افشای بند‌های معامله قرن دولت ترامپ برای فلسطین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29784|17:23 - 1398/04/08
نسخه چاپی
افشای بند‌های معامله قرن دولت ترامپ برای فلسطین
بند‌های طرح شوم دولت آمریکا برای فلسطین که همه مفاد آن به نفع صهیونیست‌هاست، فاش شد.

به گزارش دیوانگاه، به نقل از العالم، بندهایی از طرح شوم دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای فلسطین موسوم به «معامله قرن» که همه مفاد آن به نفع صهیونیست‌هاست، فاش شد.

مهمترین نقاط این طرح که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به این شرح است:

۱ – امضای توافق سه‌جانبه میان رژیم صهیونیستی،سازمان آزادی‌بخش فلسطینو حماس و تشکیل کشور فلسطین به نام فلسطین جدید در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون شهرک‌های یهودی موجود.

۲ – تخلیه اراضی

شهرک‌ها در دسترژیم صهیونیستیباقی خواهد ماند و شهرک‌های منزوی به آن ضمیمه خواهد شد و مساحت شهرک‌ها به شهرک‌های منزوی اضافه می‌شود.

۳ – قدس

قدس اشغالی تقسیم نخواهد شد و بین رژیم صهیونیستی و فلسطین جدید مشترک خواهد بود، ساکنان عرب به فلسطین جدید انتقال خواهند یافت و نه صهیونیست‌ها، شهرداری قدس مسئول تمام اراضی قدس خواهد بود به جز بخش آموزش که مسئولیت آن برعهده فلسطین جدید خواهد بود و فلسطین جدید مالیات موسوم به آرنونا و آب‌بها را به شهرداری صهیونیستی قدس خواهد پرداخت.

صهیونیست‌ها اجازه ندارند خانه‌های اعراب را بخرند و اعراب اجازه ندارند خانه‌های صهیونیست‌ها را خریداری نمایند، مناطق اضافی به قدس ضمیمه نخواهد شد و اماکن مقدسه در همان شرایطی که هستند باقی خواهد ماند.

۴ – غزه

مصر اراضی جدیدی را برای احداث فرودگاه، کارخانه، تبادل تجاری و کشاورزی به فلسطین اعطا خواهد نمود، اما فلسطینیان اجازه ندارند در آن ساکن شوند (مقدار اراضی و بهای آن با وساطت دولت «تایید کننده» که در ادامه تعریف آن ارائه می‌شود) توافقی خواهد بود. اتوبانی میان غزه و کرانه باختری احداث می‌شود و اجازه انتقال آب زیرزمینی میان غزه و کرانه باختری اعطا می‌شود.

۵ – کشور‌های تاییدکننده

کشور‌هایی که موافقت کردند که در زمینه اجرای توافق و حمایت اقتصادی از آن کمک کنند که آمریکا، اتحادیه اروپا و کشور‌های عرب تولیدکننده نفت در خلیج فارس هستند.

به این منظور، مبلغ ۳۰ میلیارد دلار برای مدت ۵ سال برای اجرای پروژه‌ها در فلسطین جدید اختصاص می‌یابد. (بهای انضمام شهرک‌ها به فلسطین اشغالی از جمله شهرک‌های منزوی از سوی رژیم صهیونیستی پرداخت خواهد شد).

۶ – سهم کشور‌های حمایت کننده

آمریکا ۲۰ درصد

اتحادیه اروپا ۱۰ درصد

کشور‌های عرب تولیدکننده نفت در خلیج فارس ۷۰ درصد.

این نسبت میان کشور‌های عربی بر اساس امکانات نفتی‌شان تعیین می‌شود.

۷ – ارتش

فلسطین جدید حق دارا بودن ارتش را ندارد و تنها نیرویی که حق دارد آن را داشته باشد، پلیس است.

توافق میان رژیم صهیونیستی و فلسطین جدید به این شکل امضا خواهد شد که این رژیم مسئولیت دفاع از فلسطین جدید را در برابر هر نوع حمله خارجی به عهده خواهد داشت به شرط آنکه فلسطین جدید بهای این دفاع را بپردازد، پس از آن میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی درباره قیمتی که اعراب باید برای تحقق این حمایت به ارتش رژیم صهیونیستی بپردازند، گفتگو خواهد شد.

۸ – جدول‌های زمانی و مراحل اجرایی

در زمان امضای توافق

۱ – تسلیحات حماس برچیده و به مصر تحویل خواهد شد و سلاح آن فقط محدود به سلاح فردی و شخصی برای رهبران حماس خواهد بود.

۲ – نیرو‌های حماس به جای آن از کشور‌های عربی حقوق ماهانه دریافت می‌نمایند.

۳ – مرز‌های غزه از طریق گذرگاه‌های فلسزن اشغالی  و مصر در برابر تجارت جهانی گشوده خواهد شد و بازار غزه با کرانه باختری و همچنین از طریق دریا باز می‌شود.

۴ – سال پس از توافق، انتخابات دمکراتیک برای حکومت فلسطین جدید برگزار خواهد شد که هر شهروند فلسطینی می‌تواند در آن نامزد شود.

۵ – پس از گذشت یک سال از برگزاری انتخابات تمام اسرا به شکل تدریجی در یک دوره ۳ ساله آزاد می‌شوند.

۶ – در یک دوره پنج‌ساله یک بندر و یک فرودگاه برای فلسطین جدید احداث می‌شود و تا آن زمان فلسطینیان می‌توانند از فرودگاه‌ها و بنادر رژیم صهیونیستی استفاده نمایند.

۷ – مرز‌ها میان فلسطین جدید و رژیم صهیونیستی در برابر تردد مسافر و کالا باز خواهد بود و با کشور‌های دوست نیز چنین خواهد بود، اما این رژیم تعریف نکرده که منظورش کدام مرزهاست.

۸ – یک پل معلق که ۳۰ متر بالاتر از سطح دریاست میان نوار غزه و کرانه باختری احداث خواهد شد و مسئولیت آن به یک شرکت چینی واگذار می‌شود که ۵۰ درصد هزینه آن از سوی چین، ۱۰ درصد از سوی ژاپن، ۱۰ درصد از سوی کره جنوبی، ۱۰ درصد از سوی کانادا و ۱۰ درصد از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا پرداخت می‌شود.

غور یا دشت اردن:

وادی اردن مانند امروز در دست رژیم صهیونیستی خواهد بود.

جاده ۹۰ به یک جاده چهاربانده تبدیل خواهد شد.

 رژیم صهیونیستی بر احداث جاده ۹۰ نظارت دارد.

دو باند از این جاده برای فلسطینیان خواهد بود که فلسطین جدید را به اردن مرتبط می‌سازد و تحت نظارت فلسطییان خواهد بود.

بند‌های مجازات در صورت عدم پذیرش توافق از سوی آمریکا

۱ – در صورت مخالفت حماس و سازمان آزادی‌بخش فلسطین با این قرارداد؛ آمریکا تمام حمایت مالی اش از فلسطینیان را لغو خواهد کرد و مجدانه خواهد کوشید مانع اعطای کمک از سوی هر کشور دیگر به فلسطینیان شود.

۲ – در صورت موافقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین با شروط این توافق، اما مخالفت حماس یا جهاد اسلامی با آن، این دو سازمان مسئول هرگونه درگیری نظامی میان رژیم صهیونیستی و حماس خواهند بود و آمریکا از رژیم صهیونیستی برای هدف قراردادن رهبران حماس و جهاد اسلامی حمایت خواهد نمود.

۳ – در صورت مخالفت رژیم صهیونیستی با قرارداد، حمایت اقتصادی از این رژیم متوقف خواهد شد.

این پیش‌نویس توافق است و یک ماه بعد مفاد قرارداد به طور رسمی منتشر خواهد شد و سرپرستی مسجدالاقصی از اردن به عربستان سعودی انتقال خواهد یافت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد