پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه00:50 - 1393/12/24
احمدی در واکنش به اظهارات سناتورهای آمریکایی مطرح کرد:

پازل‌چینی آمریکایی‌ها برای امتیازگیری بیشتر در مذاکرات‌هسته‌ای

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه اظهارات سناتورهای آمریکایی تنها برای امتیازگیری بیشتر در مذاکرات است، گفت:‌ ایران در مذاکرات هسته‌ای به هیچ وجه دست و پا بسته نیست و رویکرد خود را بر اساس اقدامات و عملکرد طرف مقابل تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاریخانه ملت، در واکنش به اظهارات باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مبنی بر ممانعت سنا از لغو تحریم‌های ایران، گفت: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها و لابی صهیونیستی در این کشور در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات، به نوعی تقسیم کار رسیده‌اند، به طوری در چند وقت اخیر شاهد اقدامات و اظهارات متفاوتی از سوی مقامات این کشور بوده‌ایم.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا حتی برای تکمیل پازل خود در مذاکرات هسته‌ای، افرادی همچون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه فرانسه را وارد کرده است تا به استفاده از ابزارهای خود به اهدافش در مذاکرات برسد.

وی با تأکید بر اینکه قطعا مسئولان جمهوری اسلامی به‌ویژه تیم مذاکره‌کننده‌هسته‌ای به دقت اقدامات و اظهارات مقامات آمریکایی‌را زیر نظر دارد، گفت: به طور حتم ایران در مذاکرات هسته‌ای به هیچ وجه دست و پا بسته نیست و رویکرد خود را بر اساس اقدامات و عملکرد طرف مقابل تعیین می‌کند.

احمدی ادامه داد: در صورتی که آمریکا و کشورهای عضو 1+5 پس از توافق هسته‌ای به تعهدات خود به‌ویژه لغو تحریم‌های طالمانه عمل نکنند، مفاد توافق هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی غیرقابل اجرا است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، تصریح کرد: قطعا ایران با توافق‌نامه‌ای موافق است که منافع ملت ایران و دستاوردهای هسته‌ای را حفظ کند.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اخیرا اعلام کرد که کنگره به دولت اوباما اجازه نخواهد داد تحریم‌‌های تصویب شده کنگره علیه ایران را بردارد.