پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:24 - 1394/03/26
دیوانگاه گزارش می دهد/

روایت غربت شهدای گمنام از فاو تا کوه دیوانگاه هرسین/ مردم هرسین همچنان در آرزوی ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان

26خرداد ماه سال 91مردم شهرستان هرسین برای نخستین بار میزبان سه شهید گمنام شدند، شهدایی که با استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولین روبه‌رو شد و شاید هنوز خیلی‌ها تشییع و تدفین باشکوه این دو شهید بزرگوار را به خاطر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و شهادت دیوانگاه،ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم، دیر یا زود همه خواهیم رفت، همه ما به‌سوی مقصد اصلی و جایگاه همیشگی کوچ خواهیم کرد، در رفتن هیچ شکی نیست مهم چگونه رفتن است.
26خرداد ماه سال 91مردم شهرستان هرسین برای نخستین بار میزبان سه شهید گمنام شدند، شهدایی که با استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولین روبه‌رو شد و شاید هنوز خیلی‌ها تشییع و تدفین باشکوه این دو شهید بزرگوار را به خاطر داشته باشند.
این شهدا که سن آنها 16، 19، و24ساله هستند مربوط به عملیات والفجر8در منطقه فاو می باشند.

 
شهدای گمنام به ما یاد‌آوری می‌کنند، کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، در دل و جان مردم حضور خواهند داشت و ما به خود می‌بالیم که این شهدای سرافراز را در کنار خود داریم و به وجود پربرکت آن‌ها افتخار می‌کنیم.
اکنون بعد از سه سال از این مهمانی، آن‌چیزی که در این مدت تغییر نکرده است، کم توجهی مسئولان نسبت به مهمانانی است که روزگاری برای میزبانی‌ آن‌ها سر و دست می‌شکستیم.


این در حالی است که قبل از ورود شهدا به شهرستان همه ارگان ها موافقت کردند که نهایت همکاری را داشته باشند وحتی طوماری در این رابطه امضاء شد ولی متآسفانه پس از چندی همه چیز به دست فراموشی سپرده شد.

سید یارعلی موسوی مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان هرسین و کسی که بیشترین تلاش را جهت انتقال این شهدا به هرسین انجام داد در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت بنده در جلسات مختلف اعلام کرده ام که به خاطر آوردن این شهدای گمنام به شهرستان احساس گناه می کنم و از این بابت از شهدا شرمنده ایم.
وی ضمن اظهارتآسف از نگاه برخی مسئولین به وضعیت شهدای گمنام هرسین افزود قرار بر این بود که ادارات شهرستان با همکاری هم نسبت به ساخت یادمان و محوطه سازی اقدام کنند ولی در حال حاضر بعد از گذشت سه سال ما هنوز مشکل آب ، برق و محوطه ای بر نشستن مردم داریم.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان هرسین خاطرنشان کرد امام جمعه شهرستان بارها در تریبون نماز جمعه بر لزوم توجه به وضعیت شهدای گمنام تآکید داشته وسپاه ناحیه هم در کنار کمک های مردمی در برگزاری مراسمات و دعای ندبه کمک کرده اند ولی این مایه سرافکندگی است که بعد از گذشت سه سال هنوز نتوانسته ایم این یادمان را بنا کنیم.

موسوی با اشاره به برآورد هزینه مصرفی از ابتدا تا به امروز در یادمان شهدای گمنام هرسین اظهار داشت حدود 200میلیون تا به حال کار صورت گرفته که شامل هموار کردن راه و نصب اسکلت یادمان بوده ولی متأسفانه نصف این مبلغ را به پیمانکار بدهکار هستیم.


با توجه به مطالب عنوان شده خدمت به شهدای گمنام وظیفه ذاتی هر مسئولی است، در قبال رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های آن عزیزان، و انتظار می‌رود تمامی مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به ادای دین به شهدای گمنام شهرستان هرسین، با جدیّت وارد عمل شده و در راستای ساخت یادمان، توسعه و محوطه‌سازی قبور این سرداران بی‌پلاک گامی بلند بردارند.