رئیس مرکز فنی و حرفه ای هرسین :

هر تخصصی از جوشکاری اگر لازم باشد آموزش داده می شود/راه اندازی سه کارگاه جدید در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29583|12:07 - 1397/06/25
نسخه چاپی
هر تخصصی از جوشکاری اگر لازم باشد آموزش داده می شود/راه اندازی سه کارگاه جدید در هرسین
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان هرسین گفت: ما الان با اطمینان عنوان می کنیم که هر تخصصی از جوشکاری اگر لازم باشد در هرسین وجود دارد و هیچ تخصصی در کارخانه های اطراف نداریم که ما امکانات اجرای آنرا نداشته باشیم.

حسینخانی رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای یک سری آموزش ها را به صورت دولتی و خصوصی ارائه می کند که در شهرستان هرسین در بخش دولتی 344 نفر در قالب 73770ساعت کار آموزش و در بخش خصوصی در 6ماهه نخست امسال حدود 73هزار ساعت آموزش و حدود 235نفر آموزش دیده با احتساب بخش بیستون داشته ایم.

 

این مسئول تصریح کرد:  اصل کار فنی و حرفه ای آموزش است و تلاش می شود که آموزش ها را به روزتر و کاربردی تر کنیم.

 

حسینخانی بیان داشت: در طول مدت حضور در شهرستان به مدیران کارخانجات پتروشیمی، جهان فولاد، و گلخانه بیستون جلساتی برگزار شده است و رشته های مورد نیاز بررسی شده است، هدف ما در وهله اول رفع نیازهای منطقه است.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه ای هرسین خاطرنشان کرد: ما الان با اطمینان عنوان می کنیم که هر تخصصی از جوشکاری اگر لازم باشد در هرسین وجود دارد و هیچ تخصصی در کارخانه های اطراف نداریم که ما امکانات اجرای آنرا نداشته باشیم.

 

حسینخانی در ادامه با اشاره به راه اندازی سه کارگاه جدید در این مرکز اظهار داشت: بر اساس مطالبات مردمی دو ماه پیش کارگاه سفالگری را با هزینه ای بالغ بر 450میلیون تومان راه اندازی کردیم و در حال حاضر یک دوره مخصوص بانوان برگزار شده است.

 

وی افزود: رشته دومی که کارگاه آن راه اندازی شده است کارگاه سیستم های امنیتی است که درواقع بزرگترین و پیشرفته ترین کارگاه در غرب کشور به شمار می رود و کلاس های آن از دو ماه آینده راه اندازی می شود.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان تصریح کرد: کارگاه سوم در واقع به نوعی به روزرسانی و تجهیز کارگاه جوشکاری به جوشco2است.

 

حسینخانی گفت: ما جوش آرگون، برق و سایر جوش ها را در اختیار داشتیم ولی بر اساس نیاز سنجی که از پتروشیمی به عمل آمد لازم دیدیم که تجهیزات این نوع جوش را هم در مرکز فنی و حرفه ای هرسین مستقر کنیم.

 

این مسئول در پایان تأکید کرد: مشکلی اصلی که ما در هرسین داریم عدم شناخت مردم به حرفه های موجود در این مرکز می باشد که تماماً به صورت رایگان به مردم آموزش داده می شود.