امام جمعه موقت هرسین :

اقدامات جدید قوه قضاییه در بحث مبارزه با فساد امیدوار کننده است/ انتظار داریم دستگاه های امنیتی و قضایی برخورد قاطعی با عوامل تیراندازی در هرسین داشته باشند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29804|00:58 - 1398/05/26
نسخه چاپی
اقدامات جدید قوه قضاییه در بحث مبارزه با فساد امیدوار کننده است/ انتظار داریم دستگاه های امنیتی و قضایی برخورد قاطعی با عوامل تیراندازی در هرسین داشته باشند
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: انتظار داریم دستگاه های امنیتی و قضایی برخورد قاطعی با عوامل تیراندازی در هرسین داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام جهانی امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اظهار داشت: در روزهای گذشته مقام معظم رهبری پیامی را به کنگره عظیم حج صادر کردند که مخاطب پیام حضرت آقا در وهله اول شرکت کنندگان در حج و در وهله دوم تمام مسلمانان جهان بود که در این پیام دو رویکرد وجود داشت.

 

وی افزود: رویکرد اول نگاه به حج به عنوان یک پدیده عبادی است که این فریضه حتماً باید تقویت شود و با رونق و شکوه برگزار شود، رویکرد دوم، نگاه به حج به عنوان یک نمایش و اتحاد و قدرت سیاسی است ابعاد عبادی حج بدون توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی آن عبث و بیهوده است.  

 

امام جمعه موقت هرسین  تصریح کرد:  حضرت آقا در این پیام به برخی از برکات حج اشاره می کنند از جمله بحث برائت از مشرکین که در رأس آنها آمریکای جنایتکار قرار دارد و به معنای محکوم کردن مظلوم کشی ها و محکوم کردن کانونهای تروریسم همچون داعش و بلکواتر آمریکایی است.

 

حجت الاسلام جهانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری عنوان داشتند که مهمترین مسئله جهان اسلام موضوع فلسطین است و حقیقتاً استکبار جهانی در قرن های اخیر بزرگترین ظلم در حق مردم فلسطین و حتی همه جهان داشته اند.

 

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو و روز عید سعید غدیر خم افزود: این روز را تبریک عرض میکنیم و از خداوند بزرگ می خواهیم که ما را در مسیر حضرت امیرالمومنین(ع) قرار دهد.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد:  مهمترین آموزه شیعه بحث امامت و ولایت است و دیگر آموزهای دینی و اصول و فروع دین ما حول ولایت معنا پیدا می کند، شخصی مشغول خواندن قرآن بود لکن بی ارتباط با ولایت بود امام صادق رد میشد و فرمود: این آقا هیچ چیزی از قرآن نفهمیده است یعنی قرآن هم با ولایت معنا پیدا می کند.

 

حجت الاسلام جهانی در ادامه اظهار داشت:  تمام حرفی که تشیع دارد می زند این است که خدا باید برای ما تعیین تکلیف بکند و تنها کسی شایستگی رهبری و زعامت جامعه اسلامی را دارد که خدا تعیین کرده باشد کسانی که منکر مکتب اهل بیت(ع) هستند می گویند ما نیازی به خدا نداریم و بشر خودش باید برای خودش تصمیم بگیرد.

 

 وی افزود: مسئله امامت که رسول خدا(ص) در روز عید غدیر عنوان کردند تمام بحث آن همین است که خدا باید برای جامعه اسلامی تعیین تکلیف بکند و لذا در اندیشه شیعه تنها معصوم و نائب معصوم شایستگی حکومت بر جامعه اسلامی را دارد و خدا را شاکریم که پیرو چنین مکتبی هستیم.

 

امام جمعه موقت هرسین  تصریح کرد : در تاریخ بعثت رسول گرامی اسلام(ص) تنها یکبار با یک مقدمه مفصل و در یک جای مشخص و در اجتماع هزاران نفری مردم و در یک خطابه طولانی بیان شده آن مسئله امامت و ولایت در غدیر است مابقی مطالبی که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شده است در جاهای مختلف و با اجتماع محدودی است و تنها مسئله مهم واقعه غدیر بوده است که با مقدرات و مأخرات مفصل بیان شده است.

 

حجت الاسلام جهانی بیان داشت: امام باقر (ع) میفرماید: هیچ حکمی در اسلام مثل ولایت و مسئله غدیر بیان نشده و مسئله غدیر سند محکم شیعه است و اگر ما غدیر را نداشته باشیم هیچ چیزی نداریم همچنانکه خیلی ها از ابتدای اسلام تا به حال سعی کردند مسئله غدیر را از امامت جدا کنند اما به حول و قوه الهی نتوانستند اینکار را انجام دهند و مجاهدین زیادی هم در طول تاریخ داشته ایم که موضوع غدیر را حفظ کرده اند.

 

وی افزود:  یکی از کارهایی که در سالهای اخیر در کشور انجام میشود بحث بازسازی واقعه غدیر است که برنامه ای ارزشمند است و در شهرستان ما امسال هم ستاد بازسازی واقعه غدیر بناست که طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز دوشنبه در محل پارک دانشجو این برنامه را اجرا کند و جا دارد مسئله غدیر را برای فرزندانمان فرهنگ سازی کنیم و جای تشکر دارد از متولیان این برنامه در هرسین.

 

خطیب جمعه موقت هرسین با اشاره به 28مرداد سالروز کودتای آمریکایی و برگرداندن شاه ملعون به کشور است خاطرنشان کرد:  طوری که در تاریخ ثبت شده است آمریکا در 62کودتای مهم نقش مستقیم داشته است قبلاً اینطور بود که آمریکا هر کشوری که حکومتش باب میلش نبود مثل آب خوردن کنار میزد و دولت دست نشانده را سر کار می آورد از جمله برداشتن دولت مصدق و برگرداندن شاه به کشور.

 

حجت الاسلام جهانی اظهار داشت: در گذشته مشهور بود که اگر ناو امریکایی از سواحل اطلس حرکت میکرد هنوز به یک کشور نرسیده بود دولت آن کشور عوض شده بود و دولتی جایگزین میشد که حرف آمریکا را گوش بکند اما امروز باید این نکته را یادآور شویم که آمریکا سالهاست که دیگر این قدرت را ندارد و به فرموده مقام معظم رهبری افول آمریکا در ابعاد مختلف امروز به یک اجماع برای صاحبنظران جهان تبدیل شده است.

 

وی در ادامه افزود: یک کشور برای اینکه بخواهد ابرقدرت باشد باید سه شاخصه اقتصادی، نظامی و ایدئولوژی داشته باشد تا حرف اول را بزند امریکا الان بیشترین بودجه نظامی دنیا را دارد ولی بعد از شکست در جنگ ویتنام در اکثر جنگ ها شکست خورده است و توفیقی نداشته است.

 

امام جمعه موقت هرسین تصریح کرد:  در بحث اقتصادی زمانی 45درصد درآمد ناخالص دنیا در اختیار امریکا بود ولی الان این میزان به 20درصد رسیده است طوری که کارشناسان اعلام کرده اند که چین در آینده نزدیک در نظر دارد جای آمریکا را بگیرد.

 

حجت الاسلام جهانی اظهار داشت: در بحث ایدئولوژی سالهاست که خیلی از کشورها دیگر آمریکا را قبول ندارد و حتی رئیس جمهورهای این کشور را مسخره می کنند و آن تفکر لیبرال سرمایه داری امریکا را قبول ندارند و خبرهای خوبی وجود دارد که حکایت از آن دارد که در آینده نزدیک ما شاهد فروپاشی آمریکا خواهیم بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز مساجد در کشورافزود:  مساجد بزرگترین پایگاه های فرهنگی هستند و نباید اجازه داد که مساجد ما خالی شوند ما در شهرستان هرسین حدود 50مسجد داریم ولی حدود ده درصد از انها امام جماعت دارند.

 

خطیب جمعه موقت هرسین با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در بحث مبارزه با فساد خاطرنشان کرد:   قبلاً از مبارزه با فساد حرف هایی زده میشد ولی عمل نمیشد اما اخیراٌ مشاهده میشود که کارهایی در بحث مبارزه با فساد انجام میشود که امیدوار کننده است و امیدواریم که در روزهای آینده خبرهای خوشی از قوه قضاییه در برخورد با مفاسد بشنویم.

 

حجت الاسلام جهانی با اشاره به آزادی کشتی نفت کش ایرانی اظهار داشت:  علی رغم اینکه آمریکا سعی کرد که این اتفاق نیفتد اما این کشتی آزاد شد و این یعنی پیروزی جمهوری اسلامی و شکست دیگر برای روباه پیر انگلیس و آمریکای جهانخوار.

 

وی  در خصوص مشکلات شهرستان هرسین افزود:  یکی از برکات نظام اسلامی بحث امنیت است و اگر در جایی ناامنی دیده شود و باعث ترس و وحشت مردم بشود این قابل قبول نیست و زیبنده شهرستان نیست.

 

امام جمعه موقت هرسین تصریح کرد:  متأسفانه در روزهای گذشته یک تیراندازی صورت گرفته توسط اراذل و اوباش که امنیت مردم به خطر افتاده و باعث رعب و وحشت شده است سوال این است که چطور عده ای همینطور اسلحه خودکار به دست میگیرند و شروع به شلیک می کنند.

 

حجت الاسلام جهانی اظهار داشت: انتظار داریم که نیروهای امنیتی و قضایی قاطعانه با این مسئله برخورد کنند تا عده ای جرأت پیدا نکنند که اینطور آزاده اینکار را انجام بدهند و جامعه را ناامن کنند.

 

وی در پایان ضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر در بحث آسفالت معابر و خیابانهای سطح شهر افزود:  انتظار میرود شهرداری فکری به حال وضعیت سد معبر خیابان اصلی شهر بکنند که مردم اذیت نشوند.