با مخدوش کنندگان پلاک وسیله نقلیه برخورد قاطع خواهد شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30352|12:23 - 1399/09/07
نسخه چاپی
با مخدوش کنندگان پلاک وسیله نقلیه برخورد قاطع خواهد شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان هرسین : با مخدوش کنندگان پلاک وسیله نقلیه برای فرار از اعمال قانون و دور زدن قانون با قاطعیت برخورد می شود .

سروان بهروز حیدریان " رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: در بررسی میدانی متاسفانه مشاهده می گردد برخی از رانندگان، یا بدون پلاک یا تک پلاک  ویا اقدام به ناخوانا کردن پلاک بصورت جعل، پوشاندن پلاک ویا مخدوش کردن آن می نمایند که جرم محسوب می شود. 

 

وی ادامه داد: دستکاری ومخدوش کردن پلاک علاوه بر تخلف از مقررات واعمال مجرمانه ،مرتکب باعث تضییع حقوق عمومی ،اختلال در امنیت ترافیکی واحساس امنیت شهروندان و حتی مطالبه به حق شهروندان است که امکان سوء استفاده و فرار از مجازات سایر جرائم را هم به دنبال دارد . 

 

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان  خاطرنشان کرد: علاوه بر اعمال قانون توسط کارکنان راهور،وسیله نقلیه تا پایان طرح کرونا توقیف، ،سوابق راننده وپلاک وسیله نقلیه از سایر مراجع انتظامی استعلام  وبا تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم قضایی می گردد. 

 

حیدریان در ادامه اظهار داشت : راننده وسیله نقلیه مخدوش کننده پلاک در باب تسویه خلافی ملزم به پرداخت جریمه کلیه اعداد تغییر یافته  خواهد شد.

 

وی بیان داشت:برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی دستکاری ،پوشاندن ومخدوش کردن پلاک های وسیله نقلیه جرم محسوب می شود وحبس از شش ماه تا یک سال دارد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در پایان ضمن توصیه به رعایت مقررات عبور ومرور از شهروندان خواست از طریق تلفن 110  تخلفات رانندگان در باب مخدوش کردن پلاک برای پیگیری  به پلیس راهور اطلاع دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد