حجت الاسلام اجرایی:

انتقام سخت باید به اخراج آمریکا از منطقه منجر بشود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29878|17:30 - 1398/10/20
نسخه چاپی
انتقام سخت باید به اخراج آمریکا از منطقه منجر بشود
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: شک نداشته باشیم که انتقام سخت از امریکا باید یک انتقام راهبری باشد که به اخراج همه استکبار مخصوصاً آمریکا از منطقه منجر بشود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت:  حضرت فاطمه رهرا(س) ام الائمه است و چنان عظمتی دارد که گل خلقت یعنی وجود مقدس امام عصر(عج) در شأن او میفرماید: مادرم فاطمه زهرا(س) برای من بهترین الگو است  هر وقت پیامبر اسلام(ص) نشسته بود و فاطمه(س) بر او وارد میشد به استقبالش می رفت و او را در جای خود می نشاند معمولاً یک پدر و دختر یک چنین رفتاری با هم ندارند مخصوصاً در زمانی که مردم دخترانشان را زنده به گور میکردند.

 

وی افزود:  یکی از مهمترین خصوصیات حضرت  فاطمه زهرا (س) رضایتمندی او بود الان گاهی اوقات نگاه می کنیم یکی از مشکلاتی که زن و شوهر های جوان را با مشکل مواجه کرده است راضی نبودن هاست اما حضرت فاطمه(س) میفرماید: من از اینکه خدایی به این عظمت دارم راضیم، و به تو پدر جان به عنوان پیامبر راضیم و نسبت به پسرعمویم علی (ع) به عنوان ولی خدا رضایت دارم.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  خصوصیت دیگر احترام در خانه است فاطمه(س) ، علی(ع) را در خانه احترام می کند و علی(ع)، فاطمه را و  یک ارتباط عاطفی محبت آمیز و متقابل و حضرت فاطمه (س) خطاب به حضرت علی(ع) عرضه می دارد جانم به فدای تو علی جان و امبرالمومنان نسبت به حضرت فاطمه(س) کلمات محبت آمیز بیان می کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: چند روزی است که در عزای یک سردار عزیز و سردار دلها نشسته ایم و کشور ما الان حدود یک هفته است که متلاطم از موضوع شهادت سردار سلیمانی است مردم در این یک هفته کاری کردند کارستان و از عمق جانشان عشقشان را نسبت به این سردار بزرگ نشان دادند.

 

وی افزود:  مهمترین ویژگی او عبد بودن و بندگی خدا بود و دومین ویژگی او ولایت مداری به معنای تام و تمام خود بود هم مطیع رهبر بود و هم تابع رهبر بود و سوم مجاهد بودن او و جهاد به معنای واقعی که پیشتاز جمعیت حرکت می کرد و بقیه پشت سر او هستند.چنین کسی رزمنده، سرباز و بسیجی با بن دندان و با عشق از او اطاعت می کند،

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:   مقام معظم رهبری کلمات عجیبی را در مورد این بزرگوار اشاره کرد و او را مجاهدی شجاع، سرداری بزرگ، جهاد شجاعانه و مخلصانه، آرزومند دائمی شهادت، چهره بین المللی مقاومت، شهید زنده، مجاهد عظیم القدر و فرمانده مبارزه با تروریسم نامیدند و فرمودند: بنده گزارشات او را قلباُ و لساناً تحسین می کردم و جایی می نشست که به چشم نیاید و دنبال پست و مقام نبود و همه عمر را به جهاد در راه خدا گذرانید.

 

حجت الاسلام اجرایی  اظهار داشت: مردم قدر دان این شخصیت بودند با این تشیع جنازه عظیم و میلیونی که آمارها نمی تواند دقیق به ما بگوید که جمعیت میلیونی تهران چقدر آمدند و در کرمان و مشهد چقدر بودند مردم ما نشان دادند که قدردان چنین افراد مومن و مخلص خدا هستند و قدر دان زحمات و مجاهدت های چنین کسانی هستند.

 

وی افزود: برخی از روسیاه ها اقدامات این مرد شجاع را زیر سوال می بردند اما مردم خادمان واقعی خودشان را می شناسند، حقیقتاً قاسم سلیمانی الگوی یک مردم ابرانی بود همانطور که آن روسیاه آمریکایی ترامپ حقیقتاً نمونه یک مرد پست آمریکایی است.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  چند روز قبل بعد از وعده هایی که مقام معظم رهبری و شخصیت های محور مقاومت آمدند و گفتند که انتقام سخت خواهیم گرفت جمهوری اسلامی ایران در نوبت اول، انتقام را با یک سیلی به صورت استکبار نواخت و انتظار 5روزه ملت انقلابی و سوگوار ایران به سر آمد و ایران به وعده خود عمل کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی  بیان داشت: در گام اول و انتقام سخت از امریکا آمد چشم شیر و عین الاسد را کور کرد و بزرگترین پایگاه استکبار در عراق به واسطه موشک های مختلف در 18دیماه مورد اصابت قرار گرفت و از سیستم راداری برخوردار بودند و این موشک ها هم به کلاهک بارانی منتشر شونده مجهز بودند که شدت بسیار بالا و تخریب آن 2برابر بود .

 

وی افزود:  16موشک شلیک شد و 30هدف مورد اصابت دقیق قرار گرفت و عجیب است که امریکا با داشتن سامانه های پیش رفته در رهگیری و انهدام موشک ها نتوانستد هیچگونه مقابله ای با این موشک های جمهوری اسلامی داشته باشند و پایگاه حریر اربیل هم هدف دوم بود که آن هم مورد اصابت موشک های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  درس های آموزنده ای داشت این اقدام اولاً : عقب نشینی ذلت بار ترامپ در نطق چهارشنبه شب حکایت از این داشت که دشمن مانند سگی است که اگر در مقابلش عقب نشینی بکنی او جلو می آبد و حمله می کند و آسیب میرساند ولی اگر سنگی را در دست بگیری و یه سمتش حمله کنی فرار را بر قرار ترجیح می دهد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: دوم اینکه برخلاف آنچه که کاسبان جنگ هراسی و ترسوها و کاسبان تحریم در رسانه ها و نامه نگاری های ذلیلانه ای که برخی ها داشتند مقاومت فعال و بازدارندگی موثر است نه انفعال، وادادگی و عقب نشینی.

 

وی افزود:  سومین مورد التزام فکری و عملی به گفتمان مقاومت فعال و انسجام اجتماعی و تحرک بیشتر در جوانان ، مسئولان باید توجه داشته باشند که سیلی اول به آمریکای خبیث قطعه ای کوچک از گام های طراحی شده برای انتقام سخت از امریکاست.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد : شک نداشته باشیم که انتقام سخت از امریکا باید یک انتقام راهبری باشد که به اخراج همه استکبار مخصوصاً آمریکا از منطقه منجر بشود و محو رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته باشد، مقام معظم رهبری فرمودند: در مقابل دشمن نباید کوتاه بیاییم با مذاکره و برجام  و بدانیم جمهوری اسلامی با این استکبار مذاکره نخواهد کرد و آنها هم جرأت ورود به جنگ را پیدا نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: تقدیر و تشکر می کنیم از اقدامات بسیار به جای نیروهای مسلح ما به خصوص سپاه پاسدران قهرمان که در این زمینه کار بزرگی کردند.

 

وی افزود:  جانشین سردار سلیمانی(سردار قاآنی) در کمترین فاصله از شهادت سردار سلیمانی عزیزمنصوب شد بچه های رزمنده سردار قاآنی را با نام آقا اسماعیل میشناسند و از 20سالگی در فعالیت های انقلابی بوده است و از 57وارد سپاه شد ، وجود ایشان در سپاه قدس قدیمی تر از سردار سلیمانی است و بیش از چهل سال است که سردار قاآنی به سپاه قدس پیوسته است و مشغول جهاد است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  سردار قاآنی تمام رموز عملیات در بیرون از مرزها را آشنایی دارد و روابط عمیق و دیرینه ای با گروه ها و شخصیت های مقاومت دارد و این انتصاب را برای سپاه قدس و جبهه مقاومت مبارک می دانیم.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه از مجلس شورای اسلامی که سه فوریتی بسیار بجایی تصویب کردند و همچنین از مجلس عراق به جهت تصویب طرح خروج امریکا از خاک عراق تقدیر و تشکر کرد.

 

وی با اشاره به  مشکلات شهر هرسین افزود:  جوانان عزیز ما مدت هاست که در زمینه دریافت سیگنال های شبکه های تلویزیون با مشکل مواجه اند و از ما خواسته اند و ما هم تقاضا کردیم از مسوولین محترم و از همه تشکر می کنیم که در این زمینه کمک کردند از مدیر کل صدا و سیمای استان، مخابرات شهرستان و شرکت زیر ساخت و استاندار محترم که در این زمینه همراهی کردند.

 

وی افزود: الان چند هفته ای است که این موضوع بی دلیل عقب افتاده است اگر کسی در رسانه ای مطلبی را منتشر می کند نباید مسئولان و استاندار ما به خاطر مطلبی که منتشر شده است این کار مهم را عقب بیندازند انشاالله که این مشکل در اولین فرصت حل بشود.