پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:59 - 1394/04/31

جلسه کارگروه اقتصادی با محوریت کمبود منابع آبی در هرسین

با حضور سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان و تنی چند از مسئولین شهرستان و با حضور مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان جلسه کارگروه اقتصادی با محوریت کمبود منابع آبی در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،مهندس تنهایی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان در این جلسه ضمن تشکر از حضور مسئولین و کارشناسان امر کشاورزی در شهرستان اظهار داشت با توجه به منویات رهبر انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی که به نحوی نقشه راه را ترسیم نمودند می توان این موضوع را در تمام جوانب مورد بررسی قرار داد که از آن جمله موضوع منابع آب است.

وی افزود با توجه به خشک سالی های اخیر و شرایط جغرافیایی کشور به نظر می رسد کشور ما نسبت به دیگر کشورها بیشتر در معرض خطر کم آبی قرار دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد هم در متون دینی و هم در موضوع اقتصادی از آب به عنوان یک ارزش و چیزی تأثیر بسزایی در زندگی مردم دارد یاد شده است و اگر اعتدال و میانه روی و صرفه جویی در مصرف آب صورت نگیرد عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

تنهایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت بخش قابل توجهی از مصرف آب مختص به بخش کشاورزی است و این موضوع به مرور زمان و به دلیل تأمین روز افزون منابع آب به سمت کندن چاه سوق داده شده که متأسفانه باعث کاهش سطح آب های زیر زمینی شده است