ناتوانی مسئولان از کنترل دلالان ارز در بازار کرمانشاه؛

قلب شهر در قبضه سوداگران "دلار"

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29469|13:33 - 1397/02/29
نسخه چاپی
قلب شهر در قبضه سوداگران "دلار"
دلالان و سوداگران دلار همچنان در میدان آزادی و قلب شهر کرمانشاه اقدام به عرضه دلار می کنند و با وجود غیرقانونی بودن فعالیت آنها همچنان این واسطه ها جولان می دهند.

به گزارش دیوانگاهبه نقل ازمرصاد،نشت دلار از صرافی ها و بانک ها و عرضه آن در روز روشن توسط دلالان و واسطه گران در میدان آزادی باعث شده تا سوداگران دلار قلب شهر کرمانشاه را در قبضه خود بگیرند.

بی نظمی و ملتهب شدن اخیر بازار ارز که اغلب به خاطر حضور دلالان و سوداگران بود حالا گریبان کرمانشاه را گرفته، در حالی که دلالان با کمک دستگاه های نظارتی از یک گوشه میدان آزادی جمع می شوند، سر از جای دیگر آن در می آورند و روز از نو و روزی از نو.

مرکز شهرها معمولا نمادی از کل یک شهر است و این قلب شهر و جذابیت های به نمایش گذاشته شده در آن است که قضاوت مسافران و گردشگران را نسبت به آن شهر شکل می دهد، اما مرکز شهر کرمانشاه به مکانی برای عرضه انواع آلات خلاف و ممنوعه و این روزها دلارهای قاچاق آن هم در ملاءعام تبدیل شده است و کسی هم برای تغییر این وضعیت کاری انجام نمی دهد.

نظارت جدی بر صرافی های کرمانشاه

مدیرکل تعزیرات حکلومتی استان کرمانشاه چندی پیش اعلام کرده بود که بر صرافی های کرمانشاه نظارت جدی می شود و گشت های مشترک با همکاری تعزیرات، نیروی انتظامی و بانک ها آغاز شده و به صورت روزانه و هفتگی از این صرافی ها بازدید می شود.

جودکی ادعا کرده بود که اگر باخبر شویم صرافی‌ها دلار دارند و آن را در صورت تقاضا به مردم عرضه نمی‌کنند، با این موارد تخلف نیز برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: به علاوه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه هدف از این برنامه‌ها را کنترل بازار ارز و برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی عنوان کرد و افزود: البته اجرای این برنامه‌ها زمان‌بر است.

پاکسازی کرمانشاه از وجود دلالان ارز!

رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفتگو با مرصاد  اظهار داشت: صرافی های کرمانشاه مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند.

گودرز فهیمی با ادعای پاکسازی کرمانشاه از وجود دلالان غیرمجاز ارز، گفت: همچنین صرافی های دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی نیز در کرمانشاه مورد بازرسی قرار می گیرند.

وی افزود: این صرافی ها باید ارز را بر اساس قیمت مصوب دولتی با نرخ 4 هزار و 200 تومان بفروش برسانند در غیر این صورت به عنوان ارز قاچاق ثبت می شود.

فهیمی با بیان اینکه شمار صرافی های مجوز دار کرمانشاه فراوان نیست، گفت: در این مدت تعدادی از این واحدها مورد بازرسی قرار گرفته که البته موردی از تخلف مشاهده نشده است.

رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: در تاریخ 22 فروردین بخشنامه ای داخلی به صرافی ها ابلاغ شد مبنی بر اینکه هیچ گونه خرید  و فروش ارزی نداشته باشند و تا اطلاع ثانوی از ارائه ارز خودداری کنند.

رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بازرسی ها ادامه دارد خاطر نشان کرد: با همکاری نیروی انتظامی و نماینده بانکها این بازرسی ها در دستور کار قرار گرفته است.

فهیمی با بیان اینکه در صورت داشتن ارز در یک صرافی و ممانعت آن از عرضه به مردم تخلف صورت گرفته گفت: همچنین دریافت ارز با مدارک جعلی و نامعتبر از بانک و عرضه آن در بازار نیز قاچاق و مورد پیگیر خواهد بود.