پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:30 - 1394/04/08
یاور محمدی در مصاحبه تفصیلی با خبرنگار دیوانگاه

پیشرفت 27درصدی پروژه چهاربانده کردن محور هرسین- پلیسراه/اهمیت ویژه پروژه در توسعه اقتصادی شهرستان

فرماندار شهرستان در خصوص احداث پروژه چهاربانده کردن هرسین به سمت پلیسراه گفت: از سال گذشته تا به حال این پروژه 27درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در مقایسه با میزان اعتبار تزریق شده به پروژه که 7درصد می باشد قابل توجه است.

یاور محمدی فرماندار شهرستان در خصوص پیشرفت پروژه ملی چهاربانده کردن هرسین به پلیسراهدر مصاحبه با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت این پروژه از طرح های ملی و استراتژیک شهرستان هرسین می باشد که استارت کار در 90-91زده شد ولی به دلیل کمبود اعتبار آن موقع اجرایی نشد.

وی افزود به حمدالله از سال گذشته با پیگیریهای استاندار و نماینده مجلس کار احداث این پروژه آغاز شد ولی در ابتدا به دلیل واگذاری پروژه به یک پیمانکار که هم از لحاظ پشتوانه مالی و هم از لحاظ تجهیزاتی ضعیف بود این طرح با مشکل مواجه شد که در نهایت اقدام به جایگزین کردن یک پیمانکار توانمند کردیم.

فرماندار شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد متأسفانه با توجه به اینکه پیمانکار قبلی کار زیرسازی را به خوبی انجام نداده بود شرکت مرزراه که پیمانکار دوم محسوب می شد با انجام آسفات بخشی از پروژه با مشکل مواجه شد و کیفیت مناسبی نداشت.

محمدی در ادامه با اعلام رضایت از پیشرفت پروژه اظهار داشت در حال حاضر پروژه خیلی بیشتر از آنچه که انتظار می رفت پیشرفت داشته و با پیگیریهای به عمل آمده توسط استاندار و نماینده مجلس لاین دوم هم تقریبأ تکمیل شده است.

وی افزود از سال گذشته تا به حال این پروژه 27درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در مقایسه با میزان اعتبار تزریق شده به پروژه که 7درصد می باشد قابل توجه است.

فرماندار شهرستان در ادامه تصریح کرد در تکمیل محدوده پل رودخانه گاماسیاب به 350میلیارد ریال اعتبار نیاز هست که با پیگیریهای صورت گرفته و و نشستی که با دکتر صالح معاون دکتر نوبخت داشتیم قول مساعد در زمینه تأمین مبالغ مورد نیاز داده شد که در حال حاضر هم پیمانکار قدم به قدم در حال تکمیل کردن پروژه می باشد.

محمدی در ادامه اظهار داشت تنها قسمت مهم و باقیمانده پروژه نصب بخشی از پل چهر بر روی رودخانه گاماسیاب است که مربوط به فاز دوم پروژه می باشد و در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز این بخش هم تکمیل خواهد شد.

فرماندار شهرستان در پایان با اشاره به اهمیت این پروژه در وضعیت شهرستان افزوداین پروژه می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات،کاهش سوخت،دسترسی راحت تر مردم ، افزایش سطح حمل و نقل، و از همه مهمترتوسعه اقتصادی شهرستان هرسین داشته باشد.