زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس شهرستان هرسین به صدا درآمد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30184|12:51 - 1399/06/15
نسخه چاپی
زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس شهرستان هرسین به صدا درآمد
با حضور امام جمعه ، معاون سیاسی فرماندار و رئیس آموزش و پرورش هرسین صبح امروز شنبه ۱۵ شهریور ماه در دبیرستان دخترانه شهید علیجانی زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور حجت الاسلام اجرایی امام جمعه ، رستمی معاون سیاسی فرماندار و الماسی فرد رئیس آموزش و پرورش هرسین  صبح امروز شنبه ۱۵ شهریور ماه در دبیرستان دخترانه شهید علیجانی زنگ آغاز سال تحصیلی  نواخته شد.

 

علی الماسی فرد مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در مراسم بازگشایی مدارس که صبح امروز به صورت نمادین در آموزشگاه دخترانه شهید محمد سعید علیجانی برگزار شد گفت: تعلیم و تربیت موضوعی است که تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.

 

مراسم به صدا در آوردن زنگ بازگشایی مدارس با حضور امام جمعه محترم شهرستان، مدیر و مسئولین آموزش و پرورش و معاون محترم فرمانداری شهرستان هرسین با رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و دستکش و فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 

الماسی فرد در ابتدا ضمن اشاره به عظمت نهضت عاشورا، آن را الگویی بی بدیل دانست که میتوان با درس گرفتن از آن راه سعادت و نیکبختی را طی نمود.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان با تأکید بر این موضوع که باید به زندگی با شرایط و سبک کرونایی عادت کنیم گفت: همه ساله در مهرماه، مدارس با برپایی جشن ها و محافل مختلف به استقبال آغاز سال تحصیلی جدید می رفتند، اما امسال به ناچار باید با ضوابط سخت گیرانه بهداشتی و 15 روز زود تر سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

 

علی الماسی فرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدرسه تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. تمام قسمت های مدارس طی چندین نوبت ضدعفونی شده و از امروز نیز بصورت روزانه ضدعفونی ها انجام می گیرد. دیگر ضوابط بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به تهویه هوای مناسب نیز با نظارت کادر مدرسه و اولیا انجام خواهد شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به این موضوع که آموزش هیچگاه تعطیل نخواهد شد افزود: تحت هر شرایطی ارائه آموزش به شما عزیزان تعطیل نخواهد شد، تا زمانی که شرایط قرمز نبوده و امکان حضور در مدارس وجود داشته باشد، آموزش ها بصورت حضوری انجام خواهد شد و از آموزشهای مکمل از جمله شبکه شاد، رسانه ملی و بسته های خودآموز نیز استفاده خواهد شد.

 

 الماسی فرد با اشاره به نقش مهم و پررنگ اولیا در آموزش دانش آموزان به ویژه در این شرایط خاص گفت: از اولیا میخواهیم ارتباط خود را با مدرسه قطع نکنند و به طرق مختلف با اولیای مدرسه و معلمان در تماس باشند و درصورتیکه دانش آموزان آنها علایم بیماری را دارد از فرستادن وی به مدرسه خودداری کرده و موضوع را به عوامل مدرسه اطلاع دهند. تمام سعی ما بر این بوده است شرایطی فراهم کنیم تا با کمترین امکان آسیب و خطر دانش آموزان، آموزش های لازم را دریافت کنند. مدیران و معلمان ما با تمام وجود پیگیر امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان خواهند بود تا در پایان سال تحصیلی به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر با همکاری والدین.

 

 حجت الاسلام اجرایی امام جمعه محترم شهرستان احترام به والدین را کلید موفقیت و سعادت فرزندان دانست و با اشاره به اهمیت کسب معرفت در کنار کسب علم خاطرنشان کرد: با تدبیر مسئولین محترم آموزش و پرورش شهرستان، تلاش معلمان و کوشش شما دانش آموزان عزیز توانستیم به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنیم و رتبه دوم استانی در میانگین نمرات امتحانات نهایی را کسب نماییم.

 

 امام جمعه محترم شهرستان با تأکید بر این موضوع که نگاه ما بایستی یک نگاه رو به جلو باشد افزود: کرونا برای ما پیامی داشت که باید تسلیم امر خدا باشیم و با توکل به او در مسیر موفقیت گام برداریم، چرا که می بینیم ابرقدرت های دنیا با آن همه ادعای پیشرفت در علوم مختلف از مقابله با این ویروس بازمانده اند و بیشترین تلفات را در بین کشور ها دارند.

 

 حسین رستمی معاون امنیتی سیاسی فرمانداری شهرستان هرسین آغاز سال تحصیلی را شروع بهار اجتماعی دانست و افزود: دانش آموزان می توانند با آموزش هایی که می بینند سفیران سلامت در خانواده ها باشند و این موارد را به دیگران نیز آموزش دهند.

 

 وی تعامل والدین، دانش آموزان و پرسنل مدرسه را کلید طلایی موفقیت آموزش و پرورش دانست و از آنها خواست تا با تعامل سازنده خود زمینه ساز پیشرفت کشور عزیزمان باشند.

 

در پایان مراسم تعداد 210 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شد و آنها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در سر کلاس های درس خود حاضر شدند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد