مسئول فنی و شهرسازی شهرداری هرسین :

طرح عقب نشینی خیابان شورا قانونی است/ هیچ هزینه ای در این خصوص از مالکین دریافت نشده است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31321|16:17 - 1402/02/17
نسخه چاپی
طرح عقب نشینی خیابان شورا قانونی است/ هیچ هزینه ای در این خصوص از مالکین دریافت نشده است
مسئول فنی و شهرسازی شهرداری هرسین گفت: در طرح تعریض خیابان شورا در آنزمان به دلایل نامعلوم سه متر و نیم تنها از یک سمت خیابان تعریض صورت می گیرد که در پی مراجعه و پیگیری مالکین و با تطبیق نقشه های قدیمی با طرح جدید این موضوع مشخص شد و از آنجایی که طبق بررسی بنیاد مسکن و شهرسازی مشکل به وجود آمده در شعاع ۲۵۰ متر می باشد در تمام این متراژ باید عقب نشینی صورت گیرد.

به گزارش دیوانگاه ،پیرو مطالب منتشر  شده در برخی رسانه های شهرستان مبنی بر انجام برخی تخلفات در عقب نشینی صورت گرفته در خیابان شورای هرسین توسط شهرداری خبرنگار دیوانگاه پیگیر موضوع شد.

 

مهندس ایوب مرادی مسئول فنی و شهرسازی شهرداری هرسین در گفتگوی اختصاصی با  دیوانگاه با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص طرح عقب نشینی خیابان شورا در هرسین  اظهار داشت:  در سال ۱۳۹۴ همزمان با دوره چهارم شورای اسلامی شهر خیابان شورا به عنوان یک طرح توسط شهردار وقت ارائه شد و در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

 

مسئول فنی و شهرسازی شهرداری هرسین افزود: علیرغم اینکه در برآوردهای صورت گرفت ابتدای خیابان بیست متر و انتهای آن ۱۶ متر بود در آن زمان مقرر شد کل خیابان به صورت ۲۰ متری ادامه پیدا کند و در انتهای این مصوبه قید شده نحوه تعریض زمینهای مالکین منطقه برعهده شهرداری انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون مربوطه مقرر شد که جهت ساماندهی این خیابان و یکنواخت کردن آن و از آنجایی که یک طرفه خیابان ۱۶ متر بود مقرر شد از دو سمت خیابان در برخی مناطق هر کدام به میزان دو متر تعریض شود که از ابتدا تا انتها این خیابان ۲۰ متر در نظر گرفته شود.

 

مرادی اظهار داشت: قسمتی که در حال حاضر در دست انجام طرح عقب نشینی است زمین هایی است که در اطراف آن قرار گرفته اند و سند شش دانگ دارند و از آنجایی که در آن زمان دقت لازم در تعیین مسیر صورت نگرفته لذا وقتی که یکی از مالکین جهت اخذ مجوز و پروانه ساخت مراجعه می کند متوجه وجود مشکل در این مکان می شود.

 

مسئول فنی و شهرسازی شهرداری هرسین افزود: متاسفانه در طرح تعریض خیابان شورا در زمان اجرای طرح به دلایل نامعلوم  سه متر و نیم تنها از یک سمت خیابان تعریض صورت می گیرد که در پی مراجعه و پیگیری مالکین و با تطبیق نقشه های قدیمی با طرح جدید این موضوع مشخص شد و از آنجایی که طبق بررسی بنیاد مسکن و شهرسازی مشکل به وجود آمده در شعاع ۲۵۰ متر می باشد در تمام  طول این مسیر باید عقب نشینی صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به توافقی که در آن زمان با صاحب این املاک صورت گرفته مشکل فعلی موضوع دو متر تعریض از هر طرف نیست بلکه مشکل اصلی یک و نیم متر اضافه ای است که از برخی املاک در مسیر این جاده زیر طرح رفته است که در برخی مناطق بین یک و نیم متر تا 80 سانتیمتر متغیر است.

 

مرادی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه این مشکل در گذشته از سوی شهرداری ایجاد شده است لذا شهرداری بابت این عقب نشینی از مالکین هزینه دریافت نکرده بلکه هزینه جدول گذاری و اصلاح این طرح را متحمل شده است.