کنجوریان خبر داد :

تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۳۰ تخت در شهرستان هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30368|08:17 - 1399/09/13
نسخه چاپی
تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۳۰ تخت در شهرستان هرسین
فرماندار هرسین در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان گفت: نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۳۰ تخت در هرسین تجهیز شد و با پیگیری های انجام شده ظرفیت بستری در این نقاهتگاه افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،هفتمین جلسه قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان با حضور فرمانده سپاه و روسای ادارات شبکه بهداشت و درمان ، جمعیت هلال احمر ، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی در محل دفتر فرماندار و با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام قرارگاه شهید سلیمانی تشکیل شد.

 

عباداله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از ادارات ، نهادها و دستگاههایی که در راستای اجرای این طرح فعالیت دارند به تشریح راهبردهای ۷ گانه طرح شهید سلیمانی و اقدامات انجام شده با توجه به اهداف راهبردها پرداخت و اظهار داشت : "راهبرد نظارت و پایش" با هدف تشدید نظارت بر چگونگی اجرای پروتکل های بهداشتی در واحد های صنفی مختلف و اعمال قانون در این واحد ها توسط تیم های مربوطه محقق میشود و در این راستا حدود ۵۰۰ مورد بازدید صورت گرفته است و اصناف نیز توسط کارشناسان شبکه بهداشت چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی شخصی و عمومی در محل فعالیت خود را فرا میگیرند.

 

فرماندار هرسین ادامه داد : جلسات برون بخشی و درون بخشی متعددی جهت اجرای راهبردهای ۷ گانه در شهرستان هرسین برگزار شده است.

 

رئیس قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان هرسین افزود : " تست گسترده ، هدفمند و هوشمند " با هدف شناسایی بیماران کرونایی بصورت رایگان و با مراجعه به درب منازل مردم توسط تیم آموزش دیده انجام میشود و در این راستا و تا روز سه شنبه یازدهم آذرماه حدود ۱۴۲ مورد تستpcrدر شهرستان هرسین انجام گرفته است.

 

کنجوریان افزود : " بیماریابی فعال، قرنطینه سازی و رهگیری هوشمند " راهبرد شماره ۳ طرح شهید سلیمانی می باشد و بر همین اساس و با ارائه آموزش های لازم اعضای خانواده بیمار با چگونگی انجام قرنطینه خانگی و اجرای پروتکل ها برای محافظت از خود در برابر بیماری بصورت علمی آشنا میشوند و تا زمان بهبودی بیمار تیم مربوطه پیگیر وضعیت بیمار و خانواده او قرار میگیرد.

 

به گفته فرماندار هرسین "آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی" رکن چهارم طرح شهید سلیمانی می باشد و بر همین اساس آموزش های لازم از طریق فضای مجازی و رسانه ای ، توزیع تراکت ، نصب بیلبورد ، بنر و ظرفیت های دیگر‌ به مردم و خانواده های درگیر کرونا اطلاع رسانی می شوند.

 

"حفاظت از گروه های آسیب پذیر" رکن و راهبرد پنجم طرح مقدس شهید سلیمانی می باشد و کنجوریان در توضیح این راهبرد چنین اظهار داشت : بر اساس این راهبرد ، تیم اجرا کننده با ارائه بسته های معیشتی و بهداشتی از خانواده هایی که بیمار کرونایی یا زمینه ای دارند حمایت می کند و به همین منظور و با محوریت سپاه ۷۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در سطح شهرستان در حال توزیع میباشد.

 

وی ادامه داد : پیگیری وضعیت افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندانpcrمثبت توسط تیم پیگیری کننده راهبرد پنجم انجام میشود.

 

کنجوریان همچنین تصریح کرد : تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت ها ، تقویت فرایند درمان سرپابی و کاهش حداکثری موارد بستری ، تجویز داروهای درمان سرپایی مطابق پروتکل های کشوری جهت بیمارانpcrمثبت وctمثبت راهبردهای شماره ۶ و ۷ طرح شهید قاسم سلیمانی می باشد.

 

رئیس طرح شهید قاسم سلیمانی شهرستان هرسین همچنین از تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۳۰ تخت در این شهرستان خبر داد و افزود : با پیگیری های انجام شده ظرفیت بستری در این نقاهتگاه افزایش می یابد.