طرح ساماندهی جامع انبارها با جدیت پیگیری می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29788|14:55 - 1398/04/31
نسخه چاپی
طرح ساماندهی جامع انبارها با جدیت پیگیری می شود
معاون فرماندار هرسین گفت: طرح ساماندهی جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در شهرستان هرسین با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،نجف میرزاحسینی معاون فرماندار هرسین گفت:  با عملیاتی شدن سامانه جامع انبارها  و شناسه دار کردن کلیه انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، علاوه بر جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا می‌توان میزان کالا‌های ورودی و خروجی از این اماکن را کنترل نمود.

 

میرزا حسینی سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها را یکی از برنامه‌های مهم در کشور برشمرد و تأکید کرد این طرح می‌بایست به سمتی سوق داده شود تا افراد ملزم به ثبت مشخصات انبار‌های خود در این سامانه باشند.

 

به گفته میرزاحسینی موفقیت این طرح مستلزم همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی موثر می‌باشد.

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بیان کرد: از مهمترین اهداف اجرای این طرح مبارزه با قاچاق کالا و شفاف سازی مسیر کالا در کشور است.

 

نجف میرزاحسینی افزود: سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در راستای بند ث ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۳/ ۱۰/ ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده است ومنظور از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا تمامی مراکز بارگیری، تخلیه، نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا می­باشد. این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحد‌های تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی می‌باشد.

 

میرزاحسینی در پایان سخنانش بیان داشت: در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا اعم از حقیقی وحقوقی موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع مدیریت انبار‌ها ونگهداری کالا به نشانی اینترنتی www.nwms.ir می‌باشند.