امام جمعه هرسین:

کار حسینی امروز ایستادگی در مقابل استکبار است /دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی13آبان/

سرویس: سیاسیکد خبر: 29649|19:12 - 1397/08/11
نسخه چاپی
کار حسینی امروز ایستادگی در مقابل استکبار است /دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی13آبان/
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: به فرموده مقام معظم رهبری کار حسینی امروز ایستادگی در مقابل استکبار است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره  به حماسه اربعین حسینی اظهار داشت: در آغاز جا دارد تقدیر و تشکر کنیم از حماسه ای که ملت بزرگ ایران در موضوع اربعین از خود نشان دادند که انصافاً فرصت بسیار خوبی بود.

 

وی افزود: اربعین حسینی لطف بزرگی است که شامل امروز جامعه ما شده است، انشاالله همه کسانی که آرزو دارند بتوانند در این مسیر قدم بر دارند و همپای جابرابن عبدالله انصاری اولین کسی که در این مسیر قدم گذاشت باشند و در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) قدم بر دارند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: فرهنگ عاشورا در این پیاده روی اربعین قابل پیگیری است، غرب و رسانه های قدرتمند غربی تلاش می کنند که اخبار اربعین در دنیا مخفی باقی بماند ولی بلاخره افراد زیادی از غرب و کشورهای اروپایی حضور پیدا می کنند و اینها اخبار این بزرگترین اجتماع بشری را که با وجود مشکلات فراوان بهتر از سال قبل برگزار می شود را منعکس می کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: چند سال قبل استکبار آمد و به واسطه داعش که مراسم اربعین را کمرنگ کنند اما نتوانستند، در طول سال ها و قرن های گذشته مردم در این مسیر می آمدند و دست ها و پاهای آنها قطع میشد اما مردم دست بردار نبودند و جان ها فدا شد برای این مسیر و چه زیبا فرمود پیامبر گرامی اسلام که در شهادت امام حسین(ع) چنان حرارتی در دلهای مومنین ایجاد می شود که هرگز سرد شدنی نیست.خدای متعال هستی را بر مدار حسین(ع) قرار داده است.

 

 وی در ادامه بیان داشت: امسال مردم عزیز ما با وجود مشکلات اقتصادی در داخل و مخصوصاً در خارج که نمود بیشتری دارد با مشکلاتی در تأمین ارز مواجه بودند و دولت قول داده بود اما به وعده خود عمل نکرد .

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: مردم ما واقعاً در عراق با مشکل مواجه شدند و نتوانستند ارزی را که در داخل کشور ثبت نام کرده بودند در عراق تهیه کنند و واقعاً اربعینی ها را آزار داد ولی باید تشکر کنیم از مردم عزیز که امسال هم بهتر از سالهای قبل حضور پیدا کردند.

 

حجت الاسلام اجرایی  اظهار داشت: دولت در این زمینه همکاری مناسیی نداشت و مردم از این بابت گلایه مندند، صف های چند هزار نفری برای تأمین ارز و با وجود یک مرکز در نجف اشرف نمی توانست جوابگوی مردم باشد و در این زمینه هم دولت باید برای سالهای بعد فکری بکند و حرمت زائران را رعایت کند.

 

وی در ادامه از از ملت عراق که داشته های مختصر خود را در اختیار زائران اربعین قرار می دادند تقدیر و تشکر کرد.

 

خطیب جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع تسخیر لانه جاسوسی و روز یکشنبه 13آبان ، روز مبارزه با استکبار جهانی تصریح کرد:  امسال قدری نسبت به سالهای گذشته شاید متفاوت تر باشد، البته مردم عزیز ما حواسشان هست و از تهدیدات دشمن هراسی به دل راه نمی دهند و پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند: این شعار مرگ بر آمریکا را هیچ وقت و در هیچ شرایطی نباید فراموش کنید و نباید فریب ها و تهدیدات غرب باعث شود که شعار مرگ بر آمریکا کمرنگ بشود و فرمودند: هیچ وقت سلاح مبارزه با آمریکا را بر زمین نگذارید و در ادامه مقام معظم رهبری فرمودند: کار حسینی امروز ایستادگی در مقابل استکبار است.

 

وی افزود:  آمریکا که مثل همیشه دشمنی خود را در جاهای مختلف با ما نشان داده است امسال سیزده آبان را نیز اوج تحریم های خود قرار داده است به طمع اینکه بتواند مردم را تحت تأثیر قرار داده و بترساند .

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  مردم ما در سال 1358آمریکا را از ایران بیرون کردند و شمایی که همه کاره این کشور بودید را خوار کردند و بیش از 400روز گروگانان آمریکایی در کشور ما محبوس بودند و امام بزرگوار در آنروز که آمریکا برای خود قدرتی بود جلوی او ایستاد و باعث شد رئیس جمهور آنها رأی نیاورد و صدای آمریکایی ها درآمده بود که کار ما به جایی رسیده که زمانی می آمدیم و شاه ایران را عوض میکردیم ، نخست وزیر ایران با نظر ما انتخاب میشد اما الان رهبر 70ساله ایران در تهران می نشیند و دارد برای ما رئیس جمهور تعیین می کند، این اوضاع آمریکا در اواخر دهه 50در ایران بود.

 

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت:به تعبیر مقام معظم رهبری در دهه 50آمریکایی ها را از ایران اخراج کردیم و در دهه 90آنها را از خاورمیانه و منطقه بیرون می کنیم، طبیعی است که آمریکا ضربه سختی خورده است، 40سال است که ملت ایران در مقابل امریکا و استکبار مقاومت کرده است و البته ثمراتی هم برای جمهوری اسلامی داشته است.

 

وی افزود:  ما در بهترین موقعیت ژئوپولوتیکی هستیم قبل از انقلاب وضعیت ما خوب نبود و از هر جهت آمریکایی ها همه کاره بودند اما بعد از انقلاب قدرت آمریکا روز به روز افت پیدا کرد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: آمریکایی ها در جریان آزادی گروگانها آمدند و حمله نظامی کردند اما به تعبیر امام خمینی(ره) شن ها باعث شدند که اینها متوقف و خوار شوند و از بین بروند،، در دوران 8سال دفاع مقدس آمدند و یک جنگ نیابتی را بر ما تحمیل کردند و شکست خوردند، در عملیات مرصاد شکست خوردند و هر جا که ورود کردند چیزی جز شکست عاید آنها نشد و امروز آمریکا دارد در همه زمینه ها افول پیدا می کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه بیان داشت: در زمینه اقتصادی خودشان اقرار کردند که 7هزار میلیارد دلار پول خرج کردیم در این منطقه ولی هیچ اثری برای ما نداشت، آمدند و دراین ده ساله گذشته عراق و افغانستان را ساقط کردند الان این دو دولت با جمهوری اسلامی دوست هستند بنابر این ما راهی جز استکبار ستیزی نداریم.

 

وی افزود:  من از همه اقشار مردم مومن و انقلابی شهر دارالمومین هرسین دعوت می کنم که انشاالله جانانه در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان شرکت کنند و نیز دانش آموزان و دانشجویان حضوری پرشور و انقلابی داشته باشند تا به دشمن اثبات کنیم که تحت تأثیر تهدیدات و تحریم ها قرار نخواهیم گرفت.

 

خطیب جمعه هرسین در ادامه با اشاره به 27صفر و روز وقف خاطرنشان کرد: وقف مسئله ای بسیار ارزنده است و سرمایه ای ماندگار جهت پیشرفت و تحقق نظام اسلامی است که اگر کسی بتواند وقف کند کار خیری است که باقی می ماند و مصداق بارزی  از تعاون بودن منت است که در روایات روی ان تأکید شده است.

 

حجت الاسلام در پایان در خصوص وفات پیامبر گرامی اسلام (ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: انتظار می رود مراسمات خوبی در شأن این ائمه در شهرستان برگزار شود، از صفات برجسته امام حسن مجتبی(ع) حلم بردباری ایشان بود که در روایات داریم اگر قرار بود عقل بصورت یک انسان تجسم پیدا کند بصورت امام حسن مجتبی(ع) ظاهر میشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد