امام جمعه موقت هرسین :

اگر نماینده ای خوی اشرافیگری داشته باشد نمی تواند از حق مردم دفاع کند/ هر جا این فرهنگ ایثار و جهاد جلوه گر شد موفق بودیم و هر جایی که از این فرهنگ دور شدیم ذلیل شدیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30218|18:07 - 1399/07/04
نسخه چاپی
اگر  نماینده ای خوی اشرافیگری داشته باشد نمی تواند از حق مردم دفاع کند/ هر جا این فرهنگ ایثار و جهاد جلوه گر شد موفق بودیم و هر جایی که از این فرهنگ دور شدیم ذلیل شدیم
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: زمانی که نماینده خوی اشرافیگری داشته باشد و ماشین چند ده میلیونی سوار شود نمی تواند احقاق حق بکند و از حق مردم دفاع کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام قلعه بالایی امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: از آغاز عالم تا به امروز دو جریان در عالم وجود داشته یکی جریان حق و دیگری جریان باطل ،بین حق و باطل گروهی است که نه حق صرف است و نه باطل صرف و اینها منافقین هستند و به نظر بنده آنچیزی که امام حسن مجتبی(ع) را زمینگیر کرد جریان باطل نبود بلکه جریان نفاق بود.

 

وی افزود: باید خیلی مراقب این جریان باشید این جریان حضرت علی (ع) را خانه نشین کرد و امام حسن مجتبی(ع) را وادار به پذیرش صلح کرد اما این جریان نباید ولی امر ما را زمینگیر کند آنچیزی که خطرش را در جامعه داریم می بینیم این خط سیر منافقانه است.

 

امام جمعه موقت هرسین در ادامه  ضمن عرض تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان هرسین تصریح کرد:  از قول مردم هرسین به ایشان می گوییم که این شهر مردم نجیبی، ولایتمدار و با ریشه ای دارد و هر کسی که در این منصب قرار گیرد باید بیشترین و بالاترین رفاه را برای این مردم ایجاد کند انصافاً لیاقت مردم هرسین در سطح استان بالاتر از اینهاست.

 

حجت الاسلام قلعه بالایی اظهار داشت: تذکراتی هم به نمایندگان محترم مجلس داریم که گاهی اوقات اخباری در فضای مجازی می بینیم که با آن خوی ولایتمداری و ولایت پذیری مجلس همخوانی ندارد و توصیه می کنیم که مجلسی ها زندگی آیت الله مدرس را مطالعه کنند زمانی که نماینده خوی اشرافیگری داشته باشد و ماشین چند ده میلیونی سوار شود نمی تواند احقاق حق بکند و از حق مردم دفاع کند.

 

وی افزود: نماینده باید مثل کف جامعه زندگی کند چرا که از بین همین مردم بلند شده و باید مثل همین مردم باشد به من هم ماشین چند ده میلیونی بدهند زبانم بسته میشود مگر نمی شود که بایک زندگی ساده نماینده بود و به جایش کار کرد.

 

خطیب جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد: مگر نمی شود از آن خوی اشرافیگری فاصله گرفت ولی به جایش کار کرد، محرومیت را از جامعه زدود و قوانین خوب را تصویب کرد و نظارت جدی داشته باشند، بی نظارتی در این مملکت جامعه ما را به جایی رسانده که ارزاق و معیشت مردم قیمت روزانه دارد.

 

حجت الاسلام قلعه بالایی اظهار داشت: نظارت باید از بالا و از مجلس شروع شود نمایندگان باید بر کار رئیس جمهور و وزرا نظارت داشته باشند و تذکر بدهند وقتی به نماینده ای فلان ماشین بدهند دست و دلش می لرزد و نمی تواند احقاق حق بکند و در این بین حق مردم تضییع میشود .

 

وی با اشاره به هفته دقاع مقدس افزود: دفاع مقدس یک و سال و هشت سال نبود بلکه به پهنای تاریخ بود، حضرت علی (ع)در خطبه 27نهج البلاغه میفرماید : جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آنرا بر روی بندگان خاص خود می گشاید، شهدای ما چقدر اخلاص و ایثار داشتند و مسئولین ما چقدر از این رفتارها دور شده اند.

 

امام جمعه موقت هرسین تصریح کرد: یک زمانی اگر کسی را مسئولیتی می دادند فرار می کرد و سعی کردند جوری خدمت کنند که کسی متوجه نشود اما امروز برای مسئولیت چه کارهایی که انجام نمی دهند و چه لعابی هایی که ایجاد نمی کنند، امام صادق(ع) فرمودند: از رحمت خدا به دور است کسی که دنبال ریاست طلبی باشد و امام خمینی(ره) می فرمود: ما خدمتگذار مردم هستیم مسئولیتی که در آن خدمت نباشد به چه دردی میخورد.

 

حجت الاسلام قلعه بالایی در ادامه اظهار داشت: چقدر فرهنگ ایثار و شهادت در مملکت ما دارد کمرنگ میشود آن ایثارها و انفاق ها کجا رفت ما الان مسئول نماز شب خوان کم داریم خدا نکند این فرهنگ روزی از این مملکت برداشته شود، هر جا این فرهنگ جلوه گر شد موفق بودیم و هر جایی که از این فرهنگ دور شدیم ذلیل شدیم.

 

وی افزود:  زمانی ما سیم خاردار نداشتیم و امروز رسیده ایم به موشک های نقطه زن به برد2هزار کیلومتر، مگر اینها با فرهنگ جهاد به دست نیامده است، همین فرهنگ را اگر در اقتصاد پیاده کنید نمی تواند اقتصاد را درست بکند؟ اما دست هایی است که نمی خواهد و امیدواریم که خدای متعال این دست ها را زودتر از این مملکت قطع کند و به جای آن مجاهدان فی سبیل الله را جایگزین کند.