طی بیانیه ای مطرح شد؛

بجای توئیت‌های فریبکارانه و نامه‌های سرگشاده، به اعمال خود بیاندیشند

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 30125|10:19 - 1399/04/23
نسخه چاپی
بجای توئیت‌های فریبکارانه و نامه‌های سرگشاده، به اعمال خود بیاندیشند
بسیج مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس مصطفی احمدی روشن اعلام کرد: از برخی خواص انتظار می‌رود بجای توئیت‌های فریبکارانه و نامه‌های سرگشاده، به اعمال خود در رقم زدن وضعیت موجود بیاندیشند و با توبه به درگاه خدا، رحمت و غفران الهی را برای خود مسئلت نمایند.

به گزارش دیوانگاه،بسیج مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس مصطفی احمدی روشن، در آستانه ورود به ششمین سال توافق‌نامه برجام، بیانیه تبیینی تحلیلی صادر کرد.

 
متن کامل این بیانیه بدین شرح است؛
 
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه تبیینی تحلیلی بسیج مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس مصطفی احمدی روشن
به مناسبت ورود به ششمین سال توافق‌نامه برجام
فَلا تَهِنوا وَتَدعوا إِلَى السَّلمِ وَأَنتُمُ الأَعلَونَ وَاللَّهُ مَعَکُم وَلَن یَتِرَکُم أَعمالَکُم (سوره مبارکه محمد آیه ۳۵)پس هرگز سست نشوید و (دشمنان را) به صلح (ذلّت‌بار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از (ثواب) اعمالتان را کم نمی‌کند.
اکنون که پس از طی فراز و فرودهای سپری شده از زمان تصویب و اجرای برجام، تجربه‌ای گرانقدر و عبرت آموز در اختیار ملت ایران قرار گرفته است ضرورت دارد در آستانه ورود به ششمین سال توافق‌نامه برجام، نکاتی به شرح زیر تبیین و تحلیل شود:
 آنچه امروز در پیشگاه ملت عزیز ایران بیش از پیش نمایان شده، این است که برجام نیز یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی بوده و تحقق خسارت‌های بزرگی است که رهبر معظم انقلاب در طول مذاکرات هسته‌ای و مراحل مختلف تصویب و اجرای برجام، بارها نسبت به آن هشدار داده بودند.
 
تجربیات متعدد دوران انقلاب اسلامی مؤید این حقیقت است که هر جا به رهنمودهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب- که برخواسته از ضمیر روشن‌بین و خرد جمعی است-بی‌کم و کاست توجه شده با کمترین هزینه، پیروزی و نتایج ارزشمند و غرورآفرین بدست آمده است.
 
 با گذشت پنج سال از انعقاد برجام که در طول آن به اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود عمل نموده، به کرّات شاهد نقض فاحش برجام از سوی آمریکا و اروپا بوده‌ایم و به گفته وزیر محترم امور خارجه در این مدت دست کم شش بار ساز و کار حل اختلاف تحت برجام را فعال کرده‏ایم. وضعیت کنونی، ناشی از عدم التزام به شروط نه‌گانه رهبر معظم انقلاب بر تأیید مشروط مصوبه‌ی شورای عالی امنیّت ملّی در خصوص پذیرش برجام است.
 
از این رو انتظار می‌رود هیأت نظارت بر برجام به نحوه نظارت بر رعایت الزامات مقرر در اجرای برجام، چگونگی تشخیص نقض برجام و اثربخشی اقدامات متقابل اتخاذ گردیده توجه نماید و به تکلیف خود در این خصوص به درستی عمل کند. 
 
 با توجه به تصویب قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در مجلس شورای اسلامی، انتظار می‌رود نمایندگان محترم بیش از پیش به تکلیف خود در خصوص نظارت بر اجرای قانون مذکور، بالأخص تکالیف مقرر شده بر دولت در شرایط خروج از برجام توجه و عمل نمایند.
 
 پس از هفت سال غلبه «نگاه به خارج برای حل مشکلات» به جای «تکیه بر توانمندی‌های داخلی»، و عیان شدن بیش از پیش بی‌نتیجه بودن «مذاکره با آمریکا» و «دل‌بستن به وعده های پوشالی اروپا» انتظار می‌رود در سال پایانی خدمت‌رسانی دولت محترم، همّ و غم کابینه بر تحقق وعده‌های داده شده معطوف شود، چرا که این کشور را ملت ایران می‏ سازد نه بیگانه.
 
پس از ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی، طرح مجدد موضوع مذاکره با دولت تروریست آمریکا بی‌معنا، به دور از غیرت دینی و ملی و مغایر با منافع و مصالح کشور است. از برخی خواص نیز انتظار می‌رود بجای توئیت‌های فریبکارانه و نامه‌های سرگشاده، به اعمال خود در رقم زدن وضعیت موجود بیاندیشند و با توبه به درگاه خدا، رحمت و غفران الهی را برای خود مسئلت نمایند.
 
 وظیفه‌شناسی و عمل بهنگام به تکلیف برای سه نهاد اشاره شده در سه بند فوق، آن زمان اهمیت مضاعف می‌یابد که دقت داشته باشیم که مطابق بند ۵ ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، 18 اکتبر ۲۰۲۰ (27 مهر 1399) موعد رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران خواهد بود، در حالی که تلاش طرف آمریکایی و غربی آشکارا بر تمدید آن می‌باشد.
 
از این رو با توجه به احتمال جدی اتخاذ تصمیماتی مبنی بر اجرای مفاد قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» ضرورت دارد ضمن حفظ وحدت، همگی‏ عزم و تلاش خستگی‌ناپذیر خود را بر تحقق امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر «فراهم شدن سریع آمادگی‌های لازم برای رسیدن بهswu  190،000» متمرکز نماییم. 
 
در انتها ما مجموعه جهادگران عرصه فناوری هسته‌ای، آمادگی کامل خود را جهت انجام رسالت تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز خود به محضر امام خامنه‌ای عزیز اعلام داشته و عهد می‌بندیم که با وجود استمرار اقدامات خصمانه دشمن در ابعاد و سطوح مختلف، تا آخرین نفس و آخرین قطره خون از جهاد مستمر در مسیر آرمان بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) باز نخواهیم ایستاد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد