چرا لبنیات ارزان نشد؟

بیداد گرانی لبنیات در بزرگترین استان صادرکننده شیر

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 29703|14:16 - 1397/10/03
نسخه چاپی
بیداد گرانی لبنیات در بزرگترین استان صادرکننده شیر
با وجود اعلام مسسولان برای کاهش قیمت لبنیات، اما گرانی این محصولات در استان کرمانشاه یکی از بزرگترین صادرکننده‌های شیر کشور بیداد می‌کند.

به گزارش دیوانگاهبه نقل از مرصاد، افزایش روزافزون قیمت لبنیات در کشور و به تبع در استان کرمانشاه این روزها باعث شده تا این لبنیات که باید قاعدتا سهم عمده‌ای در سفره‌ها داشته باشد در حال حذف شدن است.

شیری که با ارز دولتی در تامین نهاده های دامی تولید می شود و باید به بازار و کارخانجات تولید محصولات لبنی برسد؛ در ماه های اخیر به جای آمدن بر سر سفره مردم تبدیل به شیرخشک می شود.

قرار بود بر اساس اعلام دبیر انجمن صنایع لبنی قیمت لبنیات از 27 آذر کاهش یابد، اما نه تنها خبری از کاهش قیمت نیست بلکه ظاهرا باز هم افزایش داشته است.

ا

 

کرمانشاه یکی از بزرگترین صادرکنندگان شیر در کشور است

خسرو شهبازی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در بحث افزایش قیمت شیر و لبنیات نظارت و رسیدگی بر عهده سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

وی افزود: در حال حاضر کمبودی در بازار شیر و لبنیات وجود ندارد و درب گاوداری ها شیر به قیمت ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

به گفته شهبازی، شیر و لبنیات با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسد توسط تعزیرات حکومتی جریمه خواهند شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: سالانه ۳۲۵ هزار تن شیر در استات تولید می‌شود که یک و نیم برابر نیاز استان است.

به گفته شهبازی، استان کرمانشاه یکی از بزرگترین صادرکننده‌های شیر به کشورهای اروپایی و خلیج فارس است، اگر کمبودی وجود می‌داشت صادرات انجام نمی شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری از سوی ستاد تنظیم بازار بر اساس برخی فاکتور از جمله نهادهای دامی و علوفه انجام می شود.

ا

 

نظارت بر بازار لبنیات بر عهده جهادکشاورزی و صمت است

گودرز فهیمی، رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: نظارت بر شیر و لبنیات در حوزه صنعت معدن تجارت و جهاد کشاورزی است و ما مرجع رسیدگی و نه نظارتی هستیم.

وی افزود: در صورت ارجاع پرونده با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گفته رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی، وظیفه ذاتی صنعت و معدن همچنین جهاد کشاورزی تنظیم و نظارت بر این حوزه است.

پاسکاری مسئولان در نظارت بازار شاید یکی از دلایل این آشفتگی موجود در بازار لبنیات است و همین موضوع موجب سوءاستفاده برخی از سودجویان شده است.