امام جمعه موقت هرسین

عرفه روز شناخت و قربان روز قربانی کردن هواهای نفسانی است/برخی ها با سنگ اندازی و ایجاد مشکل برای مردم دنبال القاء ناکارآمدی نظام هستند

سرویس: سیاسیکد خبر: 29802|16:24 - 1398/05/18
نسخه چاپی
عرفه روز شناخت و قربان روز قربانی کردن هواهای نفسانی است/برخی ها با سنگ اندازی و ایجاد مشکل برای مردم دنبال القاء ناکارآمدی نظام هستند
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: برخی ها با سنگ اندازی در کارهای مردم و گرفتاری درست کردن برای آنها دنبال این هستند که القاء کنند جمهوری اسلامی ناکارآمد است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و روز عرفه اظهار داشت: روز عرفه  روز عبادت و بندگی خداست و روزی است که در آن حاجیان در صحرای عرفات حضور پیدا می کند و با خدای خود خلوت و راز و نیاز می کنند.


وی افزود: وجود مقدس امام حسین(ع) در روز عرفه دعای گران سنگ عرفه را یادگار گذاشته است که این دعا گنجینه بزرگی برای ما شیعیان است آنحضرت در دعای عرفه در چهار محور این دعا را به ما یاد داده است.


امام جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد: یکی از نام های عرفه به معنای شناخت است و یکی از بهترین شناخت ها در جهان هستی شناخت خدای متعال است اگر انسان در طول عمر خود شناخت عمیقی نسبت به حضرت حق پیدا کرد دین او در امان است


حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: در این دعای شریفه آمده است که پروردگارا من از تو میخواهم که خودت را به من بشناسانی چرا که من نسبت به تو شناخت نداشته باشم نسبت به نبی تو شناخت نخواهم داشت و اگر نسبت به نبی تو شناخت نداشته باشم حجت تو را نمی توانم بشناسم و اگر حجت تو را نشناسم دین من ضایع شده است.


وی افزود: بعد از شناخت نسبت به خدا حمد و سپاس نسبت به نعمات الهی است و امروز یکی از گرفتاریهای بشر این است که خدای متعال این همه نعمت را به او ارزانی کرده است اما شکر گزار نعمات الهی نیست امام حسین(ع) در دعای عرفه نعمات خدا را یکی پس از دیگری برای انسان بازگو می کند و به خاطر این نعمات از خدا تشکر می کند.


خطیب جمعه موقت هرسین سومین قسمت از دعای عرفه را تضرع و زاری و انابه به درگاه خداوند دانست و تصریح کرد:   روز عرفه روزی است که انسان باید خودش را خالص کند و هر کس که بخواهد خودش را خالص کند یکی از شرایط آن این است که انسان باید خود را از گناه پاک کند اگر اینچنین شد مسلماً دعای او مستجاب میشود.


حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: چهارمین قسم دعای عرفه نوعی درخواست حوائج با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است که از این طریق خواسته های خود را از خداوند میخواهد،  امام حسین(ع) به من و شما یاد میدهد که گاهی از خدا خواسته هایی داریم و گاهی فقط خواسته خود را به سمت خواسته های مادی و دنیوی می بریم اما امام حسین(ع) به ما یاد می دهد که اگر دعایی داشتید عفو و بخشش نسبت به گناهان داشته باشید و اگر گناه بخشیده شود فاصله بین انسان و خالق برداشته میشود.


وی افزود:  امیرالمومنین علی (ع) در دعایی میفرماید: که خدایا هرگناهی که من انجام دادم که این گناه باعث حذف دعای من میشود آن گناه را ببخش در دعای عرفه هم خواسته های خود را بعد از صلوات شروع می کند به طلب عفو و بخشش و این یک اموزش برای ما و سرمایه ای است که تشیع به آن رسیده است.


امام جمعه موقت هرسین با اشاره به روز عید قربان خاطرنشان کرد:  عید قربان بعد از عرفه قرار دارد و حاجی پس از عرفه شناخت پیدا کرده است شما هم در هر جای جهان باید شناخت پیدا کنید در این روز ، و روز عید قربان روز قربانی کردن است اینکه حاجی در صحرای منا گوسفند قربانی می کند یک نماد است نمادی برای اینکه کسی که می خواهد تقرب پیدا کند به خدا باید هواهای نفسانی خود را قربانی کند، اگر حاجی این اعمال را انجام داد و حسد و کینه در دل او باقی بماند فایده ای ندارد .


حجت الاسلام عباسیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 23مرداد روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: همه باید در این روز جشن بگیریم در طول تاریخ اسلام ما شاهد بوده ایم که عده ای آمده اند در مقابل اسلام ایستاده اند و هر زمانی که مسلمانان توکل به خدا داشته اند و تکیه کردند به قدرت خداوند پیروز شده اند.


وی افزود:  اسراییلی که در طول دهه های قبل به وجود آمده است در طول تاریخ نامشروع خودش چند بار به سرزمین های اسلامی حمله کرده است بار اول در سال 1967در جنگ شش روزه اسراییل با 13کشور اسلامی عربی جنگید و نتیجه آن جنگ چه شد با وجو بیشتر بودن عده و عده و تجهیزات نظامی کشورهای عربی نسبت به اسراییل در طول شش روز اسراییل بر کشورهای اسلامی پیروز شد و این جنگ باعث کشته شدن 21هزار نفر از این کشورها شد این به خاطر این بود که تکیه کشورهای عربی بر قدرت لایزال الهی نبود.


خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد:  در طول 15سال گذشته چندین جنگ بین گروه های جهادی اسلامی و اسراییل شکل گرفت که در سال 2006در جنگ33روزه با پیروزی حزب الله لبنان به پایان رسید در این جنگ حتی کشورهای عربی و غربی با اسراییل بودند اما تکیه حزب الله بر قدرت الهی بود

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت : جنگ بعدی در سال 2009جنگ 22روزه غزه بود که اسراییل به التماس افتاد و در سال 2012جنگ هشت روزه غزه را داشتیم و در سال گذشته جنگ دو روزه غزه را داشتیم که برای پایان جنگ به التماس افتادند و با پیروزی مسلمانان همراه بود این تأثیر مقاومت اسلامی است که با تکیه بر قدرت الهی است.


وی افزود: امروز استکبار و آمریکا و اسراییل حتما به آخر خط رسیده اند این یک واقعیت است و این به برکت نظام جمهوری اسلامی است شما امروز شرایطی را در دنیا به وجود اورده اید که معادلات زیادی را در دنیا تغییر داده است.


امام جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد: گروه کوچکی در یمن با تکیه بر قدرت الهی و پیروی از رهنمودهای رهبری انقلاب با چندین کشور مقابله کرد در روزهای اول خیلی ها می گفتند نمی تواند کاری از پیش ببرد اما امروز حملات پهبادی آنها لرزه بر اندام آل سعود انداخته است.


حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: متأسفانه در داخل عده ای از سربازان مزدور استکبار می خواهد یأس و ناامیدی را در داخل کشور ترویج بدهند برخی ها با سنگ اندازی در کارهای مردم و گرفتاری درست کردن برای آنها دنبال این هستند که القاء کنند جمهوری اسلامی ناکارآمد است اینچنین نیست بلکه جمهوری اسلامی کارآمد است.


وی در پایان افزود: ضعف ها ازآن کسانی است که منصبی را به دست گرفته اند و در این مناصب به جای خدمت به مردم خیانت می کنند و البته ایران اسلامی هیچگاه از آرمانهای خود دست نخواهند کشید این ملت شهید داده اند و بر صورت آن مسئولی که بخواهد برای انها مشکلی درست کنند سیلی می زنند و آن مسئولی که باید مشکل بیکاری و گرانی را حل کند اگر نکند از این ملت سیلی خواهد خورد.