مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین:

زائران اربعین مراقب تفکرات انحرافی باشند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29633|15:26 - 1397/07/29
نسخه چاپی
زائران اربعین مراقب تفکرات انحرافی باشند
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین با تاکید بر این که شادابی اسلام و مکتب تشیع به برکت عاشوراست، گفت: باید مراقب تفکرات انحرافی در راهپیمایی اربعین باشیم، چرا که دشمنان مکتب عاشورا با ابزار رسانه به دنبال انحراف در این اجتماع عظیم هستند.

حجت الاسلام احمد منزهدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهبا اشاره به آیه ۳۳ سوره  اسراء«وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّـهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلَا یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنصُورًا.» و هرگز نفس محترمی که خدا قتلش را حرام کرده مکشید مگر آنکه به حکم حق مستحق قتل شود، و کسی که خونش به مظلومی و ناحق ریخته شود ما به ولیّ او حکومت و تسلط (بر قاتل) دادیم پس (در مقام انتقام) آن ولی در قتل و خونریزی اسراف نکند که او از جانب ما مؤید و منصور خواهد بود،گفت: حضور مردم در راهپیمایی اربعین نشان از خوانخواهی مظلوم کربلا و لبیک به قیام آخرین منجی است.

 

وی در ادامه با توجه به اینکه اربعین از نشانه های مکتب شیعه است و در سایر ملل و نحل نظیر ندارد، افزود: زیارت اربعین و اقامه مجلس عزا در این روز مختص امام حسین(ع) بوده و درباره هیچ کدام از ائمه معصومین(ع) وارد نشده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین با بیان اینکه راهپیمایی انسان ساز اربعین باعث تغییر نگرش جهانیان به اسلام و مکتب تشیع شد، اظهار کرد: گردهمایی جهانی اربعین باعث ایجاد وحدت در بین ملتها و رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) گردید.

 

وی با تاکید بر این که شادابی اسلام و مکتب تشیع به برکت عاشوراست، گفت: باید مراقب تفکرات انحرافی در راهپیمایی اربعین باشیم، چرا که دشمنان مکتب عاشورا با ابزار رسانه به دنبال انحراف در این اجتماع عظیم هستند.

 

حجت الاسلام منزه با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی زمینه ساز ظهورآخرین منجی بشر است، ادامه داد: مایه شکرگزاری است که مردم آزاده دنیا پس از حدود 14 قرن به ندای هل من ناصر امام حسین(ع) لبیک می گویند.   

وی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که فرمودند: محرم را زنده نگه دارید،ما هر چه داریم از این محرم است، گفت: شرکت ارادتمندان به امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین خط بطلان بر جریان سلطه در دنیاست.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین در پایان یکی از علل پیروزی جبهه مقاومت در برابر سپاه عربی، عِبری و داعشیان خبیث را راهپیمایی عظیم اربعین دانست و ابراز داشت: الگو قرار دادن قیام عاشورا در تمامی عمر 40 ساله انقلاب اسلامی خصوصا در دوران دفاع مقدس رمز پیروزی ما بود.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد