امام جمعه موقت هرسین :

مردم مجلس زنده و پویا می خواهند نه مجلس مُرده و راکد / امروز برای بار دوم زیر بار مذاکره رفتن نه تنها کج فهمی است بلکه به صلاح مملکت نیست

سرویس: سیاسیکد خبر: 29810|20:54 - 1398/06/22
نسخه چاپی
مردم مجلس زنده و پویا می خواهند نه مجلس مُرده و راکد / امروز برای بار دوم زیر بار مذاکره رفتن نه تنها کج فهمی است بلکه به صلاح مملکت نیست
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز برای بار دوم زیر بار مذاکره رفتن نه تنها کج فهمی است بلکه به صلاح مملکت نیست.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام منزه امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته  با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم دهه ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهبدان حضرت اباعیدالله الحسین(ع) و ضمن تشکر از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسمات تلاش کردند از جمله مسئولین، نیروهای نظامی ، بسیج،مسئولین هیئت های عزاداری و مهمتر از همه نیروی انتظامی که علاوه بر شرکت در عزاداری ها امنیت را در مراسمات برقرار کردند  اظهار داشت: بدون شک همه اقشار و آحاد مردم در سراسر کشور و شهرستان هرسین در این ایام حزن و اندوه بهتر از قبل حضور یافتند و انصافاً هرسین ولایتمدار یک چشم شد و در شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش گریست شما حقیقتاً جلوی صدیقه طاهره(س) آبروداری کرده و همنوا با زینب کبری(س) عزاداری کردید.

 

وی افزود: موضوع دیگرعاشورا  بُعد جهانی و فرا دینی عاشوراست، گستردگی مراسم عاشورای حسینی امسال در کشورهای مختلف بیش از پیش بود بعد فرا دینی عاشورا امروز هم بر دشمنان دین پوشیده نیست و این حضور جهانی حامل این پیام است که که نیاز بشر امروزه به آموزه های عاشورایی در عصر تکنولوژی بیش از پیش است.

 

امام جمعه موقت هرسین تصریح کرد: تحولات منطقه و پیام رهبر حزب الله لبنان را ببینید که خطاب به مقام معظم رهبری عرضه داشتند که ای فرزند حسین(ع) ما هرگز تو را ترک نمی کنیم، کارآمدی درس ها و عبرت های عاشورا امروز بسیار است، درس اخلاق، بصیرت، دینداری، شجاعت، قیام لله و آزادگی برای برپایی حق از جمله مواردی است که در این کارآمدی قیام عاشورا تبلور یافته است.

 

حجت الاسلام منزه در ادامه اظهار داشت: برای اولین بار کشور هند اجازه برگزاری مراسم عاشورا را داد، کشوری که آیین هندو دارد، اما امروز به جایی رسیده اند که می گویند ما آیین آزادگی را از امام حسین(ع) آموختیم تا جایی که نخست وزیر هند رسماٌ در این مراسم شرکت می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد مجلس افزود:  اگر بخواهیم در یک عبارت این مجلس ضعیف را برای شما توصیف کنیم بهتر است بگوییم المجلس و ما ادارک مالمجلس، این چه مجلسی است ، البته از آنهایی که صادقانه به نظام  خدمت می کنند تشکر می کنیم اما مردم مجلس زنده و پویا می خواهند نه مجلس مرده و راکد.

 

امام جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد:  چند وقتی است که در سالهای اخیر مطلبی با عنوان شفافیت آراء مطرح است، شفاف سازی یعنی اینکه مجلسیان عزیز شما که در 20دقیقه برجام نافرجام را تصویب کردید و مشکلات اقتصادی کمر شکن را بر گُرده این ملت قرار دادید بگذارید مردم بدانند آنها که رأی دادند چه کسانی بودند.

 

حجت الاسلام منزه در ادامه اظهار داشت: شفاف سازی یعنی اینکه نمایندگانی که به این وزرایی که مخالف ساخت مسکن برای نیازمندان بودند ولی به او با آرای بالا رأی دادند بگذارید مردم بدانند شما چه کسانی هستید، شفاف سازی یعنی اینکه وقتی یک وزیر ناکارآمد و نالایق و ضعیف را برکنار می کنید چرا دوباره او را با آراء بالا در یک وزارتخانه دیگر منصوب می کنید بگذارید مردم بدانند چرا با شفافیت آراء مخالفت می کنید.

 

وی افزود: ملت نباید بگذارند این افراد وارد مجلس بشوند ممانعت از شفافیت آراء برای این است که ملت نشناسند آن کسانی را که فقط برای رشد و اعتلای خود و حزب و جناحشان دارند تلاش می کنند چه کسی است تا برای دور بعد هم بتواند از شما رای  بگیرد وگرنه چه دلیلی دارد که نمی خواهند مردم بدانند که آنها چه تصمیمی میگیرند ، خطیبی به شفاف سازی آرای نمایندگان اعتراض کرده چه جنجالی به راه انداخته اید تا الان شده که رگ غیرت شما برای مشکلات اقتصادی مردم ورم بکند.

 

خطیب جمعه موقت هرسین با اشاره به حواشی این روزهای مجلس و برخی سلبریتی ها و بازیگران سینما در ماجرای خودسوزی دختر آبی تصریح کرد:   متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس و برخی سلبریتی ها و بازیگران سینما با دشمن همصدا شدند و به نظام حمله کردند که از جمله این افراد یکی از نمایندگان مجلس بود که به رئیس جدید قوه قضاییه حمله ور شده بود که این خودسوزی از بی تدبیری رئیس قوه قضاییه است.

 

حجت الاسلام منزه اظهار داشت: در پاسخ به این آقایان دو تا عرض داریم و البته انتظار داریم مردم حمایت خود را از مدیران لایق از جمله رئیس جدید قوه قضاییه که پا به عرصه میدان گذاشته است تا دانه درشت های دزد را ریشه کن کند قاطعانه حمایت کنید.

 

وی افزود: اولاً: این دختری که خودسوزی کرده پدرش آمد و گفت به شما ربطی ندارد این بچه من است و مشکل عصبی داشته است و من انقلابی هستم چرا برای بازیهای سیاسی پای دختر من را وسط می کشید چه کسی پرونده سازی کرده که شما اینطور بر ضد نظام حرف می زنید.

 

امام جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد:  در پاسخ به این افراد باید این نکته را هم متذکر شد که این مردم ما آدم شناس و قدر شناس هستند و مدیر شجاع و مدبر را خوب میشناسند و هم از او خوب حمایت می کنند و از طرفی دلشان از مفسدین اقتصادی و کوتاهی هایی که صورت میگیرد به درد آمده است.

 

حجت الاسلام منزه اظهار داشت : امروز نظام مبارزه با فساد چه در عرصه ساختاری و چه در عرصه اجرایی را لازم دارد اینقدر سنگ اندازی نکنید اگر نمی خواهید کمک کنید لااقل مانع ایشان نشوید.

 

وی افزود: رئیس جدید قوه قضاییه با برخورد با مفسدین اقتصادی تراز یک جامعه توانسته است روح امیدواری را در کالبد جامعه بدمد، لذا ما رسماً اعلام می کنیم که از برخورد قاطعانه رئیس قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی و هنجار شکنان اجتماعی قطعاً حمایت می کنیم.

 

خطیب جمعه موقت هرسین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد:  مسئله دیگر شکست قطعی آمریکا در تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است، نزدیک به 15ماه است که آمریکا یک جانبه از برجام خارج شده برای اعمال حداکثری فشار بر ایران.

 

حجت الاسلام منزه اظهار داشت : مردم عزیر مفتخریم بگوییم که همه گزینه های روی میز و زیر میز آمریکا در برابر ایران با شکست مواجه شده است و به فضل پروردگار با توصیه های مقام معظم رهبری اگر مسئولین ما همراه شوند و شرایط تولید را راحتتر کنند و موانع تولید را بردارند انشاالله نظام دارد خودش را آماده می کند برای اینکه گام های بزرگ اقتصادی را یکی پس از دیگری در بازار کار و سرمایه و رونق تولید و ریشه کن کردن این فشارهای اقتصادی بر مردم بردارد.

 

وی افزود:  امروز مشکل کشور ناکارآمدی مدیران نالایق است ، مجلس شما قسم خورده اید که بر همه ارگان ها نظارت داشته باشید که انحراف در آنها ایجاد نشود اگر جلوی قاچاق کالا و واردات بی رویه را بگیرید و موانع تولید را برطرف کنید مشکلات به زودی از این کشور رخت بر می بندد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: در درماندگی آمریکا همین بس که شما دیدید که سپاه مقتدر ما چطور کشتی نفتکش انگلیسی را توقیف کرد و آمریکا چنان به ذلت و خواری افتاده است که به نفتکشی که ملوان هندی دارد پیشنهاد رشوه می دهد که اگر شما کشتی را به آبهایی بیاورید که ما بتوانیم آنرا توقیف کنیم میلیون ها دلار به تو می دهیم این اوج ذلت و خواری آمریکاست هیمنه امریکا قطعاً با مقاومت مردم ایران شکسته شده است.

 

وی با اشاره  به بحث مذاکره مجدد توسط برخی ها افزود: باز هم کسانی هوس کرده اند دوباره به ملت فشار مضاعفی وارد بشود و برخی ها بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می کنند اولاً رهبر معظم انقلاب فرمودند: که با مذاکره هیچ جیزی درست نمی شود ثانیا، امروز قاطعانه به همه مدیران و نمایندگان ملت اعلام می کنیم که ملت آزاده ایران به هیچ عنوان زیر بار مذاکره با فشار نخواهد رفت، خصوصاً ملتی که تربیت شده مکتب سالار شهیدان و مکتب هیهات من ذله باشد.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد:  امروز برای بار دوم زیر بار مذاکره رفتن نه تنها کج فهمی است بلکه به صلاح مملکت نیست چقدر این مردم خسارت تصمیمات اشتباه شما را بدهند برجام نافرجامی که تصویب کردید در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که کشوری این همه تعهدات مالی را برخود بپذیرد بدون آنکه بررسی جدی کرده باشد.

 

حجت الاسلام منزه اظهارداشت: این ملت حق دارند ناراحت باشند چند سال مذاکره آمریکا در روز روشن زیر همه چیز زد، عزیزان تریبون نماز جمعه جایگاهی برای روشنگری مردم است تا کسانی را بر سرنوشت خود حاکم کنند که در شأن این ملت باشند.

 

وی در پایان افزود:  امروز ترامپ به دنبال رأی میگردد و رأِی او منوط به این است که دوباره کشور ایران را پای میز مذاکره بکشاند و قاطعانه عرض می کنیم که آمریکا با وجود این ملت این آرزو را به گور خواهد برد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد