حجت الاسلام رضایی:

حاج قاسم به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31145|08:02 - 1401/10/08
نسخه چاپی
حاج قاسم به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود
امام جمعه هرسین با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت مداری درمکتب حاج قاسم گفت: شوق و ذوق سردار رشید اسلام به ولایت فقیه یك امر قلبی بوده و می توان علاقه به ولایت فقیه را در گفتار و رفتار و حتی چشمانش مشاهده کرد او به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت مداری درمکتب حاج قاسم اظهار داشت: مکتب حاج قاسم، مکتب ولایت و مکتب قرآن است و او در تلاش بود تا مبانی فکری و عملی خود را با قرآن، سنت معصومین (علیهم السلام )و اندیشه‌های امامین انقلاب  که برگرفته از آموزه های اصیل دینی است پیوند بزند.

 

 

وی افزود:  حاج قاسم در درجه اول عبد مخلص خداوند متعال بود و ولایت‌مداری او از سرچشمه عبودیت مخلصانه وی و پیروی از دستورات ناب اسلام واقعی نشات می‌گیرد.

 

 

امام جمعه هرسین  خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی تربیت شده  اسلام ناب و شاگرد مکتب امام راحل(ره) بوده است؛  همان اسلامی که ظلم ستیز ،استکبار ستیز  و حامی مظلوم است،  ترس از قدرت های ظاهری فرعون های زمان ندارد چون  ایمان قلبی و عملی به قادر متعال دارد؛ به نصرت الهی نیز در مسیر مقاومت باور دارد. 

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت:  ولایت مداری، ولایت باوری و ولایت محوری  از دیگر شاخصه های بارز اخلاقی، رفتاری و عملکردی سردار حاج قاسم سلیمانی است بگونه‌ای که محور تمام اقدامات ایشان «ولایت» بود.

 

 

وی افزود: سردار دلها برای دفاع از جایگاه ولایت با الگوگیری از مکتب حضرت زهرا (س) به جهاد تبیین پرداخت و در این مسیر نورانی در قول و عمل وسط میدان بود.

 

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  بیداری اسلامی و تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی و تقویت محور مقاومت در برابر استکبار جهانی از دستاوردهای نظام اسلامی با رهبری حکیمانه امامین انقلاب است و بر همین اساس نیز بیشترین هجمه دشمنان بر ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه متمرکز شده است.

 

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شوق و ذوق سردار رشید اسلام به ولایت فقیه یك امر قلبی بوده و می توان علاقه به ولایت فقیه را در گفتار و رفتار و حتی چشمان این سردار رشید و کرنش و اطاعت محض او در مقابل ولی فقیه را به وضوح ملاحظه كرد و به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود.

 

 

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی، بزرگ مردی است که نه فقط مردم  با بصیرت ایران، بلکه تمامی آزادیخواهان جهان مدیون او و رشادت‌های او هستند او با شهادتش، نماد مکتبی شد که آرمانش، رهایی بشر از اسارتِ مستکبران و محوری‌ترین آموزه‌اش، نمایاندنِ راه صحیح برای رسیدن به آزادی و سعادت حقیقی در سایه اطاعت خالصانه از ولی زمان است.

 

 

امام جمعه هرسین در پایان خاطرنشان کرد:  در اهمیت جایگاه ولایت فقیه همین بس که شاگرد مکتب امامین انقلاب، خود مکتب‌ ساز شد.