رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

ساماندهی انجمن های مرتبط با اداره ارشاد از اولویت هاست/ احیاء کانون های فرهنگی و هنری مساجد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31056|17:10 - 1401/07/28
نسخه چاپی
ساماندهی انجمن های مرتبط با اداره ارشاد از اولویت هاست/ احیاء کانون های فرهنگی و هنری مساجد
رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین با اشاره به برنامه‌های در دست انجام این مدیریت گفت: یکی از اولویت های در دست انجام در شهرستان بحث ساماندهی انجمن های مرتبط با اداره ارشاد است، انشالله با ساماندهی این انجمن ها بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت و شکوفایی فرهنگ و هنر در این شهرستان باشیم.

 دکتر محسن الفتی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان هرسین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  دیوانگاه با اشاره به برنامه‌های در دست انجام در این مدیریت اظهار داشت: یکی از اولویت های در دست انجام در شهرستان بحث ساماندهی انجمن های مرتبط با اداره ارشاد است که از آن جمله می‌توان به انجمن های ادبی، خوشنویسی، تئاتر ،موسیقی، سینما جوان ، قرآنی و با تاکید بر مسئله بومی خانه مور به عنوان یک سند هویتی برای شهرستان اشاره کرد، انشالله با ساماندهی این انجمن ها بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت و شکوفایی فرهنگ و هنر در این شهرستان باشیم.

 

جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین کیفی تر برگزار میشود

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین افزود:  این جشنواره در آبان ماه امسال با حمایت های مدیر کل محترم استان و مدیریت های متولی امور آسیب های اجتماعی استانداری و ارگان های مرتبط برگزار می شود که در این دوره هدف ما ارتقاء کیفیت و استفاده از ظرفیت برترین آثار جهت اجرا در این جشنواره است تا بتوانیم به طور ویژه تئاتر خیابانی هر سین و مجموعه هنرمندان شهرستان را به کشور معرفی کنیم.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان هرسین با اشاره به برگزاری کلاس های فرهنگی هنری در محل اداره ارشاد شهرستان خاطرنشان کرد:  در گذشته این کلاس ها به صورت هزینه ای برگزار می شد که با پیگیری های صورت گرفته و نگاه ویژه مدیر کل استان مقرر گردید این کلاسها جهت تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان و شکوفا شدن استعدادها به صورت رایگان برگزار شود.

 

الفتی در ادامه اظهار داشت:  با توجه به اینکه شهرستان هرسین دارای نویسندگان برجسته و خلاقی می باشد امیدواریم بتوانیم با حمایت های معنوی و بعضاً مالی از این عزیزان شاهد اعتلای فرهنگ نویسندگی در شهرستان باشیم.

 

ساماندهی و پالایش خدمات ارائه شده به هنرمندان

وی با اشاره به موضوع حمایت های مجموعه فرهنگ ارشاد از اصحاب فرهنگ و هنر در بحث صدور هنر کارت و اعطای تسهیلات به هنرمندان افزود:  این موضوع نیاز به ساماندهی دارد افرادی که از هزینه بیت المال استفاده می کنند باید نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند توجه داشته باشند.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان خاطرنشان کرد: افرادی هم که شرایط اخذ این خدمات را داشته ند و موفق به اخذ آن نشده اند پیگیری در این زمینه صورت می‌گیرد تا خدمات مورد نظر را دریافت کنند و به نحوی پالایش جدیدی در این زمینه بر اساس شایستگی ها انجام شود.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد احیاء میشوند 

الفتی با اشاره به موضوع راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت:  متاسفانه در سال های گذشته توجهی به این مسئله در شهرستان نشده است، بر این اساس این پایگاه ها را در مساجد فعال خواهیم کرد و از افراد جوان و دارای ایده در اداره این پایگاه ها استفاده خواهیم کرد و در روزهای آینده هم نسبت به تجهیز این کانون ها و تامین اعتبار آنها و در ادامه فعال سازی سایت بچه های مسجد اقدام خواهد شد.

 

 وی در ادامه به موضوع ساماندهی سینما انقلاب شهرستان اشاره کرد و افزود: سینما انقلاب هرسین به عنوان تنها سینمای دولتی استان کرمانشاه در دست ساماندهی است و در بازدیدی که وزیر محترم ارشاد ، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاون اداری مالی اداره کل ارشاد اسلامی استان و به تبع آن  مدیرکل محترم ارشاد استان از این مجموعه داشتند مقرر شد انشالله تا دهه فجر این سالن به بهره برداری برسد و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان خاطرنشان کرد: بحث پروژه ملل در سال ۱۳۹۱ و در سفر پر برکت مقام معظم رهبری مصوب شد با توجه به پیشرفت ۶۵ درصدی این پروژه و وجود استعدادهای فراوان در بحث فرهنگ و هنر در سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمانشاه بودجه ای جهت اتمام این پروژه در نظر گرفته شد که انشالله در آینده شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

 

الفتی موضوع شعر را از دیگر ظرفیت های موجود در هرسین عنوان کرد و اظهار داشت:  وجود مشاهیر نامدار شعر و ادب در هرسین می طلبد که خانه شعر را راه اندازی کنیم و این موضوع نیازمند همراهی اصحاب فرهنگ و ادب و شعرای عزیز در شهرستان می باشد.

 

وی ضمن تشکر از زحمات کلیه هنرمندان عزیز وارگان ها ونهادهای مرتبط با امور فرهنگی تاکید کرد که فرهنگ سازی امری هوشمند وجامع است وباید با جامع نگری وباتوجه به سند هویتی بوم_محل برنامه ریزی شود ودر این راستا باید مسائل مرتبط با فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی بررسی وبر اساس شرایط ومقتضیات جهت اجرا وعملیاتی شدن مصوب شود.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان درادامه افزود:  با توجه به وجود پنج میرزا در تاریخچه فرهنگی و اجتماعی شهرستان در نظر داریم مراسم گرامیداشت ای جهت زنده نگه داشتن نام این عزیزان در دهه مبارک فجر برگزار کنیم.

 

الفتی در پایان اداره فرهنگ وارشاد را یکی از ارکان موثر بر مقوله فرهنگ عمومی دانست وگفت باید باهمراهی سپاه، اداره تبلیغات، نیروی انتظامی، آموزش وپرورش، شهرداری، ورزش وجوانان، بهداشت، دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی وسایر نهادهای مرتبط با امر فرهنگ وبا نظارت ومدیریت امام جمعه وفرماندار به عنوان رییس ونایب رییس شورای فرهنگ عمومی بتوانیم هویت فرهنگی عظیم هرسین را ارتقاء ودر راستای حذف عناصر ضد فرهنگ عمل کنیم.