عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی منتفی شد/ پذیره نویسی دارا دوم در شهریور ماه انجام می‌شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30146|12:47 - 1399/05/21
نسخه چاپی
عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی منتفی شد/ پذیره نویسی دارا دوم در شهریور ماه انجام می‌شود
در جلسه ای که برگزار شد، مقرر شد عرضه سهام شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی متوقف شود که در این راستا دولت موظف است سهام خود در شرکت‌های پالایشی را به صورت صندوق پذیره نویسی کند.

به گزارش دیوانگاهبه نقل از راه دانا، روز گذشته خبرهای ضد و نقیض درباره منتفی شدن عرضه دارا دوم و سوم در رسانه ها منتشر شد که منبع این خبرها وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و وزارت نفت بود که همین مساله منجر به ریزش برخی از سهام های مرتبط با خودرو و پتروشیمی شده و ضرر زیادی متوجه سرمایه مردم شد.

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانادرباره عدم عرضه ETF دوم و حاشیه های به وجود آمده درباره آن اظهار داشت: روز گذشته اطلاعیه سازمان خصوصی سازی مبنی بر منتفی شدن عرضه صندوق دارا دوم باعث به وجود آمدن حاشیه شده و سهام چند شرکت پتروشیمی با افت زیادی مواجه شد که متضرر این حاشیه ها مردم بودند.

وی در ادامه گفت: در همین راستا جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان خصوصی سازی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد برگزار شد و همانگونه که به مردم وعده داده بودیم به این مشکل رسیدگی شد. با تکذیب منتفی شدن کلی دارا دوم اندکی شاخص بورس رشد نشان داده ولی در مجموع باید به این مساله رسیدگی می شد.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به نتایج این جلسه همچنین عنوان کرد: در جلسه ای که برگزار شد، مقرر شد عرضه سهام شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی متوقف شود. که در این راستا دولت موظف است سهام خود در شرکت‌های پالایشی را به صورت صندوق پذیره نویسی کند.

در ادامه افزود: در همین راستا تشکیل و ثبت صندوق‌ها در دستور کار وزارت نفت قرار می‌گیرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با ایجاد زیرساخت عرضه سهام به صورت صندوقی تا شهریور ماه انجام شود.

وی در خصوص بازگشت سرمایه های مردم هم گفت: برنامه هایی در همین راستا وجود دارد تا از این به بعد انتشار اکاذیب باعث به هم ریختن اوضاع بازار نشود؛ باید مسیری تعبیه شود که اخبار ضد و نقیض منتشر نشود و یکی از موضوعاتی که مطرح شد همین مساله بود.