امام جمعه هرسین:

معامله قرن باعث انسجام و اتحاد بیشتر نیروهای محور مقاومت شد / زیر سوال بردن شورای نگهبان گناه نابخشودنی است

سرویس: سیاسیکد خبر: 29920|20:23 - 1398/11/11
نسخه چاپی
معامله قرن باعث انسجام و اتحاد بیشتر نیروهای محور مقاومت شد / زیر سوال بردن شورای نگهبان گناه نابخشودنی است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: زیر سوال بردن شورای نگهبان گناه نابخشودنی است مخصوصاً کسی که خودش باید مجری قانون باشد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته  با اشاره به مناسبت های پیش رو و 12بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران اسلامی اظهار داشت: امام بزرگوار ما که باید یادش را همیشه گرامی بداریم حقیقتاً باید نسبت به او عشق داشته باشیم، عظمت امام خمینی(ره) را در کلمات اصحاب انقلاب و علمای بزرگوار و شهدای جنگ را ما می بینیم، شهدای ما نسبت به امام (ره) عشق داشتند باید مردم و جوانان و نسل جدید ما هم نسبت به امام(ره) همین احساس را داشته باشند.

 

وی افزود:  امام خمینی(ره) به واسطه این انقلاب کار بزرگی را انجام داد و این انقلاب حقیقتاً برای اسلام و جهان اسلام یک ضرورت و یک نیاز بود،

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  در آنزمانی که انقلاب شد بیش از 200سال بود که استکبار و بقیه قدرت ها دست به دست هم داده بودند تا ریشه اسلام را بزنند ای کاش میشد جوانهای ما مطالعه می کردند در زمینه اسلام زدایی در منطقه آسیای میانه و آسیای غربی، هند ، افغانستان و ایران ، اینها آمده بودند با دقت برنامه خود را پیش می بردند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: استعمار یک نقشه بلند مدت داشت برای حذف و محو اسلام از تمام مناطق اسلامی که این طرح آمیزه ای از تلاش سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و نظامی بود و روشنفکران زیادی در ایران و مصر و بسیاری کشورهای دیگر اعلام کردند که راه نجات کشورهای عقب افتاده این است که سرتا پا فرنگی و غربی بشوند و عملاً هم داشتند به این سمت پیش می رفتند.

 

وی افزود : عوامل دیگری هم بود که به تضعیف اسلام در مناطق اسلامی کمک می کرد حکومت های وابسته و عناصر دیگری هم بود که به تدریج داشتند اسلام را از صحنه عمل و عقیده و عاطقه خارج می کردند و تا حدود زیادی هم توانستند.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  با همه این عوامل اسلام زدایی ، ترویج فساد و فحشا، حکومت های وابسته آمدند کاری کردند که از اسلام جز نامی باقی نماند و انقلاب ما انفجار عظیمی بر پایه اسلام بود و با این انقلاب ناگهان رشته های 200ساله استکبار علیه اسلام پنبه شد.

 

حجت الاسلام اجرایی بیان داشت: انقلاب اسلامی مسلمان بودن را از ضعف و سستی و ستم پذیری تبدیل کرد به روح شهامت و اقتدار و ظلم ستیزی این اولین حقیقت انقلاب ما بود و حقیقت دوم به عنوان یک حادثه جهانی و تاریخی و نه صرفاً منطقه ای بود.

 

وی در ادامه افزود:  اگر انقلابی این سه خصوصیت را داشته باشد یک انقلاب ماندگار است اول اینکه یک جهان بینی و تلقی صحیحی از عالم ارائه بدهد و متکی باشد به یک جهان بینی صحیح، پایگاهی را که از استکبار تخریب می کند و میگیرد پایگاهی مهم و تعیین کننده باشد و حوزه تأثیر آن یک حوزه وسیع باشد که انقلاب اسلامی هر سه این خصوصیات را دارد.

 

امام جمعه هرسین در ادامه تصریح کرد:  تمام انقلاب هایی که در آن دوران با الگوگیری از انقلاب شوروی تأثیر می گرفتند از بین رفتند چون یک تلقی و پیام صحیحی نداشتند اما انقلاب اسلامی ما تلقی صحیحی از اسلام داشت و پیامش مشخص بود

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: نکته دوم اینکه انقلاب اسلامی آمد و بزرگترین و مهمترین پایگاه های استکبار و استعمار را ویران کرد ایران از نظر استراتژیک یک منطقه فوق العاده بود حتی آنوقت هم که نفت استخراج نشده بود ایران یک کشور ثروتمند از نظر طبیعی و مهم از نظر موقعیت جغرافیایی بود

 

وی افزود:  نکته سوم نظام شاهنشاهی هم برای استعمار بسیار مهم بود در اغلب حوادثی که در منطقه خاورمیانه اتفاق می افتاد و آمریکا در آن سودی داشت شاه دخالت داشت و شاه آدم امریکا و استکبار بود و پایگاهی بود برای امریکا و رِژیم صهیونیستی در منطقه بود این حقیقت انقلاب اسلامی است.

 

خطیب جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: موفق بودن انقلاب اسلامی به آن معنا نیست که ما به تمام مقاصدمان دست پیدا کرده ایم هدف انقلاب اسلامی این است که تمام شئون جامعه ، اسلامی اداره بشود ، ما امروز آنطور نیستیم امروز اسلام در تمام این نظام حاکم نیست ولی داریم به این سمت می رویم و افتخار می کنیم که به سمت اسلامی شدن صد در صد می رویم.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: هدف ما کم کردن فاصله بین اقشار جامعه و ریشه کن کردن فقر و جهل و استقرار نظام عدالت اجتماعی و زدودن اخلاقیات فاسد بود که ما هنوز به همه آنها دست پیدا نکرده ایم ولی به آن سمت می رویم این یعنی یک انقلاب موفق .

 

وی افزود: موفق کردن انقلاب به آن معنا نیست که یک انقلابی در طول چند سال و با وجود تحریم ها و دشمنان مسلح بتواند تمام نیازهای جامعه را دگرگون بکند و اهدافش را پیاده بکند که در این مدت یک امر رویایی و خیالی است اما در بلند مدت قابل تحقق است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  این انقلاب عناصر مهمی دارد و سه عنصر تداوم انقلاب اسلامی اول عقیده اسلامی دوم: حضور مردمی و سوم : قوت رهبری است این همان حرف هایی است که از اول انقلاب می گفتیم و الان هم همان ها را بیان می کنیم دشمن دارد برای از بین بردن این انقلاب بزرگ خواب می بیند اما قرآن کید اینها را ضعیف می داند.

 

حجت الاسلام اجرایی بیان داشت: آمریکا این چهل ساله خیلی پول خرج کرده است اما روز به روز رشد این نظام بیشتر میشود و قدرت این مردم بیشتر شده است، شما نگاه کنید بعد از شهادت این سردار بزرگ سیلی های محکمی را استکبار خورده است اولین سیلی را این مردم در تشیع جنازه سردار سلیمانی زدند و قدردانی مردم از سردار سلیمانی در واقع یک سیلی محکمی بر صورت استکبار بود.

 

وی در ادامه افزود:  سیلی دوم همان حمله موشکی بود که بعد از هشتاد سال بعد از جنگ جهانی دوم استکبار این سیلی را خورد و موشک های متعددی در بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا فرود آمد و دقیق به هدف رسید و سیلی سوم، حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی ضد امریکایی بود که اگر یک سردار سلیمانی و یارانش به شهادت رسیدند همه آنها گفتند ما سلیمانی هستیم و دنبال می کنیم هدف سردار سلیمانی را و سیلی های دیگری هم به دنبال خواهد داشت.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  این منطقه برای آمریکا ناامن است و ناامن تر هم میشود و روز به روز اخبار تلخی برای استکبار میرسد در لبنان آمدند و برنامه ریزی کردند و به نخست وزیر لبنان گفتند که استعفا بدهد که به این وسیله بتوانند برای مقاومت مشکل درست بکنند اما هر کاری که کردند پیروزی مجددی برای مقاومت شد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: انتخاب نخست وزیر مورد حمایت حزب الله،  لبنان را از این بن بست ساختگی که امریکا به وجود آورده بود در کمتر از سه ماه بیرون آورد معرفی نخست وزیر و تشکیل دولت در کمتر از چهل روز پیروزی بزرگی برای محور مقاومت به شمار میرود .

 

وی با اشاره به معامله قرن افزود:   روز به روز آمریکا شکست جدیدی را پرده برداری می کند در خاورمیانه شکست های متعددی نصیب آمریکا شده است و آمدند یک تنفس مصنوعی بدهند به این جنازه بی جان رژیم صهیونیستی به واسطه معامله قرن.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  معامله قرن یک طرح مبهم، بی سروته و بدون ایده و برنامه است و آمدند یک فبلم هالیوودی را برنامه ریزی بکنند و داماد رئیس جمهور دیوانه آمریکا این طرح را داده است که از طرفی شهرک سازی در مناطق فلسطینی نشین را متوقف بکند و از طرفی می خواهد با اشغال کامل بیت المقدس و اعلام یک شهر دور افتاده به عنوان پایتخت فلسطین جدید هویت چند هزار ساله فلسطینی ها را نابود کند.

 

حجت الاسلام اجرایی بیان داشت: بدانند این طرح قطعاً به نتیجه نخواهد رسید و اتفاقاً نتایج بسیار خوبی برای مسلمانان خواهد داشت و آنها را بیدارتر خواهد کرد و اتحاد و انسجام نیروهای مقاومت شکل پیدا می کند و راهپیمایی های بازگشت گسترده تر برگزار خواهد شد.

 

 وی افزود:  گروه های فلسطینی بیش از گذشته از عربستان و امارات و کشورهای حامی معامله قرن دور خواهند شد و به ایران و محور مقاومت نزدیکتر خواهند شد و عزم مجاهدان فلسطینی در کرانه باختری را جدی تر می کند و فضای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی افزایش پیدا می کند اینها نتیجه انقلاب اسلامی است که 41سال قبل با لطف خدای متعال، مدیریت امام خمینی(ره) و حضور شما مردم شکل پیدا کرد.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  چند هفته دیگر انتخابات مهمی را در پیش رو خواهیم داشت، انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری حق الناس است و چندین بار این تعبیر را بکار بردند، مقام معظم رهبری در سال 92 فرمودند: اینکه ما در سال 88مقابل کسانی که اصرار می کردند که انتخابات باید باطل شود ایستادیم به خاطر این بود که از حق الناس دفاع کردیم و هر کسی که برنده میشد می ایستادیم و دفاع می کردیم.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: در سال 94هم در این خصوص مطالبی را عنوان فرمودند: عرض کردیم که انتخابات حق الناس است و حق الناس امر مهمی است و در زبان ها هم باید تکرار شود که فلانی گفته انتخابات حق الناس است و حق الناس است.

 

وی افزود:  مردم انتخابات حق الناس است و باید به عمق این حق الناس بودن برسیم معنی حق الناس بودن رهبری فرمودند این نیست که فقط کسی که پای صندوق نشسته است باید این را رعایت کند، مثلاً فرض کنید آراء را عوضی نخواند یا کم و زیاد نکند این یکی از مصادیق رعایت حق الناس است و رعایت حق داوطلب امانتداری در شمارش آرا و پذیرش نتیجه انتخابات از دیگر مصادیق است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  آقایانی که داوطلب شرکت در انتخابات هستید شما بیایید فعالیت بکنید و ما ممنون شما هستیم که بر اساس قانون دارید کار می کنید باید آنچیزی که قانون گذاشته است برایش احترام قائل شوید.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: من تعجب می کنم از برخی ها که چندین بار خودشان در انتخابات مردم به آنها رأی داده اند و وقتی که رأی می آوردند مشکلی نبود و همه چیز را به رسمیت می شناختند ولی وقتی به خاطر برخی تخلفاتشان شورای نگهبان با آنها برخورد می کند همه چیز را زیر سوال می برند.

 

وی افزود:  یک آقایی الان چندین دوره است که در مجلس حضور دارد و ظاهراً از دور هفتم تا به حال بوده است و این دوره صلاحیتش رد شده است و شورای نگهبان و اساس این نظام را دارد زیر سوال می برد، البته اینهم نشخوارهای آقای رئیس جمهور است که چند وقت قبل این حرف ها را زد و الان آنها هم دارند تکرار می کنند.

 

خطیب جمعه هرسین تأکید کرد:  آقای رئیس جمهور باید حد و اندازه خودش را بفهمد،آقای رئیس جمهور حواستان جمع باشد تو خودت محصول انتخاب مردم هستی، اینکه عده ای بیایند و نصب بکنند یعنی چه؟ زیر سوال بردن شورای نگهبان گناه نابخشودنی است مخصوصاً کسی که خودش باید مجری قانون باشد یا آن آقایی که از رئیس جمهور یاد می گیرد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: فلان نماینده مجلس می گوید شورای نگهبان می خواهد چه بکند، شورای نگهبان میخواهد 290نفر نماینده آیت الله در مجلس باشند، آقای نماینده نفهم، بفهم ما در دور اول مجلس شورای اسلامی ( که آقای روحانی می گوید ببینید که دور اول مجلس چه دوره خوبی بود و همه حضور داشتند) اتفاقاً بیش از 160آیت الله در مجلس بود ، بعنی از 230نماینده مجلس 160نفر آنها روحانی ، عالم و مجتهد بودند و بیش از دو سوم نمایندگان تهران روحانی بودند ولی امروز یک دهم آنها در مجلس نیستند.

 

 وی ادامه داد: چرا میخواهید ذهن مردم را تخریب کنید؟ نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس باید حد و اندازه خودشان را بدانند، اتفاقاً الان فهمیده میشود که شورای نگهبان خوب عمل کرده است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  داوطلبان و کاندیداها باید مواظب باشند و هنجارها را رعایت کنند و شما مردم باید مواخذه کنید و قبل از اینکه نماینده انتخاب بشود از او بخواهید که بلاخره میخواهید چه بکنید و کدام مسیر را بروید.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت : آقای کاندیدایی که داوطلب ورود به مجلس هستند آیا صد در صد بر مدار ولایت و قانون اساسی حرکت می کنی یا قرار است بر کرسی مجلس نشستی مسیرت را عوض بکنی بنابراین شما مردم از او بخواهید.

 

وی افزود:  نماینده ای باید انتخاب کنید که فعال باشد و درد این مردم را بداند مردم این استان و شهرستان مشکلات زیادی دارند ، در زمینه بیکاری این شهر یکی از بیکارترین شهرستانهای کشور است و نماینده برای این مشکل باید تدبیری بکند و برای فقر و گرانی و مشکلات اقتصادی کشور باید راهکار داشته باشد.

 

خطیب جمعه هرسین در پایان تصریح کرد : امیدواریم مجلس بعد مجلس خوبی باشد همین رد صلاحیت نمایندگان مجلس فعلی نشان داد که مجلس بسیار ضعیفی بود انشاالله که مردم اکثر این نمایندگانی را هم که باقی مانده اند انتخاب نکنند و افراد لایق و افرادی را که شب و روز نشناسند و تلاشگر و فعال و دغدغه دار و متدین و انقلابی و در خط رهبری باشند را انتخاب کنند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد