امام جمعه هرسین:

مشکل امروز انقلاب ما چنبره اختاپوس وار نسل اول و دوم انقلاب بر پیکر انقلاب است/ مبارزه با اشرافیت، جوانگرایی و مبارزه با فساد باید از مدعیان شروع شود

سرویس: سیاسیکد خبر: 29722|22:26 - 1397/12/04
نسخه چاپی
مشکل امروز انقلاب ما چنبره اختاپوس وار نسل اول و دوم انقلاب بر پیکر انقلاب است/ مبارزه با اشرافیت، جوانگرایی و مبارزه با فساد باید از مدعیان شروع شود
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مشکل امروز انقلاب ما چنبره اختاپوس وار نسل اول و دوم انقلاب بر پیکر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سوم اسفند روز تجلیل از اسرا و مفقودین و همچنین سالروز علمیات بزرگ خیبر در هورالهویزه و شمال بصره است  که یاد و خاطره همه ایثارگران عزیزمان را گرامی می داریم.

 

وی با اشاره به 20جمادی الثانی میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و روز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) افزود: حضرت فاطمه(س) در نگاه اهل بیت(ع) جایگاه ویژه ای دارد که باید همانطور که در ایام فاطمیه مراسماتی برگزار شد از این طرف هم در شادی اهل بیت(ع) هم شاد باشید و مراسماتی برگزار کنید و جشن بگیرید.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به برگزاری مراسمات در آستان مقدس امامزاده مهدی(ع) خاطرنشان کرد:  انشاالله که این امامزاده عظیم الشأن که در این شهر مثل خورشیدی می درخشد باید به محل رفت و آمد مردم تبدیل شود و مردم ما وقتی دستشان به حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) نمی رسد به واسطه این حرم اخلاق اهل بیتی بگیرند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: انتظار داریم که اوقاف استان همچنانکه تا به حال خدمات خوبی داشته است از این به بعد هم برای توسعه این امامزاده توجه ویژه ای داشته باشند و هدیه بسیار خوبی از طرف مدیر کل اوقاف استان به مردم این شه توسعه امامزاده باشد.

 

وی با اشاره به هشتم اسفند ماه سالروز تأسیس امور تربیتی افزود: وضعیت تربیت فرزندان ما بسیار مهم است و آموزش و پرورش هم باید این مسئله را جدی بگیرد من گلایه مندم وضعیت تربیت نوجوانان در آموزش و پرورش خیلی ضعیف است.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  متأسفانه وزارت آموزش و پرورش در زمینه تربیتی و پرورشی بسیار ضعیف عمل می کند توقع این است که امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است باید پررنگ تر دیده بشود و در مسئله تربیت و پرورش دانش آموزان از مومنین و متدینین و طلبه ها در مدارس استفاده بشود.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: متأسفانه خبرهایی داریم که در مدارس ما همین مسئله نماز هم بسیار ضعیف انجام می شود در شهر هرسین که بهتر از جاهای دیگر است باز برای ما قابل قبول نیست و در جاهای دیگر کشور که خبر داریم وضعیت مناسب نیست،

 

وی افزود:  بناست که دانش آموز عزیزی که در فضای انقلاب پرورش می یابد بعد از فارغ التحصیل شدن باید یک جوان مومن و دانشمند انقلابی باشد ولی الان ما نگاه می کنیم 12سال به اضافه دانشگاه یک جوان ما در سیستم آموزشی کشور درس می خواند ولی عیار دینی و انقلابی او بسیار ضعیف است و از اولیات دینی و احکام خود خبر ندارد و روخوانی قرآن را نمی داند این فاجعه است و باید اینها درست شود.

 

   امام جمعه هرسین در ادامه خاطرنشان کرد:  امور تربیتی مسئولیت مهمی دارد و علت تشکیل نهاد امور تربیتی موارد مهمی از جمله انتقال ارزشهای دینی انقلاب به مدارس(آیا اینها انجام می شود)، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضای انقلابی و اسلامی، بهینه سازی برای ورود نگرشهای دینی و ارزشهای انقلاب به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و چهارم شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی و عقلی، اجتماعی و عاطفی در حفظ ارزشهاست.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به ارتحال شخصیت گرانقدر آیت الله مومن از اعضای مهم مجلس خبرگان اظهار داشت: حقیقتاً این شخصیت گرانقدر مومن به اسلام و انقلاب و امام(ره) و رهبری و مردم بود و عالمی وارسته و اخلاق مدار و فقیهی دانا و آشنا به مطالب روز بود و مبارزی خستگی ناپذیر در دوران قبل از پیروزی انقلاب و ایثارگری تمام عیار برای انقلاب و مردم بود،  این بزرگوار زندگی زاهدانه داشت در حالی که از اول انقلاب جزء اصحاب امام(ره) و جزء اثرگذاران در نظام اسلامی بود و انشاالله که به امام، شهدا، و شهدای کربلا محشور شود.

 

وی با اشاره به پیام مهم رهبری در چهل سالگی انقلاب که گام دوم انقلاب نامگذاری شده افزود: در پیام مقام معظم رهبری که حرفی نو در دنیای امروز بود اشاره دارد به نگاه واقع بینانه،  مدیران یک نگاه واقع بینانه به انقلاب داشته باشند و دوم نقاط قوت چهل سال طی شده(در این پیام مقام معظم رهبری 18مرتبه بر علم و پیشرفت های علمی شتابنده بعد از انقلاب خصوصاً در دو دهه اخیر تأکید داشتند و رهبری عزیز حدود 20مرتبه کلمات قدرت، اقتدار، امنیت، پیشرفت های دفاعی و نظامی ایران بعد از انقلاب را می ستاید که اینها ان مسائل مهم و نقاط قوت بودکه در این پیام به آن اشاره دارد)

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: چهل سال پیش آمریکا فکر می کرد که می تواند با چند هلی کوپتر بر علیه ما کودتا کند،  امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشورع آمریکا در منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدین فلسطینی،حزب الله و مقاومت در سراسر این منطقه است.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت :  مطلب سوم راهبر سیاست خارجی ایران است که رهبری به خوبی اشاره می کند و به صراحت فرمودند: در مورد آمریکا حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آمریکا جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت.

 

وی افزود: نکته چهارم در کلام رهبری انقلاب اشاره دارد به نقاط ضعف چهل سال گذشته، بلاخره در این چهل سال نقاط ضعف هم داشته ایم، البته رهبری به صراحت این نقاط ضعف را موضوعات اقتصادی، فسادها و رفع نشدن فقر و بیکاری و برقراری عدالت عنوان می کنند و در عین حال پیشرفت های نسبی مثل برقراری نسبی عدالت را یادآوری کردند،

 

امام جمعه هرسین در ادامه اظهار داشت: آمار بانک جهانی نشان می دهد ایران رتبه 48جهان در برابری درآمد و عدالت اقتصادی دارد، وضعی بهتر از آمریکا و ترکیه و کاهش ضریب جینی از 50به 38 گویای آن است که شکاف طبقاتی نسبت به ابتدای انقلاب کمتر شده است ولی قابل قبول نیست.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: رهبری عنوان کردند که چالش بیرونی تحریم و وسوسه های دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی کم اثر و حتی بی اثر خواهد بود اگر ما در داخل برنامه ها و مدیریت خوب داشته باشیم تحریم ها کم اثر خواهد بود.

 

ایشان پنجمین موضوع را شیوه قضاوت و خطاها و نقاط منفی گذشته عنوان کرد و افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند: انقلاب اسلامی ایران قدرتمند اما مهربان و باگذشت و حتی مظلوم بوده است و مرتکب افراط ها و کج روی هایی که مایه ننگ بسیاری از قیام ها و جنبش هاست نشده است، در هیچ معرکه ای حتی با آمریکا و صدام گلوله اول را شلیک نکرده است و در همه موارد بعد از حمله دشمن از خودش دفاع کرده است و ضربه متقابل را محکم فرود آورده است.

 

خطیب جمعه هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: رهبری در این پیام گویا هم امید می دهد و هم هشدار می دهد به هر حال هدف ار بیانیه رهبری موضوع ورود به چهل سال دوم انقلاب است و می فرماید دهه های آینده دهه های مخصوص جوانان است و جوانان عزیز باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حمایت کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: استکبار و در رأس آن آمریکا تلاش کرد تا در طول این چهل سال این نظام را به بن بست بکشاند و حالا خود غربی ها اذعان دارند که این فسادها و مشکلاتی که ایران را متهم می کنیم خود آمریکا در این موضوعات وضعیت بدتری دارد و مقالات متعددی وجود دارد که خود آمریکاییها در حال حاضر در وضعیت بدی به سر می برند و اتفاقی در دولت آمریکا رخ داده است که از یک ماه گذشته دولت آنها تعطیل شده است.

 

وی افزود:  توصیه ما به مسوولان این است که توجه داشته باشند که مشکل امروز انقلاب ما چنبره اختاپوست وار نسل اول و دوم انقلاب بر پیکر انقلاب است، متأسفانه گروهی هستن که سابقه دارند البته نه همه آنها اما بسیاری از آنها دنبال سوء استفاده کردن و منافع خود هستند و ذهن جامعه را خراب می کنند با مسائلی همچون روابط آزاد دختر و پسر و استادیوم ها برای جمع کردن رأی.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  نسل اول انقلاب در میانشان افراد مومن و مجاهدینی وجود دارد که افتخار آمیز هستند ولی از آنطرف نباید اشرافیت در نسل اول انقلاب ورود پیدا کند، از طرفی دنبال رأی هستند و از طرف دیگر در فرودگاه پله برقی جدید برای سوار شدن خودشان به هواپیما افتتاح می کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مسئولین باید با اشرافیت مبارزه کنند و کاری کنند که مردم احساس کنند اینها دنبال عدالت و باز کردن گره مشکلات آنها هستند، مبارزه با اشرافیت، جوانگرایی و مبارزه با فساد باید از خودی ها و مدعیان شروع شود.

 

وی در پایان افزود:  مدیران، مسئولین، دولت و مجلسی ها باید عیار انقلابی خود را بالا ببرند، راه حل مشکلات در داخل است ، مجلس و دولت باید بیدار شوند و این دولت سنگین وزن و این دولتی که نمی تواند خودش را حمل کند با این هزینه های عجیب و غریب امیدی به آن نیست و باید پوست اندازی بکند و بیدار شود عینکش را پاک کند و فقرا را ببیند و بیکاری را حس کند که به نظر می رسد در این چند سال گذشته احساس نکرده است امیدواریم این پیام رهبری آنها را بیدار کند قبل از اینکه ملک الموت به سراغ آنها بیاید.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد