امام جمعه هرسین :

با کوتاه آمدن مقابل استکبار راه به جایی نمی بریم / برخی ها گفتند امضای جان کری تضمین است، الان بروید و تضمین آنرا پیدا کنید

سرویس: سیاسیکد خبر: 29468|16:56 - 1397/02/28
نسخه چاپی
با کوتاه آمدن مقابل استکبار راه به جایی نمی بریم / برخی ها گفتند امضای جان کری تضمین است، الان بروید و تضمین آنرا پیدا کنید
امام جمعه هرسین در خطبه های این هفته گفت: برخی ها گفتند امضای جان کری تضمین است، الان بروید و تضمین آنرا پیدا کنید، رهبر انقلاب فرمودند: به اروپایی ها هم اعتماد نکنید چرا که آنها هم قابل اعتماد نیستند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مهمترین مناسبت این روزها آغاز ماه مبارک رمضان است و توفیقی دست داده که یک بار دیگر در این ماه حضور پیدا کنیم که انشاالله حُسن استفاده را از این ایام داشته باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: چند روز گذشته بحث انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را داشتیم که به این واسطه آمدند و مسلمانان را تحقیر کردند و تلاش کردند فرصتی پیدا کنند در مقابل جریان مقاومت را کمرنگ کنند.

 

 امام جمعه هرسین تصریح کرد: رئیس جمهور دیوانه آمریکا در 15آذرماه 1396طی حکمی غیر منتظره قدس را به عنوان پاینخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و بعد از امضای حکم گفت که این اقدام پیش از اینها باید انجام میشد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: 24اردیبهشت ماه امسال همزمان با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم جعلی اسراییل و روز نکبت این سفارت افتتاح شد که همزمان با این کار و خفه خونی که کشورهای عربی گرفته بودند مردم فلسطین قیام کردند و بیش از 70نفر در این بین به شهادت رسیدند و صدها نفر زخمی شدند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین بار موضع گرفتند و آخرین بار در مراسم شب گذشته فرمودند: برخی ها گله مندند که این تعداد از مردم فلسطین کشته شده است چرا آمریکا موضعگیری نمی کند، شما که نباید منتظر موضع آمریکا باشید.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: این وقایع به ما گوشزد میکند که باید مواظب باشیم و با کوتاه آمدن مقابل استکبار راه به جایی نمی بریم، حضرت امام خمینی(ره) اگر میخواست 55سال پیش کوتاه بیاید این برکات نصیب نظام اسلامی نمیشد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: امام راحل(ره) با دست خالی مقابل استکبار ایستاد و پیروز شد، با مقاومت انسان می تواند به نتیجه برسد و اسلام این را به ما یاد داده است، کدام کشور با کوتاه آمدن مقابل استکبار به جایی رسیده است.

 

وی افزود: دولت و مسئولین باید حواسشان باشد، در این قضیه برجام که آمریکا از آن خارج شد ما خدا را از این بابت شکر می کنیم تا مسئولین ما بفهمند آمریکا قابل اعتماد نیست، این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب در همان روز های اول مذاکرات فرمودند: من به این مذاکرات خوش بین نیستم و چقدر تعابیر گوناگونی در این خصوص بیان فرمودند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: برخی ها از تعابیر رهبری انقلاب ناراحت شدند و گفتند امضای جان کری تضمین است، الان بروید و تضمین آنرا پیدا کنید، رهبر انقلاب فرمودند: به اروپایی ها هم اعتماد نکنید چرا که آنها هم قابل اعتماد نیستند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: همان شبی که آمریکا از برجام خارج شد شرکت ایرباس هم اعلام کرد که از فروش هواپیما به ایران منصرف شده است، اروپا از خودش اختیاری ندارد.

 

وی افزود: ضمن تقدیر از زحمات مسئولین در خصوص برجام از این به بعد حواسشان را جمع کنند، چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند: اگر دیدید تضمین واقعی است شما جلو بروید و اگر تضمین نبود در این چاه سقوط نکنید.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به موضوع بهره وری در کشور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشورمان رشد داشته باشد باید در مصارفمان اسراف نداشته باشیم چرا که اسراف اقتصاد کشور را بر هم می زند و کالای ایرانی مصرف کنیم و نسبت به تقویت آن حساس باشیم.

 

حجت الاسلام اجرایی در خصوص مشکلات آب شرب در چند روز گذشته در هرسین اظهار داشت: مردم از وضعیت فعلی آب شرب و قطعی آن گله مندند، اگر یک قسمت از شهر آب نداشته باشد مسئول ما نباید خواب به چشمش بیاید.

 

وی افزود: پیگیر قطعی آب در این چند روزه بوده ایم، خیلی از مشکلات شاید طبیعی باشد ولی لاینحل نیست اینکه قول یکساله بدهیم مشکلات کوتاه مدت را چه باید کرد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: ما تشکر می کنیم از مسئولین که مشکل تصفیه خانه را حل کردند اما این به آن معنا نیست که اگر کار بزرگی در زمینه اصلاح وضعیت آب در شهر صورت گرفته است نسبت به وضعیت موجود بی تفاوت باشیم.