پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:28 - 1394/01/20
گزارش ویژه دیوانگاه/

دود پیمانکاران بی کفایت در چشم پروژه های ملی هرسین/ یاور محمدی:تعیین پیمانکار بر عهده استان می باشد و شهرستان نقش نظارتی دارد

پروژه چهاربانده کردن مسیر هرسین به سمت پلیس راه از جمله مصوبات ملی در شهرستان است که کار زیر سازی جاده تا حدودی تکمیل شده است و مقرر شد بخشی از آن تا پایان سال93 به بهره برداری برسد و مابقی به سال 94 موکول شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، پروژه چهاربانده کردن مسیر هرسین به سمت پلیس راه از جمله مصوبات ملی در  شهرستان است که کار زیر سازی جاده تا حدودی تکمیل شده است و مقرر شد بخشی از آن تا پایان سال93 به بهره برداری برسد و مابقی به سال 94 موکول شود.
از آنجا که افتتاح این طرح می توانست کاهش بار ترافیکی شهرستان و تصادفات را به همراه داشته باشد و همچنین ایجاد ترانزیت و راه ارتباطی محسوب میشد ولی با این اوصاف این طرح ملی هنوز در اما و اگر های مختلف باقی مانده است.
اسفندماه سال گذشته بود که  یاور محمدی فرماندار شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه از اتمام حدود ۵کیلومتر از پروژه چهاربانده کردن مسیر هرسین به سمت پلیسراه تا پایان سال ۹۳خبر داد ولی متأسفانه آسفالت انجام شده بعد از گذشت یک هفته تخریب و باعث ایجاد مشکلاتی برای رانندگان و ایجاد خطر تصادف در برخی موارد شد.
البته این طرح تا کنون چندین پیمانکار رابه خود دیده اما آنچیزی که از ظاهر کار بر می آید بی کفایتی پیمانکاران مجری طرح بوده چراکه با وجود جابجایی مکرر پیمانکاران ، همچنان مشکلات پابرجاست و در حقیقت این دود پیمانکاران بی کفایت  است که در چشم پروژه های ملی هرسین می رود.
محمدی فرماندار شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه گفت:متأسفانه زیرسازی که از سوی پیمانکار قبلی انجام شده مورد تأیید ما نبود و مطالب را به مسئول راه و شهرسازی شهرستان هم گوشزد کردیم ولی با این اوصاف اقدامی در این راستا صورت نگرفت و با جابجایی و نصب پیمانکار جدید مشکلات قبلی مرتفع نشد و پیمانکار جدید هم آسفالت را روی زیر سازی قبلی انجام داد که در نهایت باعث بروز این مشکلات شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرستان هیچگونه دخالتی در انجام کار  نصب پیمانکار پروژه ها ندارد افزود این مسئله به صورت یک قانون می باشد که عملأ تمام پروژه هایی که در سطح شهرستان ها انجام می شود از طرف مشاورین استانی با نظارت عالیه استانداری اجرایی می شود و البته مسئولین شهرستان نقش نظارتی دارند و می توانند در صورت ایجاد مشکل مراتب را به استان اطلاع دهند.
گفتنی است طرح چهاربانده کردن هرسین به سمت پلیسراه در دو فاز در دست اقدام است،فاز اول با اعتبار 17میلیارد تومان به دلیل ضعف پیمانکار متوقف می باشد و فاز دوم آن هم با اعتبار بالغ بر 5میلیارد تومان در دست انجام است که نتیجه آن را هم باید خود مردم قضاوت کنند.