به مناسبت هفته درختکاری/

کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در محل مجتمع ذوب آهن بیستون

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29728|12:06 - 1397/12/19
نسخه چاپی
 کاشت  ۱۰۰۰ اصله نهال در محل مجتمع ذوب آهن بیستون
باحضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر اجرایی امام جمعه و امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین به همراه جمعی از روسای ادارت استان و شهرستان، به مناسبت هفته درختکاری،کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در محل مجتمع ذوب آهن بیستون آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،باحضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر اجرایی امام جمعه و  امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین به همراه جمعی از روسای ادارت استان و شهرستان، به مناسبت هفته درختکاری،کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال  در محل مجتمع ذوب آهن بیستون آغاز شد.

 

مهندس جهانبخش شُکری رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی_بازرگانی شُکری در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در این مراسم، کاشت درخت و حفظ و نگهداری از  آن را وظیفه همه ی انسان ها دانستند و افزودند حفاظت و توسعه فضای سبز  باید سرلوحه کار  صنایع قرار گیرد و  تمامی تلاش مسئولین دولتی و بخش خصوصی بایستی در راستای حفظ و نگهداری و توسعه محیط زیست باشد.

 

 

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر اجرایی، امام جمعه شهرستان هرسین، عنوان داشت از ابتدای اسلام بزرگان دین بر کاشت درخت سفارش کرده و فضیلت بسیاری برای آن بیان داشته اند. پیامبر گرامی اسلامی (ص)  در اهمیت درخت و درختکاری میفرمایند:اگر قیامت بر پا شد و دست یکی از شما نهالی بود، اگر کمی پیش از قیامت توانست آن را بکارد،باید کاشت را انجام دهد. این روایت نشانگر تاکید و توصیه اولیای عظیم الشان اسلام به اهمیت درخت و درختکاری است بنابراین حفظ و نگهداری از محیط زیست باید اساس کار همه ما باشد.

 

همچنین ایشان ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه مجموعه صنعتی_بازرگانی شُکری به فضای سبز و مسائل زیست محیطی، اظهار داشتند :اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر از جوانان استان در گروه صنعتی_ بازرگانی شکری مایه مباهات غرب کشور بوده و تمام تلاش مسئولین باید بر توسعه صنایع و گسترش صنایع سبز باشد.

 

در ادامه این مراسم، فرماندار شهرستان هرسین، از نگاه ویژه گروه صنعتی _ بازرگانی شکری به مسائل زیست محیطی تقدیر و تشکر کردند و ایجاد ۲۵ هکتار فضای سبز در محل کارخانجات این گروه را مایه ی فخر و مباهات دانستند. ایشان از پیشرفت روز افزون این گروه چه در حوزه صنعت و چه در حوزه محیط زیست ابراز امیدواری کردند.