حجت الاسلام ویسی در گفتگو با دیوانگاه :

رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم از سوی هیئت ها الزامی است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30697|17:48 - 1400/05/20
نسخه چاپی
رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم از سوی هیئت ها الزامی است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی هرسین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مدیران محترم هیات های مذهبی مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی را بصورت کامل و صدرصد بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ویسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهدر خصوص وضعیت برگزاری مراسمات ماه محرم و ایام سوگورای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه مراسم عزاداری راس ساعت 21:30 الی 23:30 برگزار شود اظهار داشت: .با توجه به شیوع ویروس کرونا مدیران محترم هیات های مذهبی مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی را بصورت کامل و صدرصد بر عهده دارند.

وی افزود: برگزاری مراسم  عزاداری فارغ از وضیعت¬های چهاگانه تعیین شده(قرمز، نارنجی، زرد و آبی) در کلیه شهرها و استان¬ها در فضای باز با 3/1 ظرفیت  فضای بسته با ارتفاع 6 متر با 4/1 ظرفیت مکان برگزار گردد و استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی بودن در غیر این صورت با انجام گند زدایی قبل از استفاده شخص بعدی منعی ندارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم‌‌ عزاداری، .استفاده از ماسک به صورت مستمر.، اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات الزمی است و مداحان محترم نسبت به رعایت پرتکل های بهداشتی تذکرات و توصیه های لازم را در طول مراسم داشته باشند .

 

حجت الاسلام ویسی اظهار داشت: هیات مذهبی که تمایل به حرکت دارند از مسیر مشخص شده که توسط سازمان به آنها ابلاغ می گردد با مسئولیت مدیر هیئت از شب پنجم به بعد (شب های 6، 7، 8 ، 9 و 10) حرکت نمایند و بایستی در حین حرکت از تداخل در هیئت های دیگر اجتناب کنند .     

 

وی افزود: نیروی محترم انتظامی نسبت به تامین امنیت برگزاری مراسمات هیات مذهبی شهرستان هرسین اقدام نمایند  و شبکه محترم بهداشت و درمان بر رعایت پرتکل های بهداشتی نظارت نمایند و توصیه های لازم را داشته باشند . 

                                                                                                                       

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری در روز تاسوعا از ساعت 18الی 20و شب از ساعت 21:30 الی 23:30 و عزاداری در روز عاشورا از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر و عصر از ساعت 18 الی0 20 و شب از ساعت 21:30الی23:30 برگزار شود. 

 

ویسی اظهار داشت: نماز ظهر عاشور در محل چهارراه هلال احمر ( خلیج فارس ) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد که انتظار می رود هیات مذهبی به یاد سیدالشهدا علیه السلام در اقامه نماز ظهر عاشورا شرکت کنند و همچنین مردم را دعوت نمایند  .

 

وی افزود: شعارهای امسال ماه محرم : نسل به نسل در پناه حسینیم – نسل امام حسینی – زیر علمت امن ترین جای جهان است می باشد.