جلسه فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور با معاون عمرانی وزیر کشور/

امیر شاه آبادی:حال شهرهای بیستون و هرسین خوب نیست و در این ۲ شهر نیازمند نوسازی و توسعه هستیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30180|13:13 - 1399/06/13
نسخه چاپی
 امیر شاه آبادی:حال شهرهای بیستون و هرسین خوب نیست و در این ۲ شهر نیازمند نوسازی و توسعه هستیم
فرماندار هرسین در جلسه فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور با معاون عمرانی وزیر کشور گفت: حال و روز شهرهای بیستون و هرسین اصلا خوب نیست و در این ۲ شهر نیازمند نوسازی و توسعه هستیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه: امیر شاه آبادی روز پنجشنبه در نشست فرمانداران، شهرداران و بخشداران شرق استان کرمانشاه که با حضور «مهدی جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در فرمانداری هرسین برگزار شد، افزود: هرسین با یک هزار و ۸۰ کیلومترمربع مساحت و ۷۸ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش و چهار دهستان دارد که جزء شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود.

 

 

وی با بیان اینکه ۴۱ روستای فاقد دهیاری در هرسین وجود دارد، گفت: ۹۰ روستا دارای طرح هادی است که از این آمار تنها در ۳۰ روستا طرح هادی اجرایی شده است.

 

 

فرماندار هرسین با تاکید بر اینکه در هفت سال گذشته دولت تدبیر و امید اقدامات مطلوبی در این شهرستان انجام داده است، گفت: حوزه بزرگ‌ راهی هرسین‌ در این مدت تکمیل شده است.

 

 

شاه‌آبادی افزود: شهرداری هرسین در چند سال گذشته چهار میلیارد تومان آسفالت کرده است اما کماکان برخی از کوچه های آن آسفالت نیست.

 

 

وی عنوان کرد: در شهر جهانی بیستون تجهیزات آتش نشانی و مدیریت بحران وجود ندارد از این رو در صورت بروز مشکلی همچون آتش سوزی، برای مهار آن‌ با مشکل رو به رو می‌شود.

 

 

فرماندار هرسین ادامه داد: در شهرستان‌ هرسین‌ که مدام در معرض سیل و زلزله قرار دارد، بیل مکانیکی و خودروهای سنگین وجود ندارد.

 

 

شاه آبادی اظهارداشت: در حوزه های روستایی به دلیل توسعه بخش گردشگری باید بهبود وضعیت راه ها را مدنظر قرار دهیم.

 

وی تامین آب را مهمترین نیاز روستاهای هرسین دانست و گفت: سیستم آب رسانی این شهرستان بسیار فرسوده است؛ ما در روستاهای هرسین به شدت با مشکل کمبود آب روبه رو هستیم.

 

 

فرماندار هرسین در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: روستای سنقرآباد شهرک بزرگی در کنار شهر بیستون است که اگر به این شهر ملحق شود می تواند منجر به توسعه این شهر شود.

 

 

شهرستان هرسین با ۷۸ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد