حجت الإسلام رضایی:

توجه به اشتراکات فراوان باعث اتحاد بیش از پیش مسلمانان میشود/ : هیچ دشمنی توان مقابله با زنجیره قدرتمند اسلامی را ندارد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31044|09:00 - 1401/07/21
نسخه چاپی
توجه به اشتراکات فراوان باعث اتحاد بیش از پیش مسلمانان میشود/ : هیچ دشمنی توان مقابله با زنجیره قدرتمند اسلامی را ندارد
امام جمعه هرسین گفت: امروز عزت ، اقتدار و وحدت مسلمانان از مهمترین مؤلفه هایی است که لازم است مسلمانان در مقابل دشمنان خود مد نظر داشته باشند چرا که اتحاد و همبستگی مسلمانان موجب نیرومندی مسلمانان و اختلاف آنها باعث سستی و از هم پاشیده شدن ظرفیت عظیم آنها یعنی وحدت امت بزرگ اسلامی و از طرفی قدرت گرفتن دشمنان آنها خواهد شد.

حجت الإسلام و المسلمین رضایی امام جمعه هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی صلي الله عليه و آله بر عموم مسلمانان اظهار داشت: امروز عزت ، اقتدار و وحدت مسلمانان از مهمترین مؤلفه هایی است که لازم است مسلمانان در مقابل دشمنان خود مد نظر داشته باشند چرا که اتحاد و  همبستگی مسلمانان موجب نیرومندی مسلمانان و اختلاف آنها باعث سستی و  از هم پاشیده شدن ظرفیت عظیم آنها یعنی وحدت امت بزرگ اسلامی و از طرفی قدرت گرفتن دشمنان آنها خواهد شد.

 

 

وی افزود: هیچ دشمنی توان مقابله با زنجیره قدرتمند اسلامی را ندارد و سیاست های پليد استعمارگران با هدف مرموزانه تفرقه بینداز و حکومت کن و  با دسیسه های شیطانی خود زمینه های اختلاف و انشقاق را در امت واحد اسلامی ایجاد کردند که با توجه به مشترکات بسیار مسلمانان و بر اساس سیاست اصیل اسلامی می توان در مقابل آنها ایستاد و  بیش از پیش آنها را ناامید کرد.

 

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: امیرالمؤمنین امام علی(ع)فرمودند: که اصلاح اختلاف ها از تمامی نماز ها و روزه ها برتر است.

 

 

حجت الاسلام رصایی اظهار داشت: یکی از تدابیر مهم پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در راستای وحدت امت اسلامی،  متحد کردن مسلمانان مهاجر و انصار در مدینه تحت لوای اسلام در مقابل مشرکین و کفار و یهود بود.

 

 

وی افزود: وحدت مسلمانان بدین معنا لست که با توجه به مشترکات بسیار مسلمانان برای حفظ اعتلا و اقتدار و استقلال  و عزت با همکاری و همدلی و همراهی برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان بدخواه وارد میدان عمل شوند.

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در میان مسلمانان زمینه های وحدت بسیاری وجود دارد که با توجه به آنها و محور قرار دادن آنها می توان شاهد وحدت امت بزرگ اسلامی و قدرت یافتن مسلمانان بود.

 

 

حجت الاسلام رصایی اظهار داشت: زمینه های مهمی چون اعتقاد به خداوند، قرآن، پیامبر اکرم(ص)قبله واحد، مسئله مهدویت، محبّت اهل بیت(علیهم السلام )، برخی دستورات دین نظير حجاب که در طول تاریخ،  دشمنان خواسته اند در جوامع اسلامی کمرنگ و در نهايت از بین برود چرا که زیر ساخت بسیاری از زمینه های رشد و عزت جوامع اسلامی انسانی است و ما نسخه ناموفق بی بند و باری را در جوامع غربی مشاهده می کنیم.

 

 

وی افزود:  دفاع از مردم مظلوم فلسطین و سایر مسلمانان ستمدیده، مقابله با خباثت و  دشمنی ها و فتنه های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیست و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان اسلام، عزت و اقتدار و استقلال مسلمانان که دشمنان سالیان متمادی است بدنبال زدودن این ارزش ها در کشورهای مسلمان هستند لذا اینها تنها بخشی از مشترکات مسلمانان هستند که توجه به آنها می‌تواند در وحدت هر چه بیشتر مسلمانان در مقابل بدخواهان آنها موًثر واقع شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد