیومرث اسدی را با توجه به سابقه بسیار خوب در این حوزه به عنوان شهردار هرسین انتخاب کنیم.

 

وی افزود: از ابتدا اعضای شورا در صدد تنظیم برنامه ای برای رفع مشکلات در شهر هرسین بودند، علی رقم اینکه عقب ماندگی خاصی در حقوق کارگران (حدود 4ماه) وجود داشت و ماشین آلات شهرداری هم فرسوده بود رایزنی هایی با مسئولین در سطح استان و وزرا و نماینده محترم مجلس صورت گرفت و توانستیم امکانات و مبالغی را جذب کنیم و با مدیریتی خوبی که در شهرداری صورت گرفت برای اولین بار هیچ کارگری در شب عید حقوق و عیدی عقب افتاده نداشت.

 

رئیس شورای شهر هرسین تصریح کرد: تعامل کامل با دارات و ارگان های شهر هرسین از جمله دیگر دستاوردهای مجموعه شورا و شهرداری است که در خصوص حمایت از برنامه های فرهنگی و مذهبی حمایت های خوبی صورت گرفته است.

 

اله مرادی در ادامه اظهار داشت: مجموعه شورا 5نفر هستند و در واقع این تعداد آراء و نظرات متفاوتی دارند ولی آنچیزی که قابل توجه است تأیید یا رد شدن اکثر مصوبات با رأی کامل اعضا می باشد و البته این موضوع با بررسی های دقیق انجام می شود و ما از هر انتقاد و پیشنهاد در راستای رفع مشکلات شهر هرسین استقبال می کنیم.

 

وی افزود:  متأسفانه در وضعیتی شهرداری را تحویل گرفتیم که از 50کیلومتر خیابان، معابر و کوچه های هرسین حدود 44کیلومتر نیاز به مرمت، روکش و یا آسفالت داشت و این بیانگر این موضوع است که در گذشته کار چندانی در این خصوص انجام نشده است.

 

رئیس شورای شهر هرسین خاطرنشان کرد: تا پایان سال 1397در نظر داریم که این 44کیلومتر را تا جایی که امکان دارد آسفالت و مرمت کنیم، که تا آنزمان حداقل یک وضعیت مطلوب در سطح شهر برقرار باشد و این از دغدغه های ما و مردم در این شهر می باشد.

 

اله مرادی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما در گذشته داشتیم آسفالتی بود که از استان لرستان برای هرسین فرستاده میشد و کیفیت خود را از دست میداد و متأسفانه مصالح خوبی هم در آن بکار برده نشده بود، با توجه به این تجربه امسال با بهترین کارخانه آسفالت قرار داد بسته شده و با توجه به اینکه بایستی در فصل گرما اینکار انجام شود اگر تأخیری هم هست از ناحیه شهرداری نیست.

 

وی افزود: در این زمینه نیز کارهای زیرساختی در دست انجام است که با پیگیری های شهردار احداث یک کارخانه آسفالت را در نظر داریم که کارهای اولیه آن انجام شده است.

 

رئیس شورای شهر هرسین تصریح کرد:  وضعیت ساختمان شورا به صورت استیجاری بود و هر ساله هم مبالغ زیادی بابت اجاره بها پرداخت میشد که با پیشنهاد و کمک آقای شهردار ساختمانی که به اسم آتش نشانی بود با هزینه ای بالغ بر 50میلیون تومان بازسازی شد و این کار برای آیندگان هم ماندگار خواهد بود.

 

اله مرادی در ادامه اظهار داشت: این اطمینان را به مردم می دهیم که علی رقم مشکلات متعدد در بحث فضای سبز، آسفالت و مراکز تفریحی تا پایان سال تحول خوبی در حوزه شهری صورت میگیرد و خواهشی که از مردم داریم این است که حداقل یک سال به شورا فرصت بدهند و پس از آن بحث انتقادات صورت گیرد.

 

وی افزود: در بحث پارک شهر هم علی رقم تخریب های زیادی قبلاً صورت گرفته بود در این دوره از فعالیت شورا کار آغاز شده و انشاالله تا دو ماه آبنده فاز اول پروژه تکمیل خواهد شد و فاز دوم هم به زودی آغاز میشود.