رئیس اداره دامپزشکی هرسین:

نظارت دامپزشکی‌ها از کشتارگاه‌ها شروع و تا مراکز عرضه ادامه دارد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29787|14:49 - 1398/04/31
نسخه چاپی
نظارت دامپزشکی‌ها از کشتارگاه‌ها شروع و تا مراکز عرضه ادامه دارد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هرسین گفت: نظارت دامپزشکی‌ها از کشتارگاه‌ها شروع و تا مراکز عرضه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حیات سوماری رئیس دامپزشکی شهرستان هرسین گفت: اداره دامپزشکی در سطح جامعه سه وظیفه بسیار مهم بر عهده دارد که این وظایف شامل؛ تأمین بهداشت و سلامت دام، تأمین بهداشت و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی( گوشت قرمز، گوشت مرغ و...)، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام( تب مالت و تب کریمه کنگو) است.

 

وی افزود: برای کاهش تخلفات بهداشتی و نظارت بر مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی، در بازدید‌های سرزده توسط کارشناسان این اداره صورت گرفت از اوایل تا اواخر سال ۹۷ حدود ۷۵۶ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ ضبط و امحا شد.  

 

رئیس دامپزشکی شهرستان هرسین با بیان اینکه نظارت بر فرآورده های خام دامی اهمیت زیادی دارد عنوان کرد: نظارت دامپزشکی‌ها از کشتارگاه‌ها شروع و تا مراکز عرضه ادامه دارد.

 

این مقام مسئول گفت: دامپزشکی هرسین در بازرسی از مراکز غیرمجاز کشتار دام تاکنون هیچ کوتاهی نکرده و مبارزه با کشتار غیر مجاز دام و مرغ زنده در رأس کار ناظرین و کارشناسان این اداره قرار دارد.

 

سوماری اضافه کرد: محموله‌هایی که شرایط بهداشتی خود را از دست داده یا تاریخ مصرفشان تمام شده و یا غیرخوراکی باشد، توسط کارشناسان این اداره ضبط می‌شود.