پیش‌بینی برداشت 180 تن گل محمدی در هرسین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29755|15:43 - 1398/02/04
نسخه چاپی
پیش‌بینی برداشت 180 تن گل محمدی در هرسین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین پیش بینی کرد، امسال 180 تن گل محمدی از باغات این شهرستان برداشت شود.
بابک قاضی در گفت و گو با دیوانگاه سطح باغات گل‌محمدی بارور شهرستان هرسین را حدود 60 هکتار عنوان و اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال حدود 180 تن گل محمدی از باغات این شهرستان برداشت شود.
 
 
وی متوسط تولید گل محمدی در هر هکتار از باغات شهرستان هرسین را حدود سه تن در هکتار دانست و اضافه کرد: امسال احتمالا اگر در ادامه با سرمازدگی باغات گل محمدی مواجه نشویم و شاهد افت عملکرد نباشیم، میزان عملکرد باغات بیشتر از پیش‌بینی باشد.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی از باغات این شهرستان همه ساله از اوایل اردیبهشت ماه شروع می‌شود، گفت: امسال به دلیل سرمای هوا هنوز برداشت آغاز نشده و احتمالا ظرف 10 روز آینده شاهد آغاز برداشت گل محمدی از باغات این شهرستان باشیم.
 
 
وی ادامه داد: برداشت گل محمدی از باغات شهرستان بسته به شرایط آب و هوایی بین 20 روز تا یک ماه به طول خواهد انجامید.
 
قاضی در ادامه با اشاره به وجود یک مرکز گلاب‌گیری در شهرستان هرسین اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر گلاب و اسانس، تولیدات جانبی مثل شربت گل نیز تولید می‌شود.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در ادامه از توسعه کشت گل‌محمدی به عنوان یک فعالیت اقتصادی و اشتغال‌زا یاد کرد و از باغداران شهرستان هرسین خواست برای توسعه باغات گل محمدی  برنامه‌ریزی کنند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد