ماجرای آن 20 نفر ادامه دارد!

انتشار نامه ای عجیب در خصوص استخدام فعالان ستاد انتخاباتی/ آقای استاندار منتظر پاسخ شما هستیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30274|20:00 - 1399/08/05
نسخه چاپی
 انتشار نامه ای عجیب در خصوص استخدام فعالان ستاد انتخاباتی/ آقای استاندار منتظر پاسخ شما هستیم
به تازگی نامه ای در فضای مجازی منتشر شده که در آن به موضوع استخدام ۲۰ نفر از اعضای ستاد انتخاباتی اشاره شده که امضای استاندار کرمانشاه پای آن است.

به گزارش دیوانگاهبه نقل ازمرصاد،پس از توفان توییتری در اعتراض به موضوع استخدام برخی از فعالان ستاد روحانی، به تازگی نامه ای عجیب در فضای مجازی منتشر شده است. در این نامه که امضای استاندار کرمانشاه پای آن دیده می شود و خطاب به نوبخت معاون رئیس جمهور نوشته شده است، بحث بکارگیری و جذب 20 نفر از فعالان ستاد انتخاباتی در سال های 92 و 96 مطرح شده است.

این نامه عجیب در شرایطی منتشر شده است که بسیاری از جوانان کرمانشاه سال هاست با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و معضل بیکاری به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه شناخته می شود.

نامه مذکور در شرایطی منتشر شده است که روال استخدام در کشور به صورت شرکت در آزمون های استخدامی است. هر چند به این شیوه می توان نقدهایی وارد کرد اما بهتر از استخدام های این چنینی است که در نامه مذکور به آن اشاره شده است!

پیش از این نماینده مردم سنقر و کلیایی در گفتگویی که با مرصاد داشت در خصوص استخدام ها گفته بود:  در همه عرصه ها برای جذب و استخدام نیروی انسانی قانون وجود دارد و اگر بخواهند نیرویی را جذب کنند قاعده اش این است که از طریق آزمون های استخدامی اقدام کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی همچنین به عدم تحقق عدالت در ادارات دولتی اشاره کرد وافزود: به طور قطع اگر غیر از آزمون های استخدامی، جذب نیرو صورت بگیرد، خلاف قانون و خلاف عدالت آموزشی و استخدامی است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید با این بی عدالتی برخورد کند و اگر حقوقی هم ضایع شده باید به بیت المال بازگردانده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: هیچگونه ظرفیت قانونی برای اینکه بخواهند از طریق رانت افرادی را در مناصب حاکمیتی استخدام کنند وجود ندارد و اگر در جایی چنین اتفاقی بیفتد باید برخورد جدی با این مساله صورت بگیرد و دستگاه های نظارتی اقدامات متقابل را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال آخر دولت هستیم طبیعی است که دولت قصد دارد بخشی از کارها را با اهداف و مقاصد خودش پیش ببرد، متاسفانه برخی مجوزها و امضاهای طلایی در سال آخر دولت محقق می شود که این دولت هم مستثنا از این قضیه نیست.

به گزارش مرصاد، در صورت صحت این نامه می توان از واژه بی عدالتی برای آن استفاده کرد. عدالت به معنای فرصت برابر برای همه است اما وقتی یک فرد با حضور در یک ستاد انتخاباتی پاداشش استخدام باشد، این از عدالت به دور است زیرا حق دیگر جوانان جامعه ضایع می شود.

حال باید منتظر واکنش استانداری کرمانشاه به انتشار این نامه بود.