نشست اعضای کانون فرهنگی اجتماعی زنان شهرستان هرسین//

شاه آبادی: فعالیت های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی زنان در قالب سمن ها رسمیت پیدا خواهد کرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30103|12:57 - 1399/04/05
نسخه چاپی
شاه آبادی: فعالیت های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی زنان در قالب سمن ها رسمیت پیدا خواهد کرد
فرماندار هرسین : فعالیت های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی زنان در قالب سمن ها و با تشکیل بانک اطلاعاتی رسمیت پیدا خواهد کرد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین مسائل و مشکلات کانون فرهنگی اجتماعی زنان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

فرماندار هرسین در این نشست خواستار ساماندهی فعالیت زنان در‌ قالب سمن ها شد و اظهار داشت : با توجه به فعالیت تعداد زیادی از زنان در کانون فرهنگی اجتماعی شهر هرسین ، می بایست فعالیت های آنان در قالب سمن ساماندهی شود.

 

فرماندار هرسین از دیگر مزایای تشکیل سمن به منظور اثربخشی فعالیت های زنان را اشتغال و جلب اعتماد عمومی به منظور فروش دست ساخته ها و محصولات تولیدی آنان دانست.

 

امیر شاه آبادی فعالیت زنان در سازمان های مردم‌ نهاد را نشانه توسعه یافتگی دانست و بیان داشت : از اثرات مهم فعالیت زنان در سمن ها درآمدزایی ، قانونی‌ نمودن این فعالیت ها و حمایت دولت از آنان خواهد بود.

 

تشکیل بانک اطلاعاتی برای زنانی که در حوزه مشاغل خانگی فعالت میکنند از مهمترین پیشنهادات و دیگر‌ مواردی بود که فرماندار هرسین مورد تاکید جدی قرار داد.

 

به گفته شاه آبادی با توجه به معرفی هرسین بعنوان شهر ملی گلیم و پیگیری به منظور جهانی شدن این محصول می بایست زنان بیشتری در توسعه و رونق بخشیدن به گلیم هرسین فعالیت کنند.

 

وی اظهار داشت : فعالیت هر چه بیشتر زنان در زمینه گلیم بافی ، بسته بندی مناسب و رونق بخشیدن به این صنایع دستی که بعنوان میراث مادران هرسینی محسوب میشود باعث اقتصادی سازی این محصول خواهد شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد