دستپاچگی دولت در جلب رضایت مردم حاشیه ساز شد/پیام هایی که مردم را شوکه و روانه بانک ها کرد

سرویس: سیاسیکد خبر: 27980|11:35 - 1396/02/06
نسخه چاپی
دستپاچگی دولت در جلب رضایت مردم حاشیه ساز شد/پیام هایی که مردم را شوکه و روانه بانک ها کرد
موج جدیدی از پیامک های بی هدف با این مضمون که( فلان مبلغ به عنوان مستمری به حساب شما واریز شده است) به سمت مردم سرازیر شده که موجی از سردرگمی را در بین جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،سابقه دولت تدبیر و امید در استفاده از پیامک برای جلب رضایت مردم چند وقتی است که نقل محافل و رسانه ها شده و به نظر می رسد دولت در هر زمانی بنا به موقعیت و مناسبت آن مثل درخواست انصراف از یارانه و تبریک اعیاد و برخی دیگر از تبلیغات از این روش استفاده کرده است.

 

پرداخت مستمری به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به عنوان اقشار کم درآمد جامعه کار پسندیده ای است اما این روش در آستانه انتخابات آن هم با وجود شعارهای دولت مبنی بر پوپولیستی نبودن روش دولت،  قابل تأمل است.

 

با این وجود با کلید خوردن این پروژه جدید دولت سیل پیامک به سمت مددجویان در خصوص میزان هزینه  واریزی به حساب آنها آغاز شد و این در حالی بود که لزومی برای اینکار دیده نمی شد چرا که این اقشار طیف مشخصی از جامعه و تحت نظارات ارگان های خاص هستند.

 

حال علی رغم پایان یافتن این موج پیامکی و به اصطلاع بهرمندی این اقشار از خدمات دولت موج جدیدی از پیامک های بی هدف با این مضمون که( فلان مبلغ به عنوان مستمری به حساب شما واریز شده است) به سمت مردم سرازیر شده که موجی از سردرگمی را در بین جامعه ایجاد کرده کرده است.

 

البته نمی توان این مورد را غیر عمدی فرض کرد چرا که ما در مورد بحث اعطاء سبد کالا به اقشار کم درآمد همین مورد را داشته ایم و به غیر از این اقشار کم درآمد جامعه برای کسی پیامک نیامده است.

 

آنچه که در این رابطه قابل تأمل است این است که هدف دولت از ارسال این پیام برای همه اقشار جامعه یک نوع تبلیغات عملکرد خود بوده یا پرداخت پول های خیالی که هنوز به دست مردم نرسیده است.